Άρθρα

Α. Γερούλης: Θραύση κρυστάλλων – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Hellas Direct για το 2024

Ίδια αιτία για 6 στα 10 περιστατικά

Α. Γερούλης: Θραύση κρυστάλλων - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Hellas Direct για το 2024

Γράφει ο κ. Αντώνης Γερούλης*,
Υπεύθυνος Υλικών Ζημιών – Hellas Direct.

Όταν σκεφτόμαστε την κάλυψη για θραύση κρυστάλλων, η πρώτη σκέψη αφορά μάλλον απόπειρα διάρρηξης του αυτοκινήτου και τη στιγμή που ο οδηγός κατεβαίνει το πρωί να το πάρει για να πάει στη δουλειά του και βρίσκει κάποιο παράθυρο σπασμένο. Σύμφωνα με την έρευνα που κάνουμε κάθε χρόνο στην Hellas Direct, ωστόσο, η βασικότερη αιτία για σπασμένα τζάμια στο αυτοκίνητο είναι κάποιο χαλίκι, που εκσφενδονίζεται στο τζάμι ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει.

Επειδή το αρχικό σημάδι του χτυπήματος από το χαλίκι μπορεί να είναι μικρό, δεν αποκλείεται να θεωρήσουμε πως θα παραμείνει μικρό και να υποτιμήσουμε τη ζημιά.

Αυτό που θα συμβεί, όμως, νομοτελειακά, είναι πως με τα τραντάγματα στον δρόμο το σημάδι στο τζάμι θα μεγαλώσει και δεν θα επιτρέπει ασφαλή οδήγηση του οχήματος.

Το γεγονός ότι τα περισσότερα σπασμένα τζάμια στα αυτοκίνητα προέρχονται από κάτι τόσο απρόβλεπτο και εν δυνάμει καθημερινό επιβεβαιώνει γιατί η κάλυψη για θραύση κρυστάλλων δεν είναι μεν υποχρεωτική, είναι όμως απαραίτητη.

Τα στοιχεία του 2024

Αναλύοντας τα στοιχεία των ασφαλισμένων μας από την περασμένη χρονιά, βρίσκουμε το χαλίκι υπεύθυνο για το 64% των περιστατικών θραύσης κρυστάλλων.

Ακολουθεί με μεγάλη διαφορά η κακόβουλη ενέργεια, με ποσοστό 16%, και από κοντά με ποσοστό 15% κάποιο άλλο αντικείμενο που έπεσε στο αυτοκίνητο. Το υπόλοιπο 5% μοιράζεται σε 3% των περιστατικών που κάποιο τζάμι έπαθε ζημιά από άγνωστο αντικείμενο ενώ το αυτοκίνητο ήταν εν κινήσει και 2% ζημιά που προκάλεσε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου.

Ένα τζάμι την πληρώνει συχνότερα

Όπως είναι μάλλον αναμενόμενο, το παρμπρίζ είναι αυτό που παθαίνει ζημιά συχνότερα από κάθε άλλο κρύσταλλο του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μας από το 2024, 7 στις 10 φορές που ενεργοποιήθηκε η κάλυψη θραύσης κρυστάλλων ήταν για το παρμπρίζ. Είτε επειδή είναι το πλέον εκτεθειμένο από τα τζάμια σε ένα όχημα, είτε επειδή είναι μεγαλύτερο από τα υπόλοιπα, είτε επειδή είναι νευραλγικό για τον οδηγό να βλέπει καλά μπροστά, για να μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια, το χτύπημα στο παρμπρίζ είναι αυτό που τον κινητοποιεί άμεσα, ώστε να φροντίσει για την επισκευή της ζημιάς ή τη συνολική αντικατάστασή του.

Πώς η Hellas Direct εξοικονόμησε €1 εκατ. για τους ασφαλισμένους της

Με την κάλυψη αυτή για τη Θραύση Κρυστάλλων, η Hellas Direct εξοικονόμησε πέρσι ποσό μεγαλύτερο του €1 εκατομμυρίου για τους ασφαλισμένους της.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως το μέσο κόστος μιας ζημιάς στα κρύσταλλα του αυτοκινήτου πλησιάζει τα €300, ποσό που μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να αυξηθεί σημαντικά, όπως για παράδειγμα, σε περίπτωση παραβίασης του αυτοκινήτου, οπότε και είναι πιθανό να υπάρχουν περισσότερα από ένα σπασμένα τζάμια. Μεγάλο κόστος έχει επίσης μια ενδεχόμενη ζημιά σε γυάλινη ηλιοροφή.

Αυξημένα είναι τα κόστη και στα αυτοκίνητα μικρότερης ηλικίας. Κι αυτό γιατί όσο πιο καινούργιο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο εξελιγμένη τεχνολογία φέρει: νέα παρμπρίζ με αισθητήρες ή κάμερες, για παράδειγμα. Οπότε το μέσο κόστος είναι αρκετά μεγαλύτερο.

Την ίδια ώρα, το μέσο ποσό για να συμπεριλάβει την κάλυψη για θραύση κρυστάλλων στο ασφαλιστήριό του ο οδηγός είναι πάρα πολύ χαμηλότερο. Κι έτσι, με μικρή επιβάρυνση, αναλογικά, μπορεί να έχει το αυτοκίνητό του προστατευμένο και το κεφάλι του ήσυχο.

Θραύση κρυστάλλων: προαιρετική, αλλά απαραίτητη

Η διαφορά ανάμεσα στο κόστος της κάλυψης για θραύση κρυστάλλων και το κόστος επισκευής μιας αντίστοιχης ζημιάς είναι ένας πρώτος προφανής λόγος για να προνοήσει ο οδηγός και να τη συμπεριλάβει στην ασφάλεια του αυτοκινήτου του.

Ταυτόχρονα, το γεγονός πως το 64% των θραύσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellas Direct, οφείλεται σε ένα τυχαίο χαλίκι που εκτοξεύεται από το προπορευόμενο όχημα, δείχνει πως είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς και το πότε μπορεί κάτι τέτοιο να συμβεί.

Αυτό που μπορεί να κάνει κάθε οδηγός είναι να είναι προστατευμένος κάθε μέρα και, προλαμβάνοντας, να έχει την κάλυψη για θραύση κρυστάλλων στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό του.

*Ο κ. Αντώνης Γερούλης είναι στην Hellas Direct από το 2013. Ξεκίνησε αρχικά στην Εξυπηρέτηση Πελατών και συνέχισε στο Τμήμα Ζημιών. Ανέλαβε το Τμήμα Καταγραφής της Εταιρείας και την εκπαίδευση των νέων υπαλλήλων. Ήταν για περισσότερα από 5 χρόνια υπεύθυνος Φιλικού Διακανονισμού και σήμερα είναι ο υπεύθυνος Υλικών Ζημιών. Τα τελευταία δύο χρόνια, ασχολείται με τις προσλήψεις και τις διαδικασίες στο υποκατάστημα της Hellas Direct στη Ρουμανία, ενώ εξακολουθεί να συνεργάζεται καθημερινά με τα περισσότερα τμήματα της Εταιρείας.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας