Διεθνή

AI, ESG & Cyber: καθοριστική η επίδρασή τους στην ασφάλιση το 2025

Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης GlobalData, εκείνο που θα επηρεάσει καθοριστικά τον ασφαλιστικό κλάδο το 2025 είναι ο μετασχηματιστικός αντίκτυπος της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), του ESG και της διαχείρισης των Κυβερνοκινδύνων.

Καθώς οι καταναλωτές αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο τις λύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και εκφράζουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για προσωπική κάλυψη έναντι των κινδύνων του κυβερνοχώρου, οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν προκλήσεις αλλά και σημαντικές ευκαιρίες, για να καινοτομήσουν, να εξατομικεύσουν τις προσφορές τους και να ενσωματώσουν αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και το Internet of Things (IoT).

Η έρευνα Emerging Trends Insurance Consumer Survey 2024* της GlobalData δείχνει ότι οι καταναλωτές παγκοσμίως είναι ανοιχτοί στο να δοκιμάσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης σε όλους τους τομείς της αλυσίδας αξίας, ενδιαφέρονται για το θέμα της βιωσιμότητας και για προσωπικά ασφαλιστήρια συμβόλαια στον κυβερνοχώρο.

Η έρευνα αναδεικνύει τη γενικά θετική στάση απέναντι στη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τον προσδιορισμό των ασφαλίστρων, διαπιστώνοντας ότι το 43% των παγκόσμιων χρηστών αισθάνεται αρκετά ή πολύ άνετα με τη χρήση τέτοιων εργαλείων. Υπάρχει, βεβαίως, κάποια διαφοροποίηση από περιοχή σε περιοχή –για παράδειγμα, οι Κινέζοι καταναλωτές είναι σαφώς οι πιο ανοιχτοί σε αυτή την τεχνολογία, ενώ οι Αυστραλοί λιγότερο–, αλλά οι ασφαλιστές θα πρέπει να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία σε κάθε γεωγραφική περιοχή.

«Αρκετοί καταναλωτές είναι ήδη εξοικειωμένοι με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να παρέχουν ένα αποτελεσματικό (και 24/7) κανάλι επικοινωνίας, μειώνοντας έτσι την πίεση στις τηλεφωνικές γραμμές και τους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», επισημαίνει ο κ. Ben Carey-Evans, Senior Insurance Analyst της GlobalData.

To ESG αποτελεί ήδη σημαντικό μέρος των στρατηγικών των ασφαλιστών, αλλά αυτό αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται και να εδραιώνεται όλο και περισσότερο στις εταιρικές πολιτικές κατά την επόμενη δεκαετία.

Όπως εξηγεί ο κ. Carey-Evans: «Οι ασφαλιστές θέτουν σχετικά μακροπρόθεσμους στόχους και αναλαμβάνουν επιμέρους πρωτοβουλίες γύρω από το ESG και τη βιωσιμότητα, αλλά πολύ λίγα βασικά προϊόντα και συμβόλαια εστιάζουν σε αυτήν. Η ζήτηση των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο θα παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα της ασφαλιστικής βιομηχανίας κατά της κλιματικής αλλαγής. Διαπιστώσαμε ότι περισσότεροι από τους μισούς (51,3%) καταναλωτές παγκοσμίως πιστεύουν ότι οι ασφαλιστές έχουν ρόλο να διαδραματίσουν σε αυτόν τον τομέα, ενώ ένα επιπλέον 20,6% δεν ήταν σίγουρο».

Σύμφωνα με την έρευνα της GlobalData, η κυβερνοασφάλιση συνολικά είναι, αναμφίβολα, ένα από τα μεγαλύτερα θέματα στον τομέα των ασφαλίσεων, αλλά η κάλυψη ατόμων δεν είναι τόσο διαδεδομένη όσο η κάλυψη  επιχειρήσεων. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει μια ευκαιρία εδώ για τους ασφαλιστές. Η έρευνα αποκάλυψε ότι το 26,4% των καταναλωτών ενδιαφέρεται να αποκτήσει προσωπική ασφάλιση έναντι των κινδύνων του κυβερνοχώρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ενδιαφέρον αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών, όπου το 36,7% θα εξέταζε το ενδεχόμενο να αγοράσει ένα προσωπικό ασφαλιστήριο. Αυτό υπογραμμίζει τις σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς αυτής, υπό την προϋπόθεση ότι οι ασφαλιστές θα μπορέσουν να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικής τιμολόγησης και διαχείρισης των εγγενών κινδύνων ενός κλάδου που έχει αποδειχθεί δύσκολο να ασφαλιστεί.

Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν επίσης ότι το 31,6% των ιδιοκτητών οχημάτων εσωτερικής καύσης σχεδιάζουν να μεταβούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα εντός δύο ετών και το 67,7% εντός της επόμενης δεκαετίας. Αυτή η στροφή, σε συνδυασμό με το 54,5% των καταναλωτών που είναι ανοιχτοί στην αγορά ασφάλισης απευθείας από τους κατασκευαστές, δημιουργεί προκλήσεις και ευκαιρίες για τους ασφαλιστές.

Το ΙοΤ επιτρέπει στους ασφαλιστές να συλλέγουν προσωπικά δεδομένα μέσω συνδεδεμένων συσκευών, με αξιόλογες εφαρμογές στην ασφάλιση αυτοκινήτων και στην ασφάλιση υγείας. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 37,8% των καταναλωτών παγκοσμίως διαθέτουν κάποιας μορφής συσκευή καταγραφής δραστηριότητας για την καθημερινή παρακολούθηση της υγείας τους. Αυτό αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για τους ασφαλιστές, να συνεργαστούν με αυτούς τους καταναλωτές και να τους προσφέρουν εξατομικευμένα προγράμματα με ανταμοιβές.

«Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτεί καινοτομία στο underwriting και την εκτίμηση του κινδύνου, ενώ το IoT προσφέρει την ευκαιρία να ενισχυθεί η εξατομίκευση µέσω πληροφοριών που βασίζονται σε δεδομένα. Αγκαλιάζοντας αυτές τις τάσεις, οι ασφαλιστές μπορούν να προσαρμόσουν τις προσφορές τους, να αυξήσουν τη δέσμευση των πελατών και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά», επισημαίνει εν κατακλείδι ο κ. Carey-Evans.

*Στην έρευνα Emerging Trends Insurance Consumer Survey της GlobalData συμμετείχαν καταναλωτές ηλικίας 18+. Οι 5.520 συμμετέχοντες κατανεμήθηκαν σε 11 χώρες σε διάφορες περιοχές, με σκοπό τον εντοπισμό παγκόσμιων τάσεων. Υπήρχε ελάχιστος αριθμός 500 ερωτηθέντων ανά χώρα. Πρόκειται για την πρώτη ειδική έρευνα της GlobalData για τους καταναλωτές ασφαλιστικών προϊόντων σε πολλές αγορές.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας