Άρθρα

Α. Γερούλης: Έτσι η Hellas Direct εξοικονόμησε €814.320 στους ασφαλισμένους της

Θραύση κρυστάλλων – Τι δείχνουν τα στοιχεία για το 2023

Α. Γερούλης: Έτσι η Hellas Direct εξοικονόμησε €814.320 στους ασφαλισμένους της

Του Αντώνη Γερούλη*,
Claims Support Team – Hellas Direct.

Oι σύγχρονες ασφαλιστικές λύσεις προσφέρουν ευελιξία στον οδηγό, ώστε να διαμορφώνει ασφαλιστικό πρόγραμμα που καλύπτει τις εκάστοτε ανάγκες του και προσαρμόζεται στις δυνατότητές του. Έτσι, σχηματίζεται ο βασικός κορμός των καλύψεων, με τις υποχρεωτικές από τον νόμο και, κατά περίπτωση, αυτές που η κάθε εταιρεία θεωρεί απαραίτητες για την ολοκληρωμένη ασφάλεια αυτοκινήτου.

Είναι, ωστόσο, και η σημασία των προαιρετικών καλύψεων μεγάλη. Δεν υπάρχει η διά νόμου υποχρέωση ούτε των ασφαλιστικών εταιρειών να τις παρέχουν ούτε του οδηγού να τις συμπεριλάβει στο συμβόλαιό του. Όμως, η εμπειρία έχει δείξει πως είναι καλύψεις που θα δίνουν τη λύση σε διάφορα απρόοπτα στον δρόμο, το έξτρα “μαξιλάρι” που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στους ασφαλισμένους τους. Ακριβώς επειδή τους προστατεύουν και από καταστάσεις από τις οποίες δεν μπορούν να προστατευτούν, όσο προσεκτικά κι αν οδηγούν.

Σπασμένα τζάμια αυτοκινήτου: Αυτός είναι ο βασικός λόγος

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της θραύσης κρυστάλλων, που θα καλύψει τη ζημιά στο παρμπρίζ, τα περιμετρικά παράθυρα και την εργοστασιακή γυάλινη ηλιοροφή. Ζημιά με την οποία μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ακόμα και ο πιο προσεκτικός και σχολαστικός οδηγός, όσο κι αν έχει φροντίσει το αυτοκίνητό του.

Διότι, σύμφωνα με τα στοιχεία από τους ασφαλισμένους της Hellas Direct το 2023, πάνω από 6 στα 10 περιστατικά με σπασμένα τζάμια –ποσοστό 62%– προκαλούνται από πετραδάκια του δρόμου που εκτοξεύονται από τους τροχούς προπορευόμενων οχημάτων. Από κάτι, δηλαδή, από το οποίο δεν μπορεί να προστατευτεί κανένας οδηγός, ακόμα κι αν κινείται στον δρόμο με τη μέγιστη προσοχή.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Hellas Direct, οι υπόλοιπες αιτίες για σπασμένα τζάμια στο αυτοκίνητο, με πολύ μεγάλη διαφορά από την πρώτη, ήταν άλλο αντικείμενο που έπεσε πάνω στο τζάμι σε ποσοστό 19%, κακόβουλες ενέργειες σε ποσοστό 17% και ζημιά που προκάλεσε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης σε ποσοστό 1%.

Είναι, λοιπόν, προφανές πως η βασική αιτία θραύσης κρυστάλλων του αυτοκινήτου είναι μια συνθήκη που ο οδηγός δεν είναι σε θέση να ελέγξει, ένας αστάθμητος παράγοντας στον δρόμο.

Παρμπρίζ: το συχνότερο “θύμα”

Με αυτό το εύρημα συνδέεται και η πρωτιά του παρμπρίζ στα σπασμένα τζάμια στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Hellas Direct από το 2023, το 69% των θραύσεων –σχεδόν 7 στα 10, δηλαδή– ήταν παρμπρίζ. Δεύτερο στοιχείο, που αναδεικνύει ακόμα πιο ηχηρά την προστασία που παρέχει η κάλυψη της θραύσης κρυστάλλων στον οδηγό.

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημάνουμε πως προφανώς πρόκειται για το μεγαλύτερο και πιο κρίσιμο τζάμι του αυτοκινήτου, στο οποίο οποιαδήποτε ζημιά κάνει την οδήγηση από επικίνδυνη έως αδύνατη. Είναι ταυτόχρονα το τζάμι με τον πιο εξελιγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα τους αισθητήρες που ειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση πολύ μικρής απόστασης με το προπορευόμενο όχημα. Οπότε, το να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση ή το να επισκευαστεί σωστά και σύμφωνα με όλα τα προβλεπόμενα, σε περίπτωση ζημιάς, δεν είναι μόνο θέμα τυπικό. Είναι κίνηση που ενισχύει την ασφάλεια του αυτοκινήτου, και συνεπώς και όσων επιβαίνουν σε αυτό, αφού μπορεί να συμβάλει στην αποτροπή ατυχήματος κι έτσι να βοηθήσει συνολικά στις ασφαλείς μετακινήσεις.

Η θραύση κρυστάλλων και το όφελος για την τσέπη του οδηγού

Αναφερόμενοι στα παρμπρίζ και γενικότερα στις κρυστάλλινες επιφάνειες με τις οποίες είναι εξοπλισμένα τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, περνάμε και στο επόμενο πλεονέκτημα της θραύσης κρυστάλλων, που είναι η μεγάλη εξοικονόμηση χρημάτων για τον ασφαλισμένο. Διότι τα τζάμια με αισθητήρες ή τα θερμαινόμενα έχουν μεγάλο κόστος επισκευής ή αντικατάστασης, σίγουρα μεγαλύτερο από το κόστος που έχει για τον οδηγό η ίδια η κάλυψη.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Hellas Direct, η θραύση κρυστάλλων εξοικονόμησε συνολικά στους ασφαλισμένους της πέρσι 814.320 ευρώ. Κι αυτό, γιατί το μέσο κόστος της κάλυψης για τον οδηγό ήταν στα 20 ευρώ, ενώ το μέσο κόστος κάθε ζημιάς για την εταιρεία ήταν 281 ευρώ. Κι αυτό χωρίς να υπολογίσει κανείς περιστατικά με περισσότερα από ένα σπασμένα τζάμια στο ίδιο αυτοκίνητο ή το ενδεχόμενο τα σπασμένα τζάμια να μην ήταν απλά, αλλά θερμαινόμενα ή με αισθητήρες.

Για τη θραύση κρυστάλλων “μίλησαν” τα στοιχεία

Γίνεται, λοιπόν, προφανές και τεκμαίρεται και από τα στοιχεία της Hellas Direct πως η θραύση κρυστάλλων είναι προαιρετική μεν, απαραίτητη δε κάλυψη για κάθε αυτοκίνητο. Είναι προς όφελος του οδηγού σε κάθε περίπτωση: Τον προστατεύει από καταστάσεις που δεν μπορεί να ελέγξει, όπως το χαλίκι στον δρόμο, ενώ σε περίπτωση ζημιάς τον γλιτώνει από σημαντικά έξοδα επισκευής ή αντικατάστασης.

*Ο κ. Αντώνης Γερούλης είναι στην Hellas Direct από το 2013. Ξεκίνησε, αρχικά, στην Εξυπηρέτηση Πελατών και συνέχισε στο Τμήμα Ζημιών. Ανέλαβε το Τμήμα Καταγραφής της εταιρείας και την εκπαίδευση των νέων υπαλλήλων. Ήταν για περισσότερα από 5 χρόνια υπεύθυνος Φιλικού Διακανονισμού και σήμερα είναι ο υπεύθυνος Υλικών Ζημιών. Τον τελευταίο χρόνο ασχολείται με τις προσλήψεις και τις διαδικασίες στο υποκατάστημα της Hellas Direct στη Ρουμανία, ενώ εξακολουθεί να συνεργάζεται καθημερινά με τα περισσότερα τμήματα της εταιρείας.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας