Διεθνή

Ενσωματωμένη Ασφάλιση: game-changer στη διανομή προσωπικών ασφαλίσεων;
Η ενσωματωμένη ασφάλιση (embedded insurance) εξελίσσεται ταχέως ως το πιο υποσχόμενο μοντέλο διανομής προσωπικών ασφαλίσεων, ξεπερνώντας τα παραδοσιακά κανάλια, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας δεδομένων και ανάλυσης GlobalData.
Ενσωματώνοντας την κάλυψη με τρόπο απλό και απρόσκοπτο στο σημείο πώλησης, ενισχύεται η ευκολία των πελατών και αυξάνονται τα ποσοστά ανανέωσης. Καθώς τα ψηφιακά οικοσυστήματα εξελίσσονται, οι ασφαλιστές που υιοθετούν στρατηγικές ενσωμάτωσης των καλύψεών τους σε άλλα προϊόντα θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην προσέγγιση νέων, μέχρι πρότινος ανεκμετάλλευτων και απαιτητικών ως προς τον χρόνο τους καταναλωτών, εκτιμά η GlobalData. Αυτό προκύπτει από τη δημοσκόπηση που διεξήγαγε στους ιστότοπους της Verdict Media, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 170 απαντήσεις από γνώστες του κλάδου.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (31,6%) θεωρεί ότι η ενσωματωμένη ασφάλιση είναι το κανάλι που θα έχει την ισχυρότερη ανάπτυξη στη διανομή των προσωπικών ασφαλίσεων τα επόμενα 5 χρόνια, έναντι 18,4% των ερωτηθέντων που προκρίνουν τις απευθείας πωλήσεις, 17,2% τα παραδοσιακά δίκτυα διαμεσολάβησης, 14,9% το bancassurance, 14,4% τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών και 3,4% τις affinity partnerships.
Η κα Beatriz Benito, Lead Insurance Analyst, GlobalData, σχολιάζει: «Ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ενσωματωμένης ασφάλισης είναι ότι τα συμβόλαια προσφέρονται τη στιγμή ακριβώς και στο σημείο που είναι πιο σημαντικά για τους πελάτες, αυξάνοντας την πιθανότητα αγοράς. Η ενσωματωμένη ασφάλιση περιλαμβάνει την προσθήκη του συμβολαίου σε ένα βασικό προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρεται σε ένα σημείο πώλησης από μία μη ασφαλιστική επιχείρηση. Το εύρος των επιχειρήσεων που μπορούν να πωλούν ασφάλιση αυξάνει τις ευκαιρίες ανάπτυξης. Για παράδειγμα, η ταξιδιωτική ασφάλιση μπορεί να προσφέρεται κατά την κράτηση μιας πτήσης, η ασφάλιση αυτοκινήτου κατά την πώληση ενός αυτοκινήτου ή η ασφάλιση συσκευών μαζί με ηλεκτρονικά προϊόντα. Στην πραγματικότητα, αυτό το μοντέλο επιτρέπει στους ασφαλιστές να προσεγγίσουν πελάτες που διαφορετικά δεν θα επιδίωκαν να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο».
Από τη σκοπιά του πελάτη, η ενσωματωμένη ασφάλιση του προσφέρει ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου, επιτρέποντάς του να συνάψει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ταυτόχρονα με την αγορά ενός αγαθού ή τη διευθέτηση μιας υπηρεσίας. Επιπλέον, τα συμβόλαια αυτά μπορεί να είναι και πιο οικονομικά, καθώς η ενσωμάτωση εκμηδενίζει το κόστος μάρκετινγκ.
«Αν και η έννοια της ενσωματωμένης ασφάλισης δεν είναι καινούργια, η ψηφιακή καινοτομία και οι αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών την έφεραν στο φως. Οι ψηφιακές πλατφόρμες αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο μοντέλο της ενσωματωμένης ασφάλισης, καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να απομακρύνονται από τα χωροθετημένα καταστήματα προς τις ηλεκτρονικές αγορές, αναμένοντας όλο και περισσότερο απρόσκοπτες εμπειρίες σε όλους τους κλάδους», προσθέτει η κα Benito.
Καθώς το τοπίο της ασφαλιστικής διανομής γίνεται όλο και περισσότερο ποικιλόμορφο και ψηφιακά προσανατολισμένο, οι ασφαλιστές πρέπει να διασφαλίζουν την παρουσία τους σε όλα τα κανάλια διανομής, για να καλύπτουν τις προτιμήσεις ή τις ανάγκες των μεμονωμένων πελατών.
«Οι ασφαλιστές που μπορούν να κινηθούν με επιτυχία σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο διανομής, σε μια εποχή που οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν, θα είναι σε πλεονεκτικότερη θέση για να επιτύχουν. Αυτό περιλαμβάνει την προσαρμογή των στρατηγικών διανομής τους και την υιοθέτηση της ψηφιακής καινοτομίας, για να διασφαλίσουν ότι θα παραμείνουν επίκαιροι», καταλήγει η κα Benito.
Διαβάστε επίσης: Γ. Νεκτάριος: Πώς μπορούν να επωφεληθούν οι ασφαλιστές από την Ενσωματωμένη Ασφάλιση
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News