Αναστάσιος Μάνεσης: Η Ορίζων είναι πυλώνας σταθερότητας
Ο κ. Αναστάσιος Μάνεσης, της «Μάνεσης Διασφάλιση Πράκτορες Ασφαλίσεων ΕΕ», περιγράφει με τα πιο θερμά λόγια την Ορίζων Ασφαλιστική, με την οποία το ασφαλιστικό του γραφείο διατηρεί δεκάχρονη συνεργασία. Οι πρόσφατες εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά και συγκεκριμένα στο πεδίο των εξαγορών, του προκαλούν σκεπτικισμό, αλλά παραμένει αισιόδοξος ως προς το μέλλον της ανεξάρτητης ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Σημειώνει ότι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ως κλάδος κάνουν πολύ λίγα πράγματα για να προασπίσουν τα συμφέροντά τους, όμως ο διαμεσολαβητής, εφόσον επιλέγει σωστά με ποιες εταιρείες θα συνεργαστεί, έχει μέλλον και προοπτική ανάπτυξης.
Η Ορίζων για τον κ. Μάνεση είναι μια κατάλληλη επιλογή και μας εξηγεί γιατί, απαντώντας στα ερωτήματα της «Α.Α.».
Κύριε Μάνεση, γνωρίστε μας την Εταιρεία σας, τη «Μάνεσης Διασφάλιση Πράκτορες Ασφαλίσεων ΕΕ».
Α.Μ.: Με τον αδελφό μου, τον Δημήτρη, είμαστε δεύτερη γενιά ασφαλιστών, καθώς η παρουσία της οικογένειάς μας στον ασφαλιστικό χώρο ξεκίνησε το 1969, από τον αείμνηστο πατέρα μας Γεώργιο Μάνεση.
Το γραφείο μας, λοιπόν, έχει ιστορία πλέον των 50 ετών. Σήμερα, διαθέτουμε πέντε ασφαλιστικά γραφεία στην Αττική, στον Σταυρό, τα Γλυκά Νερά, την Παιανία, το Κορωπί, το Μαρκόπουλο, και η τελευταία επέκτασή μας είναι στη Δροσιά.
Το ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει τα γραφεία μας είναι 10 άτομα, με πιστοποίηση και διαρκή επαναπιστοποίηση από την ΤτΕ. όλοι εγγεγραμμένοι με την ιδιότητα του ασφαλιστικού υπαλλήλου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Ο κύριος όγκος της παραγωγής μας αφορά παραγωγή έδρας, με μικρή συμμετοχή ενός επιλεγμένου δικτύου συνεργατών. Ασκούμε όλους τους κλάδους ασφάλισης, τόσο σε επίπεδο retail όσο και customer.
Η ετήσια παραγωγή μας υπερβαίνει τα 2.100.000 ευρώ, με συμμετοχή Λοιπών Κλάδων και Ζωής άνω του 30%.
Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεστε;
Α.Μ.: Η επαγγελματική προσέγγιση που έχουμε επιλέξει βασίζεται στην επαφή με τους ασφαλισμένους μας και την άμεση γνώση και αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Αυτό απαιτεί συνεργασίες με εταιρείες που ακολουθούν πελατοκεντρική λογική.
Για να ανταποκριθούμε στον ρόλο μας και να προχωρήσουμε στη σωστή κάλυψη των ασφαλιστικών αναγκών των πελατών μας, χρειαζόμαστε συνεργασίες με ασφαλιστικές εταιρείες που διαθέτουν ευελιξία και αναγνωρίζουν πλήρως τη συμβολή μας στην κατάρτιση και την εξυπηρέτηση των ασφαλιστικών συμβάσεων.
Πιστεύουμε στις σχέσεις εμπιστοσύνης. Γι’ αυτόν τον λόγο ακολουθούμε πολιτική πολυετών συνεργασιών με ασφαλιστικές εταιρείες και ενθαρρύνουμε το customer loyalty.
Η πολιτική μας είναι ότι, ιδανικά, ένας ασφαλισμένος μαζί μας επιδιώκουμε να αξιοποιεί τις υπηρεσίες μας για την πλήρη και αποτελεσματική κάλυψη όλων των ασφαλιστικών του αναγκών (αυτοκίνητο, κατοικία, υγεία, αστικές ευθύνες). Παράλληλα, εμείς φροντίζουμε να διατηρούμε ένα εσωτερικό ιστορικό, ώστε να γνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε σωστά το ασφαλιστικό ρίσκο του κάθε πελάτη.
Με την Ορίζων Ασφαλιστική, συγκεκριμένα, πότε ξεκίνησε η συνεργασία σας;
Α.Μ.: Εδώ και δέκα περίπου χρόνια η Ορίζων έχει κυρίαρχη θέση στο χαρτοφυλάκιο των συνεργαζόμενων εταιρειών μας. Σε αυτήν επιλέγουμε καλύψεις για το μεγαλύτερο ποσοστό των ασφαλισμένων μας, που αφορούν περισσότερους από έναν κλάδους ασφάλισης.
Μετά από 10 χρόνια συνεργασίας, ποια χαρακτηριστικά της Ορίζων θα λέγατε ότι την κάνουν να ξεχωρίζει στην ασφαλιστική μας αγορά και τι αποκομίζετε, συνεργαζόμενοι μαζί της;
Α.Μ.: Θεωρώ ότι είναι μοναδική η ταχύτητα ανταπόκρισης της Ορίζων και σε απόλυτη ισορροπία με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αναμφίβολα, λοιπόν, η καλύτερη διαφήμιση για την Ορίζων είναι η ταχύτητα και η ποιότητα της αποζημίωσης, γεγονός που βοηθά κι εμάς, βέβαια, να προτείνουμε χωρίς φόβο την εταιρεία στους πελάτες.
Ως ασφαλιστικό γραφείο, χάρη στη συνεργασία με τα στελέχη της Ορίζων έχουμε κερδίσει πρόσβαση σε ασφαλιστικούς κινδύνους που συχνά θεωρούνται μονοπώλιο των μεγάλων μεσιτικών.
Συχνά οι διαμεσολαβητές έρχονται αντιμέτωποι με την εμμονή πολλών ασφαλιστικών, να αξιολογούν τον συνεργάτη αποκλειστικά με βάση τον όγκο ασφαλιστικών εργασιών και όχι συνεκτιμώντας τη σχέση ασφαλίστρου – ρίσκου που ενέχει το χαρτοφυλάκιό του. Η Ορίζων διαφοροποιείται σε αυτό, καθώς δίνει αξία σε αυτόνομα γραφεία με ποιοτικά χαρακτηριστικά, σαν το δικό μας.
Κάθε γραφείο ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αντιμετωπίζει πλέον, δυστυχώς, ανταγωνισμό από τα εναλλακτικά κανάλια διανομής των ασφαλιστικών με τις οποίες συνεργάζεται. Σε κάποιες περιπτώσεις ο ανταγωνισμός αυτός είναι και αθέμιτος. Η Ορίζων, προς τιμήν της, στηρίζει έμπρακτα το δίκτυο συνεργατών, που είναι και το αποκλειστικό δίκτυο στην παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης για την εταιρεία.
Το προσωπικό μας έχει άριστες σχέσεις με όλα τα στελέχη της Ορίζων και η καθημερινή επικοινωνία μας είναι άριστη (με την ευκαιρία να εκφράσουμε και ένα μεγάλο ευχαριστώ για τις προσπάθειές τους).
Η Ορίζων είναι μια ασφαλιστική εταιρεία που σέβεται την ιστορία της. Η διοίκηση μάς έχει αποδείξει ότι παίρνει τις αποφάσεις της με ορθολογικά κριτήρια, ενώ οι αλλαγές που εισάγει στη λειτουργία της εταιρείας έρχονται μετά από σχετική επικοινωνία και με τους συνεργάτες. Είναι πάρα πολλές φορές που έχει ζητηθεί η γνώμη μας σχετικά με την ανάπτυξη διαδικασιών και τη δημιουργία νέων προϊόντων, και αυτό είναι ενδεικτικό του σεβασμού που δείχνει η εταιρεία στους συνεργάτες της.
Σε μια εποχή ανασφάλειας για τον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, η Ορίζων προσφέρει σταθερότητα και κοινό όραμα. Χτίζει γέφυρες με το αύριο, στις οποίες κρατά τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή δίπλα της και του δίνει την αυτοπεποίθηση όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να αναπτυχθεί.
Η μακρά και λαμπρή ιστορία της Ορίζων πιστεύω ότι τη βοηθά να αφουγκράζεται τις ανησυχίες ασφαλιστικών γραφείων σαν το δικό μας, που έχει επίσης βαθιά στο παρελθόν τις ρίζες του.
Όπως εμείς, έτσι και η Ορίζων δεν αποσκοπεί σε εφήμερη και άναρχη ανάπτυξη, η οποία σε βάθος χρόνου θα προδώσει τις αρχές και τις βάσεις στις οποίες στηρίζεται. Δεν χρησιμοποιεί φθηνά τεχνάσματα, για να προσελκύσει περιστασιακά πελάτες. Είναι κοινό πιστεύω μας πως οι “μαρκετίστικες” λογικές προδίδουν τον θεσμικό ρόλο της ασφαλιστικής εταιρείας αλλά και του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Έτσι, με σύμμαχο την Ορίζων, αισθανόμαστε ότι υποστηρίζουμε με συνέπεια και ήθος το λειτούργημα, πρώτα, και μετά το επάγγελμα που ασκούμε.
Από όσα μας λέτε για την Ορίζων, εύλογα συμπεραίνει κανείς ότι θα την προτείνατε ανεπιφύλακτα για συνεργασία…
Α.Μ.: Θα προτείναμε χωρίς δεύτερη σκέψη σε συναδέλφους τη συνεργασία με την Ορίζων! Αν και το γιατί προκύπτει από όλα όσα ήδη ανέφερα, θα κωδικοποιούσα συνοπτικά τους βασικούς λόγους:
Πρώτον, θεωρεί την τεχνολογία εργαλείο και όχι αυτοσκοπό –πάντα υπάρχει ο κατάλληλος άνθρωπος να σε εξυπηρετήσει.
Δεύτερον, σέβεται το δίκτυο πρακτόρων της και δεν προσφέρει εναλλακτικές τιμολογήσεις σε άλλα δίκτυα.
Τρίτον, εμπνέει σιγουριά για τη σωστή και γρήγορη αποζημίωση.
Τέταρτον, παρέχει υποστήριξη σε κλάδους πέραν του αυτοκινήτου (π.χ. Πυρός, Αστική Ευθύνη) και τολμά να προχωρά σε αναγκαίες προσαρμογές των πακέτων της, ανάλογα με τις ανάγκες των υφιστάμενων αλλά και υποψήφιων πελατών.
Πέμπτον, σε επίπεδο στελεχών, συνδυάζει τη γνώση του παρελθόντος με τον δυναμισμό του μέλλοντος.
Πώς σχολιάζετε τις εξαγορές και συγχωνεύσεις ασφαλιστικών εταιρειών που έχουν λάβει χώρα στην αγορά μας το τελευταίο διάστημα;
Α.Μ.: Έχω την άποψη ότι, δυστυχώς, η ασφαλιστική αγορά σήμερα κατευθύνεται σε λάθος δρόμο. Μια αγορά όπως η ελληνική, με χαμηλό ακόμα δείκτη ασφαλιστικής παιδείας και χαμηλή συμμετοχή στο ΑΕΠ, δεν θα έπρεπε να μεγαλοποιεί τον ρόλο των συγχωνεύσεων, που κατά κανόνα στοχεύουν στη μείωση του κόστους και στην εφαρμογή αυτοματοποιημένων μοντέλων και μηχανισμών ασφάλισης. Νομίζω, στο εξωτερικό, ήδη αναθεωρούνται τέτοιες πρακτικές.
Σε κάθε περίπτωση, η ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν είναι σε θέση να πειραματιστεί. Οι μικρομεσαίες ελληνικές εταιρείες, με πλούσιο παρελθόν στην αγορά και υψηλή φερεγγυότητα, είναι μια πολύ καλή λύση για να σχεδιάσει κανείς την ανάπτυξή του.
Ποια είναι η εκτίμησή σας για την προοπτική του επαγγέλματός σας τα επόμενα χρόνια;
Α.Μ.: Η ανεξάρτητη ασφαλιστική διαμεσολάβηση, στην Ελλάδα τουλάχιστον, κάνει πολύ λίγα πράγματα για να προασπίσει τον εαυτό της και τα συμφέροντά της. Αναλώνεται σε θεσμικές παρεμβάσεις, ενώ διαθέτει τεράστια δύναμη για να επιβάλει σε εμπορικό επίπεδο τις θέσεις της. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι μπορεί να αισιοδοξεί για το μέλλον. Είναι ενδεικτικό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει, υποστηρίζει και διασφαλίζει, με τις εκάστοτε οδηγίες που υιοθετεί, τον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή.
Το παραπάνω, βέβαια, ισχύει, εφόσον και η εξέλιξη του κάθε επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή ακολουθεί την εξέλιξη της κοινωνικοοικονομικής αλλά και τεχνολογικής πραγματικότητας. Το βασικότερο όμως όλων είναι –και εδώ ταιριάζει μια ακόμα αναφορά στην Ορίζων– με ποιες ασφαλιστικές επιλέγει ο διαμεσολαβητής να χαράξει το μέλλον του.
Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News