Απόστολος Παπαηλίου: Η Victory Promise αναπτύσσεται προσηλωμένη στις αξίες της
Με αφορμή την πρόσφατη μετακόμιση της Victory Promise στα νέα της γραφεία, ο κ. Απόστολος Παπαηλίου, CEO & Operations Director της εταιρείας, μοιράστηκε μαζί μας κάποιες σκέψεις του για τη σημερινή εικόνα της αγοράς ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αλλά και τις «υποσχέσεις» της Victory Promise σε συνεργάτες που επιλέγουν να ενταχθούν στην ομάδα της.
Κύριε Παπαηλίου, την περασμένη χρονιά η Victory Promise ολοκλήρωσε ένα μεγάλο πρότζεκτ στο οποίο επενδύσατε πολλά, αυτό της μετακόμισής σας στα νέα γραφεία. Ας το δούμε λίγο συμβολικά, για να μας πείτε τι αφήσατε πίσω στο παλιό σας κτήριο και τι νέο μπήκε στην εταιρεία μαζί με τις νέες εγκαταστάσεις;
Α.Π.: Ως Victory Promise έχουμε τη δική μας ξεκάθαρη τοποθέτηση αναφορικά με τον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και τον τρόπο άσκησης της διαμεσολάβησης, αλλά και για τη διαχείριση της καθημερινότητάς του, και ήταν πραγματικά πολύ κολακευτικός ο αριθμός των ανθρώπων που τελικά συνεργάστηκαν μαζί μας έχοντας την ίδια αντίληψη για τα πράγματα.
Η εταιρεία μας κατάφερε, στα τέσσερα έτη παραμονής στην προηγούμενη έδρα της, να κάνει απόσβεση της επένδυσης και να “αναγκασθεί” σε μια λειτουργική μετεγκατάσταση νωρίτερα από ό,τι και οι ίδιοι προγραμματίζαμε. Είχαμε και έχουμε σχέδιο για αυτό που τελικά θέλουμε να παρουσιάσουμε στην αγορά. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κομμάτια που θα αφήναμε πίσω μας. θα μας λείψουν. Θα μας λείψει να ξεχάσουμε τα λάθη ή τις παραλείψεις μας, γιατί θέλουμε να μην τα ξανακάνουμε. Θέλουμε να μάθουμε από τα λάθη μας και όχι απλά να τα ξεπεράσουμε.
Η Victory Promise Team, που δημιουργήθηκε πριν δύο χρόνια περίπου, έχει πλέον τις δυνατότητες χώρου και εφαρμογών που εδώ και καιρό είχαμε στο μυαλό μας ότι θα έπρεπε να προσφέρουμε. Αποτελούσε στόχο μας, έγινε μακέτα και σήμερα λειτουργεί κανονικά.
Η αιχμή του δόρατος του σχεδίου μας ήταν τα μέλη της ομάδας μας να μπορούν να απολαμβάνουν τους καρπούς της επιτυχίας τους αλλά και της εμπιστοσύνης τους στο coaching και στο mentoring της Victory Promise.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να εμπνεύσεις, να αλλάξεις αλλά και να ξεβολεύεις επαγγελματίες, δείχνοντάς τους έναν διαφορετικό δρόμο δουλειάς αντί αυτού που μέχρι σήμερα προτάσσει η αγορά.
Είναι αναχρονιστικό και μη βιώσιμο επιχειρηματικά η πρόσκτηση νέων συνεργασιών να γίνεται αποκλειστικά και μόνο υπό το πρίσμα και στη βάση της πλειοδοσίας σε επίπεδο προμηθειών, χωρίς καμία άλλη επέμβαση στον τρόπο δουλειάς, χωρίς βοήθεια στο άνοιγμα νέων αγορών και γενικά στην καθημερινότητα του συνεργάτη.
Δεν βλέπουμε τους συνεργάτες μας σαν ένα άθροισμα χαρτοφυλακίων αλλά ως μεμονωμένες επαγγελματικές οντότητες, που μαζί τους προετοιμάζουμε τη μετάβαση στην επομένη μέρα, όποια και αν είναι αυτή για τον καθένα ξεχωριστά.
Η Victory Promise ιδρύθηκε το 2008. Έχει διαγράψει, επομένως, την πορεία της παράλληλα με την οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας και όλες σχεδόν τις εγχώριες αγορές, μεταξύ των οποίων και την ασφαλιστική. Τι σήμαινε αυτό για την εξέλιξή σας και ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που πιστεύετε ότι θα αντιμετωπίσει ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης τη χρονιά που ξεκινάει;
Α.Π.: Ειλικρινά δεν είχαμε χρόνο να βρούμε δικαιολογία αποτυχίας του εγχειρήματός μας, προφασιζόμενοι ότι η κρίση τα δικαιολογεί όλα. Είχαμε και έχουμε την πεποίθηση, και όχι από αμετροέπεια, ότι ξέρουμε να κάνουμε καλά τη δουλειά μας. Σε αυτό επικεντρωθήκαμε, αυτό κάνουμε, διορθώνοντας πάντα ό,τι τελικά αποδεικνύεται λάθος ή μη λειτουργικό στην πράξη.
Από την άλλη, ποτέ δεν είχαμε στο μυαλό μας πόση είναι η ύφεση στην Ελλάδα και πόσο θα κρατήσει, πολύ απλά γιατί δεν θα μας βοηθούσε στη δουλειά μας. Είχαμε σχέδιο, όραμα, διάθεση και επιθυμία να πετύχουμε στη στόχευσή μας. Στην αρχή, η προσπάθειά μας γινόταν με όρους επιβίωσης και μετέπειτα με όρους αποτύπωσης του στίγματός μας στην αγορά. Αυτό μας έκανε να αποκτήσουμε συνειδητή γνώση της διαμορφωμένης κατάστασης και να προσπαθούμε πάντα να κάνουμε την ατυχή συγκυρία της κρίσης να έχει ευτυχή κατάληξη για όλους μας.
Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο μας είναι η αδυναμία δημιουργίας νέων επαγγελματιών στην κρίσιμη ηλικία των 30 – 35 ετών, κάτι που αποτελεί τροχοπέδη στη διαμόρφωση ενός υψηλού επιπέδου διαμεσολάβησης για την επόμενη μέρα. Η εποχή της προμηθειολαγνείας και της συμβασιολαγνείας πρέπει να τελειώσει και είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την ανασφάλεια που βγάλαμε στους συνεργάτες, όταν ο στόχος ήταν μόνο η συνεργασία και όχι η άνοδος του επιπέδου διαμεσολάβησης.
Ο GDPR και η IDD πρέπει να αποτελέσουν ευκαιρίες ανάδειξης της δουλειάς του επαγγελματία και ταυτόχρονα να πάνε ένα βήμα παρακάτω την αγορά, δημιουργώντας ένα σωστό πλαίσιο για τον εκπαιδευμένο και σκεπτόμενο καταναλωτή. Η διαμεσολάβηση έχει ανταγωνισμό και από τις πλατφόρμες και από μεγάλα brands, που θα εκμεταλλευτούν τη διείσδυσή τους στα υπάρχοντα πελατολόγιά τους, αλλά αρκετές φορές και από τις ίδιες τις εταιρείες.
Το 2019, ο κλάδος της διαμεσολάβησης οφείλει κατά τη γνώμη μας να κατανοήσει πλήρως ότι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής καθρεφτίζεται στον καθρέπτη του. Ο κλάδος μας πρέπει να αλλάξει και να αποκτήσει σύγχρονο μοντέλο λειτουργίας. αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Οφείλουμε, λοιπόν, όσοι νομίζουμε ότι έχουμε λόγο ύπαρξης, να αφήσουμε το αποτύπωμά μας και να καινοτομήσουμε. Η κριτική, οι εχθροί και οι καταγγελτικοί λόγοι απλά μας απομακρύνουν από τον καταναλωτή, που δυστυχώς τρέχει πιο γρήγορα από όσο αλλάζουμε εμείς.
Πώς μπορεί η ομάδα και οι διαδικασίες της Victory Promise να βοηθήσουν έναν ασφαλιστικό διαμεσολαβητή που θέλει να επεκτείνει τη δραστηριότητά του σε νέους κλάδους ασφάλισης και να αναπτύξει το πελατολόγιό του;
Α.Π.: Αφήνοντας τον συνεργάτη μας να αναπνεύσει, παίρνοντας από πάνω του περιττές και ανούσιες ευθύνες, ουσιαστικά γλυτώνοντάς τον από πεταμένες εργατοώρες διαχείρισης πελατολογίου και κάνοντάς τον κοινωνό των νέων τάσεων της αγοράς, θεωρούμε ότι βοηθάμε ουσιαστικά την εξέλιξή του.
Είμαστε πολύ υπερήφανοι για το εκπαιδευτικό μας κέντρο και τη θεματολογία του. Με τη δημιουργία στοχευμένων και ευέλικτων εκπαιδευτικών συναντήσεων, βάσει των αναγκών και του προφίλ της Victory Promise Team αλλά και του συνολικού δυναμικού της εταιρείας μας, θεωρούμε ότι προσφέρουμε ουσιαστικά χρήσιμη εκπαίδευση.
Η έμφαση σε advanced τύπου σεμινάρια κλάδων, η στοχευμένη μεθοδολογία, η διαχείριση των social media είναι ελάχιστα από τα θέματα του προγράμματός μας. Δεν χρησιμοποιούμε το εκπαιδευτικό μας κέντρο για δημόσιες σχέσεις εταιρειών, αλλά για παροχή εφαρμοσμένης γνώσης.
Το digital marketing χρησιμοποιείται στην εταιρεία μας όχι ως νεωτερισμός αλλά ως καινοτόμα άποψη ενός εργαλείου ανάδειξης νέων στοχευμένων ραντεβού από το υπάρχον πελατολόγιο. Ανοίγουμε μαζί νέες αγορές για αγαπημένους κινδύνους, όπως είναι το cyber, οι ευθύνες γενικότερα, από την απλή αστική, μέχρι το D&O ή τις επαγγελματικές.
Ακούμε τα μηνύματα των καιρών και τις υποχρεώσεις που πλέον θέτουν όλοι οι ξένοι οργανισμοί ή εταιρείες που συνεργάζονται με ελληνικές και τα μετατρέπουμε σε υπηρεσία στους ανθρώπους μας.
Θεωρούμε ότι η απόσταση του back office με το front office πρέπει να είναι διακριτή μεν, πολύ μικρή όμως, προκειμένου να υπάρχει ευελιξία διαχείρισης των αιτημάτων, και στην τεχνική τους αλλά και στην εμπορική τους διάσταση.
Επί της ουσίας προσπαθούμε να κάνουμε τον συνεργάτη μας να θυμηθεί ότι η δουλειά μας είναι όμορφη, επίκαιρη και ανεξάντλητη σε καλύψεις νέων και ειδικών κινδύνων. Θέλουμε ο συνεργάτης μας να αγαπήσει τον θεσμό, την υπηρεσία που παρέχει και να γίνει και ο ίδιος μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος.