Συνεντεύξεις

Απομακρυσμένη Επιθεώρηση Ζημιών: η λύση για ασφαλισμένους και ασφαλιστές

Οι συνεργάτες της EXPERTEAM, κα Άννα Βλάχου, Τεχνική Διευθύντρια και πιστοποιημένη πραγματογνώμων FUEDI ELAE, και κος Αλέξης Καμάκας, Υπεύθυνος γραφείου Θεσσαλονίκης, επίσης πιστοποιημένος πραγματογνώμων FUEDI ELAE, μας μιλούν για την Απομακρυσμένη Επιθεώρηση Ζημιών που, ειδικά την περίοδο της πανδημίας, αλλά όχι μόνο σε αυτήν, “έλυσε” τα χέρια ασφαλισμένων, μεσιτών ασφαλίσεων, εταιρειών και πραγματογνωμόνων.
Με τις απαντήσεις τους “φωτίζουν” ολόπλευρα τη συγκεκριμένη μέθοδο επιθεώρησης, η οποία παρέχεται εξ αποστάσεως αξιοποιώντας τις σύγχρονες τεχνολογίες –ο επιθεωρητής χρειάζεται απλά διαδίκτυο, έξυπνο τηλέφωνο και υπολογιστή–, και απαριθμούν τα πλεονεκτήματά της για ασφαλισμένους και ασφαλιστές.

| Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά |

Τι είναι η απομακρυσμένη επιθεώρηση;

Αλέξης: Είναι μια καινοτόμος και εναλλακτική μέθοδος επιθεώρησης από απόσταση, χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία του επιθεωρητή στον τόπο που βρίσκεται το προς εξέταση αντικείμενο. Στα Αγγλικά συνήθως χρησιμοποιείται ο όρος remote survey ή virtual survey. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μορφή τηλε-εργασίας, που αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες και τις λύσεις που μας παρέχονται μέσα από αυτές.
Άννα: Νομίζω πως είναι η εξέλιξη του παραδοσιακού τρόπου εργασίας και του τρόπου που έχουμε μάθει να σκεφτόμαστε και να προσφέρουμε υπηρεσίες μέχρι σήμερα. Είναι μια φρέσκια προσέγγιση, που επανεξετάζει και θέτει σε νέα βάση τον τρόπο που επιλύουμε ένα πρόβλημα. Με την απομακρυσμένη επιθεώρηση, διαπιστώνουμε κάτι ζωντανά, σε πραγματικό χρόνο, και καταγράφουμε ένα γεγονός που συμβαίνει ενώ εξελίσσεται, σαν να βρισκόμασταν επιτόπου, διευρύνοντας έτσι τις επιλογές μας και τις λύσεις που προσφέρουμε στους πελάτες μας.

Σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται;

Άννα: Με μια μικρή δόση υπερβολής και λίγη παραπάνω φαντασία…; Παντού! Με την τυποποιημένη έννοια του όρου, η απομακρυσμένη επιθεώρηση χρησιμοποιείται στον εν γένει τεχνικό – κατασκευαστικό κλάδο, στη ναυτιλία, στην αεροπορία, στον κλάδο των πιστοποιήσεων, φυσικά, στον δικό μας, τον ασφαλιστικό κλάδο, κ.ο.κ.
Η απομακρυσμένη επιθεώρηση ως μεθοδολογία υιοθετήθηκε πρώτα από τις εταιρείες που παρείχαν υπηρεσίες επισκευών και τεχνικής υποστήριξης. Εταιρείες που παρείχαν τεχνική υποστήριξη και συντήρηση σε βιομηχανικά μηχανήματα, όπως εκτυπωτικά, κοπτικά, συσκευαστικά, κ.λπ., ρομποτικά μηχανήματα ή εταιρείες που παρείχαν τεχνική υποστήριξη και συντήρηση σε ανελκυστήρες, κλιματιστικά και ιατρικό εξοπλισμό ξεκίνησαν, σε πρώτο στάδιο, να επιθεωρούν απομακρυσμένα τόσο την κατάσταση των μηχανημάτων, όσο και τις βλάβες τους, ώστε να μορφώσουν μια προκαταρκτική άποψη για το τι πρόκειται να συναντήσουν. Οι τεχνικοί του πεδίου, που επιλαμβάνονταν στη συνέχεια, εργάζονταν στοχευμένα και, όντας προετοιμασμένοι, είχαν μαζί τους τα απαραίτητα ανταλλακτικά για την περιοδική συντήρηση ή για την αποκατάσταση της βλάβης. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι μικρής έκτασης βλάβες επισκευάζονταν, με την καθοδήγηση πάντα του ειδικού τεχνικού, από το μόνιμο προσωπικό του εργοστασίου.
Πασίγνωστοι νηογνώμονες και πασίγνωστες εταιρείες επιθεωρήσεων/πιστοποιήσεων χρησιμοποιούν τη μέθοδο της απομακρυσμένης επιθεώρησης προκειμένου να επιθεωρήσουν, χωρίς τη φυσική παρουσία του επιθεωρητή, τα αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους. Άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως οι ιδιοκτήτες ενός αντικειμένου, οι μηχανικοί της τράπεζας που χρηματοδοτεί το έργο, κ.λπ. μπορούν να επιβλέπουν την πρόοδο και την εξέλιξη των εργασιών.
Το εύρος των εργασιών είναι μεγάλο. Συναντάμε, δηλαδή, περιπτώσεις που αφορούν από επιθεώρηση της κατάστασης ενός πλοίου (μηχανολογικός εξοπλισμός, συστήματα πυρασφάλειας, κ.λπ.) μέχρι της κατάστασης μιας κυλιόμενης σκάλας ή μιας δεξαμενής. Ακόμα και στην αεροπορία έχουμε πλήθος παραδειγμάτων, που η επιθεώρηση της κατάστασης συγκεκριμένων μερών ενός αεροσκάφους γίνεται απομακρυσμένα.

Αλέξης: Η Άννα, περιγράφοντας σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται η απομακρυσμένη επιθεώρηση, μίλησε για την τυποποιημένη έννοια του όρου, αλλά άφησε να εννοηθεί πως έχει πραγματικά ευρύτατη εφαρμογή. Από την πλευρά μου να προσθέσω πως η μεθοδολογία αυτή εντάσσεται στην ίδια λογική και στην ίδια προσέγγιση με την τηλε-ιατρική και την τηλε-εκπαίδευση.
Σε γνωστές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης κυκλοφορούν διάφορα ενημερωτικά βίντεο, με πιο χαρακτηριστικό εκείνο που δείχνει πώς, με τη χρήση της τεχνολογίας 5G και άλλων ρομποτικών εργαλείων, ένας χειρουργός από το Λονδίνο διενεργεί επέμβαση στην Καλιφόρνια. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται μέχρι και εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα (τράπεζες & ανταλλακτήρια). Πλέον, ακόμα και στην Ελλάδα, παρέχεται η δυνατότητα να ανοίξει κάποιος τραπεζικό λογαριασμό χωρίς να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα της τράπεζας.
Μέσα από κατάλληλη εφαρμογή με βιντεοκλήση και φωτογραφίες είναι εφικτή η ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου, η λήψη των βιομετρικών χαρακτηριστικών του και η ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας με τρόπο που πριν μερικά χρόνια φάνταζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Απομακρυσμένη Επιθεώρηση Ζημιών: η λύση για ασφαλισμένους και ασφαλιστές
Αλέξης Καμάκας

Πώς εφαρμόζεται;

Αλέξης: Διαδίκτυο (internet), έξυπνο τηλέφωνο (smart phone), υπολογιστής (computer). Τόσο απλά, τόσο εύκολα, τόσο συνηθισμένα! Βλέπετε κάποιον ασυνήθιστο ή εξειδικευμένο εξοπλισμό; Ο επιθεωρητής συνδέεται από τον υπολογιστή του γραφείου του –πλέον, ίσως από το σπίτι γραφείο του–, μέσω διαδικτύου φυσικά, στο κινητό τηλέφωνο που βρίσκεται στον προς επιθεώρηση χώρο. Από την κάμερα του κινητού τηλεφώνου μπορεί να επιθεωρήσει τον χώρο και να εκτελέσει διάφορες λειτουργίες, όπως η λήψη φωτογραφιών, οι μετρήσεις, ο εντοπισμός της θέσης, κ.λπ.
Άννα: Ουσιαστικά πρόκειται για μια εφαρμογή που συνδέει, στο ένα άκρο, τον υπολογιστή του επιθεωρητή και, στο άλλο άκρο, το κινητό τηλέφωνο που βρίσκεται στον χώρο που θα γίνει η επιθεώρηση. Την ώρα που εξελίσσεται το περιστατικό ή τη συμφωνημένη ημέρα και ώρα, ο επιθεωρητής ανοίγει την εφαρμογή από τον υπολογιστή του και διενεργεί κλήση στο κινητό τηλέφωνο του χειριστή που βρίσκεται στον προς επιθεώρηση χώρο. Ο χειριστής του κινητού τηλεφώνου αντίστοιχα, έχοντας ενεργοποιήσει την εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο, αποδέχεται και απαντάει στην κλήση του επιθεωρητή. Μέσα από την εφαρμογή ο επιθεωρητής συνδέεται στο κινητό τηλέφωνο και αποκτάει προσωρινά μερική πρόσβαση στη λειτουργία της κάμερας. Η κάμερα είναι ανοιχτή καθ’ όλη τη διάρκεια της σύνδεσης και μεταφέρει την εικόνα στον υπολογιστή του επιθεωρητή. Παράλληλα, από το μικρόφωνο και το ηχείο του κινητού τηλεφώνου μεταφέρεται αμφίδρομα ο ήχος και εγκαθίσταται φωνητική επικοινωνία μεταξύ επιθεωρητή και χειριστή κινητού τηλεφώνου. Ο επιθεωρητής καθοδηγεί με απλές οδηγίες και απλά βήματα τον χειριστή του κινητού τηλεφώνου, προκειμένου να στρέψει την κάμερα στον επιθυμητό χώρο/σημείο. Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής, κάνοντας κλικ στο ποντίκι του υπολογιστή του, αποτυπώνει με φωτογραφίες τα όσα έχει δει. Η φωτογραφία μεταφέρεται και αποθηκεύεται κατευθείαν στον υπολογιστή του. Στη διάρκεια της σύνδεσης, ο επιθεωρητής συνομιλεί με τον χειριστή του κινητού τηλεφώνου και λαμβάνει τις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν.

Αυτό που περιγράφεται ακούγεται σαν μια εφαρμογή συζήτησης με βιντεοκλήση, όπως λ.χ. το viber, το messenger, κ.λπ.

Άννα: Δεν φοράς τακούνια για να πας για πεζοπορία. Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και συζήτησης έχουν σχεδιαστεί και εξυπηρετούν αυτόν ακριβώς τον σκοπό, δηλαδή την αλληλεπίδραση των ανθρώπων για κοινωνικούς σκοπούς. Οι εφαρμογές για την απομακρυσμένη επιθεώρηση αξιοποιούν φυσικά τις σύγχρονες τεχνολογίες και μεταφέρουν εικόνα και ήχο σε πραγματικό χρόνο και με υψηλή πιστότητα, όπως κάνουν και οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης και συζήτησης, ωστόσο, έχουν σχεδιαστεί διαφορετικά και διαθέτουν ορισμένα συγκεκριμένα επιπλέον χαρακτηριστικά, που τις διαφοροποιούν σημαντικά. Στις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης υπάρχουν δυνατότητες για να αλλάζεις το φόντο, να φοράς καπέλο ή γυαλιά ή να αλλάζεις το χρώμα και το σχήμα των μαλλιών σου. στις εφαρμογές απομακρυσμένης επιθεώρησης ενδιαφέρεσαι για την ασφάλεια, για την ακρίβεια και τις τεχνικές πληροφορίες.

Αλέξης: Σωστά! Οι εφαρμογές για την απομακρυσμένη επιθεώρηση μοιάζουν με τις εφαρμογές για βιντεοκλήση, αλλά δεν είναι ίδιες. Ας δούμε τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών απομακρυσμένης επιθεώρησης και τα πιο εμφανή σημεία διαφοράς τους με τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.
Κατ’ αρχάς, από θέμα ασφάλειας της πληροφορίας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων, οι πληροφορίες (κατά βάση φωτογραφίες) της εφαρμογής απομακρυσμένης επιθεώρησης αποθηκεύονται απευθείας στα πληροφορικά συστήματα του επιθεωρητή και όχι σε διακομιστές (server) τρίτων. Έτσι, διασφαλίζεται η ιδιωτικότητα και η εμπιστευτικότητα της πληροφορίας και διατηρούνται στο ακέραιο και εξασφαλίζονται τα δικαιώματα πρόσβασης, διόρθωσης και ελέγχου τυχόν προσωπικών δεδομένων.
Η εφαρμογή απομακρυσμένης επιθεώρησης παρέχει τη δυνατότητα γεωεντοπισμού μέσω ενεργοποίησης του GPS. Καταγράφεται, δηλαδή, το στίγμα –γεωγραφικό μήκος και πλάτος– του σημείου λήψης της φωτογραφίας, αλλά και το υψόμετρο. Έτσι, επαληθεύεται ο τόπος της επιθεώρησης, ακόμα και το ύψος ή ο όροφος, εφόσον πρόκειται για κτήριο.
Οι φωτογραφίες διαθέτουν χρονοσφραγίδα σήμανσης της ημερομηνίας και ώρας που λήφθηκαν.
Μέσα από την εφαρμογή γίνονται μετρήσεις και μπορούν να εξάγονται συμπεράσματα για τις διαστάσεις λ.χ. ενός χώρου.
Όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για εξειδικευμένη εφαρμογή. Είναι εργαλείο δουλειάς και όχι εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι κάτι καινούριο;

Αλέξης: Πόσο καινούρια είναι η δεκαετία; Η εφαρμογή που χρησιμοποιούμε στις πραγματογνωμοσύνες αναπτύχθηκε από τους προγραμματιστές και τους μηχανικούς πληροφορικής του γραφείου μας στη Γαλλία, το 2010 περίπου. Εκείνη την εποχή άρχισαν να εμφανίζονται και άλλες παραπλήσιες εφαρμογές, που χρησιμοποιήθηκαν από πλήθος εταιρείες σε διάφορους κλάδους, όπως προαναφέραμε, και σε διαφορετικές περιοχές της γης. Η δική μας εφαρμογή, είτε αυτούσια είτε με μικρές παραλλαγές, άρχισε από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 να χρησιμοποιείται από τα γραφεία της εταιρείας μας στις ΗΠΑ και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πλέον σε χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, το ΗΒ, αλλά και στις ΗΠΑ, οι περισσότερες από τις μισές πραγματογνωμοσύνες που αφορούν υποθέσεις ζημιών σε κατοικίες και μικρομεσαίους εμπορικούς κινδύνους διενεργούνται με την μέθοδο της απομακρυσμένης επιθεώρησης.

Άννα: Ουσιαστικά την εδραίωση της εφαρμογής βοήθησαν οι τρεις ακόλουθοι παράγοντες: η τεχνολογία 3G (σήμερα είμαστε στην ανατολή της 5ης γενιάς/5G) στην κινητή τηλεφωνία, που αύξησε την ταχύτητα του ίντερνετ και το εύρος ζώνης. η αύξηση της υπολογιστικής ισχύος των κινητών τηλεφώνων και η εξέλιξη των τεχνικών χαρακτηριστικών της κάμερας. η εξοικείωση των χρηστών με τα έξυπνα τηλέφωνα και η αποδοχή τους ως απαραίτητα καθημερινά εργαλεία.
Νομίζω έχουμε φτάσει στο σημείο που μπορεί φεύγοντας από το σπίτι να ξεχάσουμε τα κλειδιά του σπιτιού μας, αλλά όχι το κινητό μας.

Τι πλεονεκτήματα έχει;

Άννα: Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΑΕΕ, στον κλάδο Πυρός το έτος 2019 δηλώθηκαν 22.000 ζημιές, οπότε και χρειάστηκαν τόσες πραγματογνωμοσύνες. Εάν υποθέσουμε ότι για καθεμιά υπόθεση με φυσική παρουσία του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς, ο μέσος χρόνος μετάβασης και επιστροφής είναι 2 ώρες και ότι διανύονται, μεσοσταθμικά, συνολικά 30 χιλιόμετρα ανά υπόθεση, τότε οι εργατοώρες και τα χιλιόμετρα που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων αυτών αντιστοιχούν σε αμοιβές και κόστος κίνησης της τάξης των €750.000. Παράλληλα, το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί με 100 περίπου τόνους CO2. Με την απομακρυσμένη επιθεώρηση, τα ανωτέρω κόστη και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με CO2 “απλώς” εξαφανίζονται.

Αλέξης: Είναι παντός καιρού, είναι άμεση, είναι ευέλικτη, είναι οικονομική. Σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, όπως πρόσφατα οι κακοκαιρίες Ιανός και Μήδεια, μπορέσαμε να αποκεντρώσουμε το πλήθος των πραγματογνωμοσυνών που αναλάμβανε ο κάθε πραγματογνώμονας, αξιοποιώντας τους συναδέλφους από όλα τα γραφεία μας ανά την Ελλάδα. Ειδικά στην περίπτωση του Ιανού και της Μήδειας, χειριστήκαμε τις υποθέσεις από το γραφείο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Κρήτης και της Ρόδου, χωρίς φυσικά να υπάρξει η απαραίτητη αναμονή/καθυστέρηση για μετάβαση του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς και χωρίς να χρειαστούν έξοδα κίνησης! Μέσα στις πρώτες ώρες μετά την αναγγελία ζημιάς, οι περισσότερες επιθεωρήσεις είχαν ήδη ολοκληρωθεί.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό πόσο θετική εντύπωση σχημάτισαν για τους μεσίτες και την ασφαλιστική τους εταιρεία οι ασφαλισμένοι, όταν μόλις πριν δύο ώρες έκαναν αναγγελία ζημιάς και μετά από λίγο προχωρούσε η διαδικασία της αποζημίωσης.

Πώς νιώθουν οι ενδιαφερόμενοι;

Απομακρυσμένη Επιθεώρηση Ζημιών: η λύση για ασφαλισμένους και ασφαλιστές
Άννα Βλάχου

Άννα: Η μεγαλύτερη έκπληξη που βιώσαμε ως πραγματογνώμονες ήταν η αίσθηση της ανακούφισης και της αγαλλίασης, από πλευράς του ασφαλισμένου, μόλις συνειδητοποιούσε ότι θα εξυπηρετηθεί χωρίς να “μπει κάποιος στο σπίτι του”. Ειδικά από τις 23/3/2020 και μετέπειτα, οπότε και επιβλήθηκαν, για πρώτη φορά, σημαντικοί περιορισμοί στην κυκλοφορία και μετακίνηση των πολιτών σε ολόκληρη την επικράτεια, κυριάρχησε ο φόβος και η ανασφάλεια κατά την εκ του σύνεγγυς κοινωνική συναναστροφή. Ήταν η εποχή “Μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς”.
Χωρίς υπερβολή, όταν προτείναμε η αυτοψία να γίνει με τη μέθοδο της απομακρυσμένης επιθεώρησης και όχι με φυσική παρουσία του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς, έμοιαζε σαν να έλεγες σε κάποιον σήμερα ότι υπάρχει σε μια ώρα από τώρα διαθέσιμο ραντεβού για εμβολιασμό έναντι Covid-19.

Αλέξης: Η συντριπτική πλειοψηφία ασφαλισμένων και μεσιτών ασφαλίσεων εντυπωσιάζεται και βλέπει με θετικό μάτι την εναλλακτική επιλογή της απομακρυσμένης επιθεώρησης. Πάρα πολλοί μεσίτες ενθουσιάζονται με τα πλεονεκτήματα, κυρίως εκείνο της ταχύτατης ανταπόκρισης, και το αξιοποιούν ως εργαλείο προώθησης των υπηρεσιών της ασφάλισης. Παράλληλα, εισπράττουμε από τις ασφαλιστικές εταιρείες τη σαφή ικανοποίηση και αναγνώρισή τους, όταν, αφενός, ο ασφαλισμένος έχει εξυπηρετηθεί, αφετέρου, η πραγματογνωμοσύνη έχει ολοκληρωθεί, κρατώντας σταθερή την υψηλή ποιότητα, αλλά σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερα έξοδα. Διστακτικοί με μια τέτοια εναλλακτική είναι μόνο όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Βέβαια, έχουμε συναντήσει και ορισμένες περιπτώσεις που, μεταξύ σοβαρού και αστείου, μάς λένε πως «καιρός ήταν να εφαρμόσετε (εννοώντας ως ασφαλιστική αγορά) μια καινοτόμο λύση»!

Τελικά, υποκαθιστά τη φυσική παρουσία;

Αλέξης: Οι δύο μέθοδοι, δηλαδή, η επιθεώρηση με φυσική παρουσία του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς και η απομακρυσμένη επιθεώρηση –τηλεαυτοψία, όπως τη λέμε εναλλακτικά– λειτουργούν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Είναι δύο μέθοδοι οι οποίες επιλέγονται είτε χωριστά είτε συνδυαστικά, ανάλογα με το είδος της ζημιάς και τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε περίπτωσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις διενεργούμε αυτοψία μόνο με φυσική παρουσία, σε άλλες περιπτώσεις διενεργούμε μόνο απομακρυσμένη επιθεώρηση, ενώ σε κάποιες άλλες επιλέγουμε και τις δύο μεθοδολογίες. Όπως είπαμε, η μία μεθοδολογία συμπληρώνει την άλλη.

Άννα: Για να κάνω μια αντιπαραβολή με γνωστές σε όλους μας εμπειρίες, σκεφτείτε ότι κάποτε για την τηλεφωνική/φωνητική επικοινωνία είχαμε μόνο τη σταθερή τηλεφωνική γραμμή, ενώ σήμερα, με την πρόοδο της τεχνολογίας, έχουμε επιπλέον την κινητή τηλεφωνία, αλλά και την τηλεφωνία μέσω διαδικτύου. Το αν θα επιλέξουμε να καλέσουμε τον συνομιλητή μας στο σταθερό τηλέφωνο, στο κινητό τηλέφωνο ή μέσω κάποιας τεχνολογικής εφαρμογής που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σχετίζεται με το είδος και τον σκοπό της συνομιλίας, λ.χ. επαγγελματική ή προσωπική επικοινωνία, με την ανάγκη για ταχεία επικοινωνία, το κόστος της κλήσης, την ποιότητα της τηλεφωνικής γραμμής, κ.λπ. Κατ’ αντιστοιχία, η μέθοδος της επιθεώρησης που θα επιλέξουμε εξαρτάται από τη φύση και την έκταση της ζημιάς, την ανάγκη για ταχεία επιθεώρηση του χώρου, τον τόπο της ζημιάς, κ.λπ.

Θα μας δώσετε ένα παράδειγμα;

Αλέξης: Περίπτωση αρκετά μεγάλης σε ύψος ζημιάς από φωτιά, εξαιτίας βραχυκυκλώματος σε καφετέρια σε νησί. Την ίδια ημέρα που λάβαμε εντολή για πραγματογνωμοσύνη επικοινωνήσαμε με τους ασφαλισμένους και, μετά από λίγη ώρα, διενεργήσαμε απομακρυσμένη επιθεώρηση, ώστε να σχηματίσουμε την πρώτη εικόνα και να γίνει μια πρώτη καταγραφή και αποτύπωση των ζημιών. Δώσαμε οδηγίες για τις επόμενες ενέργειες και κανονίσαμε επιθεώρηση με φυσική παρουσία του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς σε μεταγενέστερο χρόνο.
Εάν η πρώτη επιθεώρηση έπρεπε να γίνει με φυσική παρουσία (δεν λαμβάνουμε υπόψη τις τρέχουσες ειδικές συνθήκες λόγω Covid-19), θα υπόκεινταν τουλάχιστον στους περιορισμούς των δρομολογίων των πλοίων και των αεροπλάνων. Τώρα υπήρξε σαφής ευελιξία και γρήγορη ανταπόκριση.

Άννα: Περιστατικό αρκετά μεγάλης σε ύψος ζημιάς από πτώση δέντρων και βάρος χιονιού σε μονοκατοικία των Βορείων Προαστίων της Αττικής, λόγω της κακοκαιρίας «Μήδεια». Διενεργήσαμε απομακρυσμένη επιθεώρηση αμέσως μετά την αναγγελία της ζημιάς, ανταποκρινόμενοι στην ανάγκη των «αποκλεισμένων» ασφαλισμένων για επικοινωνία. Ενώ ακόμη οι δρόμοι ήταν αποκλεισμένοι από το χιόνι και τα πεσμένα δένδρα και η πρόσβαση αδύνατη, κάναμε μία πρώτη αποτύπωση των συνθηκών που επικρατούσαν, λ.χ. ύψος χιονιού σε στέγαστρα, θέσεις πτώσης δέντρων στο κτήριο, σε μανδρότοιχους-περιφράξεις και γειτονικές περιουσίες, κ.λπ. Διενεργήσαμε, επίσης, απομακρυσμένη επιθεώρηση και τις επόμενες ημέρες, όταν επενέβη η Πυροσβεστική Υπηρεσία για ανάσυρση των πεσμένων δέντρων, δίνοντάς μας τη δυνατότητα αξιολόγησης των ζημιών που προκλήθηκαν, τόσο από την πτώση δέντρων αυτών καθ’ αυτών όσο και εκείνων που προκλήθηκαν κατά την ανάσυρση και μεταφορά τους. Φυσικά, ακόμα η μετάβασή μας στον χώρο ήταν αδύνατη, καθώς στον δρόμο εκτός από το χιόνι υπήρχαν και κομμένα καλώδια ρεύματος της ΔΕΗ που παρέμεναν υπό τάση και καθιστούσαν άκρως επικίνδυνη τη διέλευση ακόμα και πεζού.
Στο περιστατικό αυτό γίνονται αντιληπτά τα πλεονεκτήματα του εργαλείου της απομακρυσμένης επιθεώρησης: της άμεσης ανταπόκρισης, της ευελιξίας, της αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας του πραγματογνώμονα στον τόπο της ζημιάς, όταν η ίδια είναι ουσιαστικά ανέφικτη, καθώς και της αποτύπωσης της φύσης και έκτασης των ζημιών της γενεσιουργού αιτίας σε πραγματικό χρόνο.

Εν κατακλείδι, πώς θα χαρακτηρίζατε την απομακρυσμένη επιθεώρηση;

Εδώ νομίζουμε πως οι απόψεις μας ταυτίζονται: Καινοτόμο εργαλείο δουλειάς σε όφελος του ασφαλισμένου αλλά και των ασφαλιστών.

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας