Διεθνή, Μελέτες

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Οι νέοι θέλουν την αγορά ασφάλισης απλούστερη
«Η πρόσβαση στην ασφάλιση πρέπει να γίνει απλούστερη, πιο ψηφιακή και φιλική προς τον χρήστη, ώστε να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες της νέας γενιάς της Ευρώπης». Αυτό είναι το ξεκάθαρο μήνυμα της έρευνας που διεξήγαγε η Insurance Europe σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων (EYP), η οποία συγκέντρωσε τις απόψεις 651 νέων από 33 ευρωπαϊκές χώρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, ενώ οι νέοι αναγνωρίζουν την προστασία που παρέχει η ασφάλιση, συχνά θεωρούν υπερβολικά περίπλοκη την αγορά της. Η πλειοψηφία συνδέει την ασφάλιση με την ασφάλεια και την ψυχική ηρεμία, αλλά την περιγράφει και ως «γραφειοκρατική».
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας συνοψίζονται ως εξής:
- Κάντε το πιο απλό: το 57% δεν βρήκε την αγορά ασφάλισης εύκολη διαδικασία. 7 στους 10 επιθυμούν, επίσης, σαφέστερη και πιο φιλική προς τον καταναλωτή πληροφόρηση.
- Προστασία έναντι της τιμής: το 82% είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα, για καλύτερη κάλυψη και παροχές.
- Εκπαιδευτικά κενά: Το 82% πιστεύει ότι δεν έλαβε επαρκή οικονομική εκπαίδευση στο σχολείο, για να λάβει τεκμηριωμένες ασφαλιστικές αποφάσεις.
- Προθυμία για επενδύσεις: Το 73% πιστεύει ότι ακόμη και οι μικρές επενδύσεις αξίζουν τον κόπο.
- Διατήρηση ευέλικτων επιλογών διανομής: Οι νέοι είναι διχασμένοι ως προς τον τρόπο που προτιμούν να αγοράζουν ασφάλιση: διαδικτυακά, διά ζώσης ή και τα δύο.
- Πρόληψη κινδύνων: Το 79% θέλει οι ασφαλιστές να διαδραματίσουν μεγαλύτερο ρόλο στην προώθηση της υπεύθυνης συμπεριφοράς και οι περισσότεροι είναι ανοιχτοί στην ανταλλαγή δεδομένων.
- Προσέλκυση ταλέντων: Σχεδόν το 60% των νέων Ευρωπαίων δηλώνουν ότι δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν στον τομέα των ασφαλίσεων, επικαλούμενοι άλλα ενδιαφέροντα.
«Η έρευνα αυτή αποδεικνύει ότι οι νέοι Ευρωπαίοι κατανοούν τη σημασία της ασφάλισης», δήλωσε η κα Thea Utoft Høj Jensen, Γενική Διευθύντρια της Insurance Europe. «Μας δίνει μια λεπτομερή εικόνα για το πώς η επόμενη γενιά αναμένει σαφήνεια και καινοτομία, ενισχύοντας την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα ρυθμιστικό περιβάλλον που θα θέτει τον καταναλωτή σε προτεραιότητα, διασφαλίζοντας ότι οι πληροφορίες θα είναι απλούστερες και πιο συνοπτικές».
Η κα Anya Suprunenko, Εκτελεστική Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων, σχολίασε: «Οι νέοι είναι σε θέση να ασχοληθούν με πολύπλοκα θέματα όπως το ασφαλιστικό. Αυτή η έρευνα και η ευρύτερη συνεργασία δείχνουν ότι, όταν τους δίνεται ο χρόνος και ο χώρος να ακουστούν, οι νέοι μπορούν να εκφράσουν με σαφήνεια τις ανάγκες και τις προτεραιότητές τους».
Με βάση τα ευρήματα, η Insurance Europe καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να συνεργαστούν με τον ασφαλιστικό κλάδο, για να:
- Ενθαρρύνουν την καινοτομία, που επιτρέπει στους ασφαλιστές να χρησιμοποιούν τα δεδομένα για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών.
- Στηρίξουν την πρώιμη χρηματοοικονομική εκπαίδευση.
- Απλοποιήσουν τις διαδικασίες και τις πληροφορίες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιοποιήθηκαν στις 5 Ιουνίου, στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του 15ου Διεθνούς Συνεδρίου της Insurance Europe. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε, επίσης, ένα εργαστήριο καινοτομίας με σχεδόν 60 νέους, όπου οι συμμετέχοντες συζήτησαν τις προσδοκίες τους για το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου.
Δείτε εδώ τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News