Apps: οι φίλοι του ασφαλιστή αλλά και του ασφαλισμένου
Απόψεις & Θέσεις Φοιτητών του ΠΑ.ΠΕΙ. -Τμήμα Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης
| Γράφει ο Αλέξανδρος Θανάσης, φοιτητής 5ου εξαμήνου |
Οι εφαρμογές (apps) παράγονται από διάφορες γνωστές πολυεθνικές του τομέα αυτού και έχουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση και καθοδήγηση πελατών μέσω του διαδικτύου.
Γιατί όλο και περισσότερες εταιρείες στρέφονται προς τη δημιουργία apps;
Ποια είναι η πρακτικότητα και η χρησιμότητα τέτοιου είδους εφαρμογών (apps) στον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης;
Με ποιον τρόπο εξυπηρετούν καθημερινά όλο και περισσότερους ασφαλισμένους παγκοσμίως;
Ποιες είναι οι δυνατότητες και τα “features” που διαθέτουν τα apps σε διάφορους κλάδους ασφάλισης;
Στις μέρες μας, που το διαδίκτυο αποτελεί κύρια πηγή ενημέρωσης αλλά και επικοινωνίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες παρατηρούμε ότι προσπαθούν να αλληλοεπιδρούν όλο και περισσότερο μέσω αυτού με τους πελάτες τους.
Οι εφαρμογές πλέον αποτελούν το ηλεκτρονικό μας πορτοφόλι. Έτσι και στον ασφαλιστικό τομέα, οι εφαρμογές έχουν αντικαταστήσει την κλασική επίσκεψή μας στην ασφαλιστική εταιρεία. Πλέον οι ασφαλισμένοι αλλά και οι πελάτες των ασφαλιστικών εταιρειών, με την πιστωτική ή χρεωστική τους κάρτα, έχουν τη δυνατότητα αγοράς ή ακόμη και πληρωμής των ασφαλίστρων τους, μέσω του mobile banking και της συνεργασίας των ασφαλιστικών εταιρειών με τις τράπεζες. Ακόμη, μέσω των εφαρμογών, οι υποψήφιοι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να υπολογίσουν την τιμή των ασφαλίστρων τους, αλλά και να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με αυτά. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα εύρεσης ασφαλιστικών πρακτορείων και συνεργατών στην περιοχή τους, ανάλογα με την εταιρεία για την οποία ενδιαφέρονται.
Apps…
- στην ασφάλιση οχημάτων
Σε μία εποχή όπου η τεχνολογία των αυτοκινήτων αναπτύσσεται ραγδαία, παρατηρούμε ότι το ποσοστό τον τροχαίων ατυχημάτων παραμένει μεγάλο. Παρότι η Ελλάδα παρουσίασε εντυπωσιακή βελτίωση μετά το 2010 στο θέμα της οδικής ασφάλειας (-41%), ο μέσος όρος θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα ανέρχεται στους 69 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, δηλαδή αρκετά υψηλός συγκρινόμενος με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (49 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων).
Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας στα “έξυπνα” πλέον αυτοκίνητά τους και ενισχύονται οι κανόνες για τη διαχείριση ασφαλείας των οδικών υποδομών, οι ασφαλιστικές εταιρείες συμβάλλουν από την πλευρά τους στη μείωση του ποσοστού αυτού, με τη χρήση εφαρμογών (apps) στο κινητό.
Τα “apps”, στο σύνολό τους, αναλύουν την οδική συμπεριφορά των οδηγών, με στατιστικά για την οδηγική τους συμπεριφορά, και παρέχουν οδηγίες στο πώς να γίνουν καλύτεροι οδηγοί με “tips” για τον τρόπο οδήγησής τους. Οι εφαρμογές αυτές, ενημερώνοντας τους οδηγούς για λάθη τα οποία ίσως να κάνουν χωρίς να τα αντιλαμβάνονται, όπως ένα απότομο φρενάρισμα ή μία απότομη στροφή, τους επιτρέπουν να συνειδητοποιούν τα “επικίνδυνα” σημεία της διαδρομής τους, αλλά και τα ακούσια αλλά σημαντικά λάθη τους. Επιπρόσθετα, κάποιες εφαρμογές διαθέτουν λειτουργίες, έτσι ώστε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (π.χ. ατυχήματος) να δίνουν πληροφορίες όπως ο τόπος όπου έγινε ένα ατύχημα ή ακόμα, μέσω ενός “μαύρου κουτιού” που διαθέτουν κάποιες, το πώς έγινε το ατύχημα.
Συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρείες επιβραβεύουν με κάποιου είδους έκπτωση ή προσφορά τους “καλούς” οδηγούς, κάτι που ενθαρρύνει, όλο και περισσότερους, να προσπαθούν να γίνουν πιο προσεκτικοί στην οδήγησή τους. Με αυτές τις εφαρμογές, λοιπόν, οι οδηγοί επιβραβεύονται και ενδυναμώνεται η σχέση τους με τον ασφαλιστή τους, καθώς βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία μέσω αυτών. Πολλές εταιρείες, μάλιστα, επιτρέπουν την online επικοινωνία, πληρωμή, καθώς και την online ασφάλιση, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να κάνουν τα πάντα από το κινητό τους και την ασφάλεια του σπιτιού τους.
Επιπρόσθετα, οι ασφαλιστικές εταιρείες, με έναν καινοτόμο τρόπο μάρκετινγκ και με τα πλεονεκτήματα που τους δίνουν οι εφαρμογές, συμβάλλουν στη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, υπάρχουν ασφαλιστικά προγράμματα που δίνουν τη δυνατότητα πληρωμής ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει ο οδηγός. Αυτό ίσως για κάποιους να μην αποτελεί καλή λύση για εξοικονόμηση χρημάτων στην ασφάλιση, όμως είναι ένας τρόπος, ώστε οι οδηγοί να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για τις απολύτως απαραίτητες διαδρομές και όχι για κοντινές αποστάσεις. Με τον τρόπο αυτό, λοιπόν, επιβραβεύονται οι οδηγοί που χρησιμοποιούν για συγκεκριμένους σκοπούς το αυτοκίνητό τους, αλλά και παροτρύνονται πολλοί άλλοι να ακολουθήσουν την τακτική αυτή.
- στην ασφάλιση υγείας
Σε έναν άλλον τομέα τώρα της ασφάλισης, σε αυτόν της υγείας, τα apps πλέον έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Μέσω των σχετικών εφαρμογών, οι πελάτες της ασφαλιστικής εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό και να κανονίζουν ραντεβού, είτε να εκφράζουν τις απορίες τους ή να περιγράφουν τα συμπτώματά τους μέσω live video. Αν και, όπως είναι προφανές, οι γιατροί καθώς και οι ασθενείς ίσως να μη διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και να μην μπορούν να κάνουν κάποιες εξετάσεις, οι γιατροί της “τηλεϊατρικής” αποτελούν καλό σύμβουλο για τους κατόχους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας. Επιπλέον, με την τεχνολογία AI, οι πελάτες παραπέμπονται σε επιστημονικά άρθρα που αναφέρονται στην ασθένειά τους, αλλά και καθοδηγούνται σε ειδικούς γιατρούς στην περιοχή τους για τη θεραπεία τους.
- στην ταξιδιωτική ασφάλιση
Οι επιχειρηματίες, το προσωπικό πολλών εταιρειών, αλλά και γενικότερα κάθε τουρίστας, κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, ενδέχεται να αντιμετωπίσουν διάφορα είδη κινδύνων, όπως για παράδειγμα μια ασθένεια. Σαν απάντηση στο πρόβλημα αυτό, οι ασφαλιστικές εταιρείες δημιούργησαν εφαρμογές που διαθέτουν διάφορες πληροφορίες για τους ταξιδιώτες.
Καταρχάς, όσον αφορά τον τομέα της υγείας και της ασφάλειας, διαθέτουν έναν χάρτη με ιατρούς, φαρμακεία, νοσοκομεία, κλινικές και αστυνομικά τμήματα γύρω από την περιοχή που βρίσκεται ο πελάτης τους, καθώς και ένα διεθνές λεξικό για λέξεις-κλειδιά και ασθένειες αναλόγως της γλώσσας κάθε χώρας. Ακόμη, διαθέτουν ανακοινώσεις των αεροπορικών εταιρειών ανάλογα με την πτήση των ταξιδιωτών και live ενημερώσεις γι’ αυτήν. Όσον αφορά την περιοχή που προτίθενται να επισκεφθούν οι ασφαλισμένοι, υπάρχουν ενημερώσεις για το πόσο ασφαλής είναι ή για σημαντικά γεγονότα, παραδείγματος χάριν τρομοκρατικά, που ίσως να αποτελέσουν καταλυτικό παράγοντα για την απόφασή τους να ταξιδέψουν στο εξωτερικό.
Είναι τα apps το νέο must της ασφάλισης;
Ίσως ναι, όμως, παρά τα θετικά που προσφέρουν, έχουν και κάποια αρνητικά, όπως τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων ή τον αποκλεισμό ανθρώπων που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία.
Εν κατακλείδι, οι εφαρμογές κατά τη γνώμη μου αποτελούν το μέλλον της ασφάλισης. Μέσω αυτών μπορούμε να πληρώνουμε τα ασφάλιστρά μας, να γινόμαστε καλύτεροι οδηγοί και να είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με την ασφαλιστική μας εταιρεία. Ακόμη, μας εξυπηρετούν θετικά στην καθημερινότητά μας και μας δίνουν αρκετά πλεονεκτήματα στη διαχείριση των κινδύνων που μας απειλούν, καθώς και της υγείας μας. Το κινητό βρίσκεται σχεδόν πάντα όπου βρισκόμαστε κι εμείς και οι εφαρμογές είναι πάντα μέσα σε αυτό, βγάζοντάς μας σώους από πολλές δύσκολες καταστάσεις.
Βιβλιογραφία
l Catherine Ho, 1 Δεκεμβρίου 2018, The work-from-home doctor will see you now, San Fransisco Chronicle, www.sfchronicle.com/business/article/
l Susan Holiday, Αύγουστος 2019, How Insurtech Can Close the Protection Gap in Emerging Markets, International Finance Corporation, www.ifc.org/wps/wcm/
l 16/4/2019, Τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ με αριθμούς (γράφημα), Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, www.europarl.europa.eu/news/el/
l Blake Morgan, 22 Οκτωβρίου 2018, 10 Examples Of Personalization In Healthcare, Forbes,
www.forbes.com/sites/blakemorgan/2018/10/22
l Christopher Elliot, 2 Ιουνίου 2019 , Here Are The Best Travel Insurance Apps For Your Next Trip, Forbes, www.forbes.com/sites/christopherelliott/2019/06/02
l Antonella Cappiello, 2018, palgrave macmillan, Technology and the Insurance Industry: Re-configuring the Competitive Landscape.
Διαβάστε επίσης:
PEPP (Pan-European Pension Product): Δυνατότητες & Προκλήσεις, Του Μιχαήλ Πεχλιβανίδη
Η χρήση των νέων τεχνολογιών στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, Των Μαρίας Καρύδη και Μαρίας Μπούρα
Υποχρεωτική ασφάλιση έναντι κινδύνων από φυσικές καταστροφές, Της Ναταλίας Καλούμενου
Γιατί η Ιδιωτική Ασφάλιση δεν είναι «αναγκαίο κακό», Της Νικολίνας Σοφίας Καραγκιόζογλου
Σύστημα 3 Πυλώνων: Γιατί είναι αναγκαία η ασφαλιστική μεταρρύθμιση, Του Ηλία Μπενέκου
Η μεγάλη πρόοδος του Ασφαλιστικού Τομέα μέσω της Τεχνολογίας, Των Σπύρου Σηφάκη και Τάσου Κρατημένου
Aντεπιλογή & Ηθικός Κίνδυνος στις Κυβερνοασφαλίσεις: Μπορούν να περιοριστούν; Της Μαρίας Κυλάφη
Τεχνητή Νοημοσύνη: Ευκαιρία ή απειλή για την ασφαλιστική βιομηχανία; Του Θεόδωρου Πηλιχού
H ασφάλιση ως εργαλείο ανάπτυξης των επιχειρήσεων, Του Αθανάσιου Παρίση
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News