Άρθρα

48 ΧΡΟΝΙΑ – Kαι τι δεν είδα… (Αναδρομή #3)
Του Δημήτρη Ρουχωτά
Ιδού ποια ήταν –και είναι– η GENERALI
Πρώτη στην Ελλάδα, ίσως και σε παγκόσμια κλίμακα, η Generali Life είχε δημιουργήσει το 1990 ένα ειδικό ασφαλιστικό πρόγραμμα για τους ασθενείς με AIDS.

1989: Προφητικό;
Ο Μιχάλης Παρασκάκης, Πρόεδρος τότε του Δ.Σ. της εταιρείας «ΦΟΙΝΙΞ», είχε δώσει συνέντευξη στο «Βήμα της Κυριακής», στην οποία ανέφερε, μεταξύ άλλων:
«(…) Η πρόσδεση των ασφαλιστικών εταιρειών που ελέγχονται από τράπεζες και η εξάρτησή τους από αυτές, σε μεγάλο βαθμό, είχε ως συνέπεια την απομόνωσή τους από τις εξελίξεις που συντελέσθηκαν στον χώρο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Η ασφάλεια που είχαν ως μέλη τραπεζικών ομίλων και η εξασφάλιση ενός σοβαρού ποσοστού των εργασιών τους χάρη στη συνεργασία τους με τις μητρικές τράπεζες τις οδήγησαν, βαθμιαία, σε πρακτική αδυναμία να διεκδικούν νέους πελάτες και να διευρύνουν τα μερίδιά τους, στη βάση των δικών τους επιλογών. Η ασφάλεια που αισθάνονταν ως μέλη ενός τραπεζικού ομίλου, και μάλιστα σε περιόδους όπου οι τράπεζες ήλεγχαν σχεδόν μονοπωλιακά τις αγορές χρήματος και κεφαλαίου, τις οδήγησε σε υποβάθμιση της έννοιας του ανταγωνισμού αλλά και της προσφοράς νέων ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών (…)».

Ζητείται σοβαρή ασφαλιστική εταιρεία για να δημιουργήσει στελέχη ανάλογων προσόντων…
Ήταν τίτλος άρθρου μας, που δημοσιεύτηκε πριν από 45 χρόνια, στο τ. Δεκεμβρίου του 1980 (φύλλο 46).
Σε αυτό το άρθρο περιγράφαμε το οξύτατο πρόβλημα της ανευρέσεως νέων στελεχών εκ μέρους των προοδευτικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων, για την αντιμετώπιση του οποίου οι άμεσα θιγόμενοι, πέραν των διαπιστώσεων, τίποτε ουσιαστικό δεν έκαναν…
Θέλετε να μάθετε τι έκαναν;
Ιδού τι γράφαμε (το 1980 γίνονταν αυτά): «(…) Ο συνήθης τρόπος στελεχώσεως μιας ασφαλιστικής επιχειρήσεως, σήμερα, δεν είναι άλλος, από τον εντοπισμό των ικανών προσώπων του ανταγωνισμού και η προς τα πρόσωπα αυτά προσφορά δελεαστικών όρων εργασίας και μισθοδοτήσεως. Τούτο οδηγεί στην καθημερινή κυκλική κινητικότητα ενός μικρού αριθμού ανθρώπων, από εταιρεία σε εταιρεία, χωρίς όμως να λύνεται ουσιαστικά κανένα πρόβλημα (…)».
Ιδού και κάτι που προτείναμε:
«(…) Τουλάχιστον, οι δαιμόνιοι Έλληνες επιχειρηματίες θα μπορούσαν να στραφούν στους τελειόφοιτους των ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, βοηθώντας τους για τρία ή τέσσερα χρόνια οικονομικά, προκειμένου να ειδικευθούν σε ασφαλιστικά θέματα, απαιτώντας μία αναλόγου χρονικής διάρκειας σύμβαση εργασίας ακόλουθα (…)».
H αν-ασφάλεια οδηγεί στην ανασφάλεια…
Στο μήνυμα του αείμνηστου Δημήτρη Κοντομηνά εστίαζε η διαφήμιση της Interamerican, πριν από 45 χρόνια (το 1980).

Δείτε εδώ τις Αναδρομές.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News