Άρθρα

Α. Μουρατίδου: Η Εξέλιξη της Τεχνολογίας στην Υπηρεσία της Ασφάλισης

Από το «Κινητό… Γραφείο» στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Tης κας Αγγελικής Μουρατίδου*,
FHAS, MBA, Dip. Mkg, BSc Mathematics, Γενικής Διευθύντριας της Euroins Ελλάδος.

Το 1997, μέσα από ένα άρθρο μου στην «Ασφαλιστική Αγορά» με τίτλο «Κινητό… Γραφείο», διατύπωσα μία ιδέα που εκείνη την εποχή έμοιαζε περισσότερο με όραμα για το μέλλον παρά με άμεση εφαρμογή: τη δημιουργία ενός φορητού γραφείου για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, όπου θα έχει αρχείο των πελατών του, πρόγραμμα παροχής προσφοράς ασφάλισης κ.λπ., ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί το υπάρχον ή εν δυνάμει πελατολόγιό του οπουδήποτε και οποτεδήποτε, με τη βοήθεια φορητής τεχνολογίας.

Ας λάβουμε υπ’ όψιν το πλαίσιο της εποχής: Το 1997 δεν υπήρχαν smartphones, ούτε mobile internet, ούτε cloud. Η έννοια της συνεχούς, απομακρυσμένης πρόσβασης σε δεδομένα ήταν ακόμη μακριά. Το “mobile office” δεν είχε ακόμα υλοποιηθεί ούτε στον κλάδο της ασφάλισης, ούτε αλλού. Παρ’ όλα αυτά, είχα την πεποίθηση ότι το μέλλον της ασφάλισης θα βασίζεται στην ευελιξία και στην τεχνολογική ενδυνάμωση του επαγγελματία.

Ήταν μια καθαρά πρωτοποριακή πρόταση, που στόχευε να μετατρέψει τον ασφαλιστικό σύμβουλο σε σύγχρονο επαγγελματία, εξοπλισμένο με τεχνολογικά εργαλεία που θα του επέτρεπαν να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις και άμεση εξυπηρέτηση, ακόμα και εκτός γραφείου.

«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: μαζί ή ενάντια στα δίκτυα πωλήσεων

Σε μια περίοδο που γίνεται συχνά λόγος για τη δημιουργία εναλλακτικών καναλιών διανομής ασφαλιστικών προϊόντων ή ακόμα και για την κατάργηση των δαπανηρών δικτύων πωλήσεων, η τεχνολογία έρχεται να στηρίξει τους πωλητές στον αναβαθμισμένο ρόλο του χρηματοασφαλιστικού συμβούλου που καλούνται να παίξουν σήμερα».

Απόσπασμα του άρθρου της κας Αγγελικής Μουρατίδου, που δημοσιεύτηκε στην «Ασφαλιστική Αγορά», τον Σεπτέμβριο του 1997.
Α. Μουρατίδου: Η Εξέλιξη της Τεχνολογίας στην Υπηρεσία της Ασφάλισης

2025: Το «Κινητό Γραφείο» έγινε «AI» –και η τεχνολογία πήρε τα ηνία

Αρκετά χρόνια μετά την πρώτη ιδέα του «Κινητού Γραφείου», η τεχνολογία έχει κάνει άλματα που ξεπερνούν κάθε φαντασία. Η εξέλιξη από τα πρώτα ψηφιακά εργαλεία έως την ολοκληρωμένη εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) σηματοδοτεί μία νέα εποχή για τον ασφαλιστικό κλάδο. Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) δεν αποτελεί απλώς εργαλείο του αύριο –είναι ήδη παρούσα και καθορίζει το πώς:

  • Αξιολογούμε κινδύνους: Με τη βοήθεια προηγμένων αλγορίθμων, η AI αναλύει τεράστιους όγκους δεδομένων, εντοπίζοντας μοτίβα και παράγοντες που επηρεάζουν τον κίνδυνο. Αυτό μας επιτρέπει να κάνουμε πιο ακριβείς και γρήγορες εκτιμήσεις, μειώνοντας τα περιθώρια λάθους και βελτιώνοντας την ποιότητα των ασφαλιστικών προϊόντων που προσφέρουμε.
  • Σχεδιάζουμε προϊόντα: Η AI μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε και να προσαρμόζουμε ασφαλιστικά προϊόντα με βάση τις πραγματικές ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών μας, καθώς και τις τάσεις της αγοράς. Μέσω ανάλυσης δεδομένων και πρόβλεψης συμπεριφορών, σχεδιάζουμε λύσεις που είναι πιο ευέλικτες, καινοτόμες και ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
  • Διαχειριζόμαστε απαιτήσεις: Η αυτοματοποίηση που φέρνει η AI επιταχύνει τη διαδικασία διαχείρισης ζημιών, μειώνει τη γραφειοκρατία και εντοπίζει πιθανές απάτες με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες μας λαμβάνουν αποζημιώσεις πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη διαφάνεια, αυξάνοντας την ικανοποίηση και την εμπιστοσύνη τους.
  • Επικοινωνούμε με πελάτες και δίκτυα: Μέσω έξυπνων εργαλείων όπως AI avatar videos και chatbots, η AI βελτιώνει την επικοινωνία μας, καθιστώντας την πιο άμεση, αποτελεσματική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε πελάτη ή συνεργάτη. Παράλληλα, ενισχύει την ανθρώπινη επαφή, προσφέροντας υποστήριξη και λύσεις σε πραγματικό χρόνο.

Στη Euroins Ελλάδος, ενσωματώσαμε πρώτοι στην αγορά την πλατφόρμα SilverDAT FastTrackAI® –ένα σύστημα με τεχνολογία νευρωνικών δικτύων που αναλύει φωτογραφίες ζημιών και υπολογίζει αυτόματα το κόστος επισκευής, χωρίς καθυστέρηση, με εντυπωσιακή ακρίβεια και χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας εκτιμητή. Για πιο απλές περιπτώσεις, όπου δεν απαιτούνται ανταλλακτικά, εφαρμόσαμε τη διαδικασία Fast Track: τα συνεργεία αποστέλλουν την πραγματογνωμοσύνη απευθείας στην πλατφόρμα και οι εγκρίσεις δίνονται ψηφιακά –με ταχύτητα, διαφάνεια και χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας εκτιμητή.

Από τη θεωρητική πρόταση στην εφαρμοσμένη καινοτομία

Όπως και τότε, έτσι και σήμερα, ο στόχος παραμένει ο ίδιος: να προσφέρουμε μια εμπειρία υψηλού επιπέδου στον πελάτη, με ακρίβεια, ταχύτητα και εξατομίκευση.

Απλώς, σήμερα, έχουμε εργαλεία με πολλαπλάσια υπολογιστική ισχύ. Μέσω αλγοριθμικών μοντέλων και big data, μπορούμε να:

  • κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες κάθε ασφαλισμένου·
  • προβλέπουμε κινδύνους με μεγαλύτερη ακρίβεια·
  • δημιουργούμε προϊόντα απόλυτα προσαρμοσμένα στο προφίλ του κάθε πελάτη.

Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά τον επαγγελματία· τον ενισχύει. Του αφαιρεί τον φόρτο από τις επαναλαμβανόμενες διαδικασίες και του επιτρέπει να εστιάσει στη στρατηγική, την ανθρώπινη επαφή και τη συμβουλευτική του προσέγγιση.

Καινοτομία και στην επικοινωνία και εκπαίδευση

Η AI δεν σταματά στις αποζημιώσεις. Στη Euroins έχουμε εισαγάγει AI videos για την παρουσίαση κρίσιμων πληροφοριών, με τρόπο απλό, κατανοητό και άμεσα προσβάσιμο.

Τον Κανονισμό Πωλήσεων τον παρουσιάζει η Ηλέκτρα, μία ψηφιακή γυναικεία μορφή, που μεταδίδει την πληροφορία με σαφήνεια και αποτελεσματικότητα. Τις νομοθετικές αλλαγές στον κλάδο αυτοκινήτου περιγράφει ο Νικηφόρος*, το επόμενο ψηφιακό μας δημιούργημα, με τον ίδιο ευσύνοπτο και επαγγελματικό τρόπο. Με την Ηλέκτρα και τον Νικηφόρο, η τεχνητή νοημοσύνη αποκτά φωνή –και προσωπικότητα, κάνοντας την εκπαίδευση και την ενημέρωση όχι μόνο πιο αποτελεσματική, αλλά και πιο φιλική προς τον χρήστη.
(*Νικηφόρος, ετυμολογικά, είναι αυτός που οδηγεί σε νίκη)

Η τεχνολογία στην υπηρεσία του επαγγελματία

Το 1997, μιλούσαμε για φορητότητα. Σήμερα, μιλάμε για ευφυΐα. Όμως το κοινό στοιχείο παραμένει: η τεχνολογία υπάρχει για να εξυπηρετεί τον άνθρωπο –όχι να τον υποκαθιστά.

Η συνεργασία ανθρώπου και τεχνολογίας δημιουργεί ένα νέο, δυναμικό πρότυπο:

  • πιο αποδοτικό,
  • πιο ευέλικτο και, κυρίως,
  • πιο ανθρώπινο.

Ένα όραμα που συνεχίζει να εξελίσσεται

Η ιδέα του «Κινητού Γραφείου» δεν ήταν απλώς μια τεχνική καινοτομία –ήταν μια φιλοσοφία. Μια φιλοσοφία που πιστεύει ότι ο σύγχρονος ασφαλιστικός επαγγελματίας χρειάζεται τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, για να προσφέρει υπηρεσίες που πραγματικά κάνουν τη διαφορά.

Σήμερα, αυτό το ίδιο πνεύμα μάς οδηγεί στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Δεν σταματάμε να εξελισσόμαστε, αλλά ποτέ δεν χάνουμε τον προσανατολισμό μας: την ανθρώπινη σχέση, την εμπιστοσύνη και την ποιότητα που χτίζουν γέφυρες με τους πελάτες μας.

Στη Euroins, η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τάση που ακολουθούμε –είναι στρατηγική επιλογή. Είναι ο θεμέλιος λίθος πάνω στον οποίο χτίζουμε τις ασφαλίσεις του αύριο, προσφέροντας πιο γρήγορες, πιο έξυπνες και πιο προσωποποιημένες λύσεις.

Δεν πρέπει να βλέπουμε την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα trend που θα ξεχαστεί γρήγορα, αλλά ως το στέρεο θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζουμε τις ασφαλίσεις του μέλλοντος.

Και στη Euroins, το μέλλον αυτό είναι ήδη παρόν!


*Η κα Αγγελική Μουρατίδου διαθέτει εκτενή εμπειρία στον ασφαλιστικό κλάδο και μέχρι σήμερα έχει αναλάβει ιδιαίτερα απαιτητικές ηγετικές θέσεις. Έχει διατελέσει Γενική Διευθύντρια της ασφαλιστικής εταιρείας Credit Agricole Life, του Ομίλου Emporiki Bank, το διάστημα 2005-2011, Διευθύνουσα Σύμβουλος της NBG Bancassurance, θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2011-2017, και επικεφαλής της Αναλογιστικής Εταιρείας SANY Consulting, το διάστημα 2018-2024.
Είναι Μαθηματικός με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αναλογιστική Επιστήμη (FHAS), στο Marketing (Diploma in Marketing, CIM, UK) και στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA, University of Bath, U.K.).
Έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος της Ένωσης Αναλογιστών Ελλάδος και εκπρόσωπος της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αναλογιστών (member titulaire Group Consultatif), καθώς και μέλος της Επιτροπής Ζωής της ΕΑΕΕ. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Προϊόντα Unit Linked» και «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», καθώς και πλήθους άρθρων. Έχει συμμετάσχει ως κεντρική ομιλήτρια σε διεθνή συνέδρια.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας