Συνεντεύξεις

Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 35η στάση: Ξάνθη, Νικολέτα Ρόιδου

«Είμαστε εκεί όταν προκύψει η ζημιά, και αυτό μετράει»

Στην αρχόντισσα της Θράκης, την πολυπολιτισμική και γι’ αυτό άκρως γοητευτική Ξάνθη, ζει και εργάζεται η φιλοξενούμενή μας αυτόν τον μήνα κα Νικολέτα Ρόιδου, δεύτερης γενιάς ασφαλιστική πράκτορας.

Έχοντας δύο αδερφούς, έναν μεγαλύτερο και έναν μικρότερο από εκείνη, η κα Νικολέτα Ρόιδου δεν είχε ποτέ σκεφτεί ότι θα αναλάμβανε εκείνη το ασφαλιστικό γραφείο του πατέρα της. Το 2012, με την ολοκλήρωση των σπουδών της σε Marketing, Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις, είχε την πρώτη επαφή με τις ασφαλίσεις, και το 2017, όταν ο μεγαλύτερος αδερφός της αποφάσισε να ακολουθήσει άλλη επαγγελματική διαδρομή, ανέλαβε εξ ολοκλήρου το γραφείο.

«Δεν σας κρύβω ότι τόσο οι σπουδές μου όσο και το ίδιο το ασφαλιστικό επάγγελμα είναι λίγο κόντρα στον χαρακτήρα μου. Αλλά όσο περισσότερο ασχολείσαι και μαθαίνεις μια δουλειά, τόσο πιο εύκολη γίνεται, ενώ το γεγονός ότι δραστηριοποιούμαστε σε έναν μικρό τόπο, που όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, βοηθάει πολύ. Επιπλέον –και αυτό είναι το πιο σημαντικό– έχω την υποστήριξη και την καθοδήγηση του πατέρα μου».

Η κα Ρόιδου αξιοποιεί την εμπειρία του πατέρα της, ενώ παράλληλα διατηρεί και τις συνεργασίες του με την Ατλαντική Ένωση, την Allianz και την Ιντερσαλόνικα, μεταξύ άλλων εταιρειών, συνυπολογίζοντας, όπως μας λέει, «τους κανονισμούς πωλήσεων και τα κίνητρα που δίνουν, τα τιμολόγιά τους, αλλά και το γεγονός ότι τόσα χρόνια που συνεργαζόμαστε έχουν χτιστεί προσωπικές σχέσεις». Επιπλέον, έχει συνεργασία και με ένα μεγάλο γραφείο ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που της δίνει πρόσβαση στο σύνολο των προϊόντων της αγοράς. «Μέσω των απευθείας συμβάσεων, η προμήθεια είναι ίσως καλύτερη, αλλά είναι δύσκολο να έχεις συμβάσεις με όλες τις εταιρείες. Οπότε, με τη συνεργασία αυτή, μπορώ να δώσω στους πελάτες μου περισσότερες εναλλακτικές», επισημαίνει.

Ευκαιρίες & δυσκολίες

Η ασφαλίστρια από την Ξάνθη δραστηριοποιείται σε μία περιοχή όπου «Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι συνυπάρχουμε αρμονικά στην καθημερινότητά μας», όπως μας λέει. «Η οικονομία του νομού βασίζεται κυρίως στη γεωργία. Υπάρχουν, επίσης, αρκετές μικρές επιχειρήσεις μέσα και πέριξ της πόλης, καθώς και 2-3 μεγάλα εργοστάσια που απασχολούν αρκετό κόσμο. Παράλληλα, γίνεται μια προσπάθεια να αναπτυχθεί και ο τουρισμός, με διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις που κάνει ο δήμος (Καρναβάλι, Γιορτές Παλιάς Πόλης κ.ά.)».

Σε αυτό το περιβάλλον η κα Ρόιδου ασχολείται κυρίως με τις ασφαλίσεις οχημάτων, που αποτελούν βασική πηγή εσόδων για τα περισσότερα γραφεία της Περιφέρειας, ενώ προσπαθεί να αναπτύξει την παραγωγή της στις ασφαλίσεις Ζωής & Υγείας και στον κλάδο Περιουσίας. Διαπιστώνει, ωστόσο, αρκετές δυσκολίες στο να πείσει τους συντοπίτες της να κάνουν κάτι παραπάνω από ασφάλιση αυτοκινήτου, που είναι υποχρεωτική. «Στην υγεία, για παράδειγμα, αν και διαπιστώνουν τις ελλείψεις του δημόσιου τομέα, το κόστος λειτουργεί αποτρεπτικά. Το ίδιο και στον κλάδο περιουσίας. Με αφορμή την έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, αρχίζουν να ρωτάνε, αλλά δεν προχωρούν, γιατί το ποσό της έκπτωσης είναι μικρό σε σχέση με το ασφάλιστρο που θα πρέπει να πληρώσουν· ειδικά η κάλυψη σεισμού διπλασιάζει το κόστος. Αυτοί που σίγουρα ασφαλίζονται είναι όσοι έχουν ενυπόθηκα», παρατηρεί.

Ο ανταγωνισμός & οι προοπτικές

Με αφορμή τα ενυπόθηκα, η συζήτηση έρχεται στον ανταγωνισμό από το bancassurance. «Πολύ συχνά οι τράπεζες προσεγγίζουν πελάτες μας. Καθώς, όμως, υπάρχει σχέση χρόνων με τους περισσότερους, θα ακούσουν τον τραπεζικό, αλλά μετά θα έρθουν σε εμάς, καθώς τους δίνουμε περισσότερες επιλογές. Παράλληλα, διαμορφώνουμε μαζί τις καλύψεις και μπορούν να παρακολουθούν καλύτερα την ανανέωση του ασφαλιστηρίου τους και τις αυξήσεις που γίνονται, ενώ στην τράπεζα υπάρχει μόνο μία πάγια εντολή».

Το διαδίκτυο είναι ένας επίσης σημαντικός ανταγωνιστής των γραφείων διαμεσολάβησης. «Οι πιο νέοι, που έχουν περισσότερη ευχέρεια με την τεχνολογία, συχνά επιλέγουν να ασφαλιστούν μέσω διαδικτύου. Ωστόσο, εκείνο που διαπιστώνω είναι ότι τελικά επιστρέφουν σε εμάς, καθώς αντιλαμβάνονται ότι δεν τους πουλάμε απλώς ένα προϊόν, είμαστε εκεί και όταν προκύψει η ζημιά, για να τους κατευθύνουμε, και αυτό μετράει πολύ περισσότερο», επισημαίνει η κα Ρόιδου.

Η ίδια πιστεύει ότι αυτό ακριβώς είναι και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. «Όσο ανταγωνιστικά κι αν λειτουργούν bancassurance και διαδίκτυο, η προσωπική επαφή θα είναι πάντα απαραίτητη, τόσο στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων όσο και, πολύ περισσότερο, στις ασφαλίσεις Ζωής & Υγείας και Κατοικίας, προκειμένου να εξηγηθούν οι λεπτομέρειες των καλύψεων, οι απαλλαγές, τι αγοράζει, εντέλει, ο πελάτης με το συγκεκριμένο συμβόλαιο. Οπότε, πάντα θα υπάρχει η ανάγκη για τις υπηρεσίες μας, αφού έτσι γίνεται πιο εύκολα και η σύνδεση του πελάτη με τις εταιρείες».

Η κα Ρόιδου είναι αισιόδοξη για το μέλλον του ασφαλιστικού επαγγέλματος, ωστόσο, δεν παραλείπει, κλείνοντας τη συζήτησή μας, να τονίσει ότι «χρειάζεται παραπάνω προσπάθεια και εστίαση στην καλύτερη ενημέρωση του κόσμου, για να καταλάβει τι ακριβώς προσφέρουμε και γιατί χρειάζεται τον προσωπικό του ασφαλιστή».

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα, Ειρήνη Αχνούλα

Διαβάστε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της στήλης «Οδοιπορικό εκτός των τειχών».


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας