Στη Χαλκίδα…: Στην πόλη του Σκαρίμπα, μιλώντας με Ασφαλιστές…

524

Στην πόλη του Σκαρίμπα, μιλώντας με Ασφαλιστές…

Σε πρόσφατη επίσκεψή μας στην όμορφη πόλη του Σκαρίμπα, είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε τρεις αξιόλογους ασφαλιστικούς πράκτορες, με αρκετά χρόνια σοβαρής παρουσίας στην ασφαλιστική αγορά της πόλης: την κα Μαρία Μητσιάκου και τους κ.κ. Μιχάλη Μπόχτη και Ηλία Τάγκη.

Όπως μας μετέφεραν οι συνομιλητές μας, το ζοφερό κλίμα που έχει διαμορφώσει η κρίση έχει επηρεάσει έντονα και τη Χαλκίδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή του Ν. Ευβοίας. H οικοδομή, κύρια δραστηριότητα της περιοχής, έχει … “καθίσει”. Πολλές μικρές και μεγάλες βιοτεχνικές και βιομηχανικές μονάδες έχουν διακόψει, μεταφέρει ή περιορίσει τη δραστηριότητά τους. Η τουριστική οικονομία δεν έχει αναπτυχθεί όσο θα έπρεπε, παρόλο που ο νομός προσφέρεται για πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Υπό αυτές τις συνθήκες, η ανεργία παρουσιάζει αλματώδη αύξηση, η αγοραστική κίνηση έχει μειωθεί και όλα αυτά σαφώς επηρεάζουν αρνητικά και την ασφαλιστική δραστηριότητα, χωρίς όμως και να αποκλείουν τις θετικές προοπτικές. 

Ο αντίκτυπος της κρίσης φαίνεται περισσότερο στον κλάδο αυτοκινήτου. Όλοι πλέον οι ασφαλισμένοι ζητούν το πιο φθηνό ασφάλιστρο, κόβουν καλύψεις ή/και περιορίζονται στις υποχρεωτικές καλύψεις. Σε πολλές περιπτώσεις, δυστυχώς, κάποιοι επιλέγουν να μείνουν ανασφάλιστοι. 

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, από τη μεριά τους, αναζητούν εταιρείες με φθηνό ασφάλιστρο. Κάποιοι, μάλιστα, δεν αποκλείουν και συνεργασίες με εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, οι οποίες, λειτουργώντας κάτω από ένα πιο ελαστικό καθεστώς φορολόγησης, έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν πιο φθηνά ασφάλιστρα. 

Βεβαίως, οι περισσότεροι επιμένουν ελληνικά και σίγουρα, αφού πλέον αρκετές μεγάλες, σοβαρές και αξιόπιστες εταιρείες προσφέρουν ανταγωνιστικά, σε σχέση με το παρελθόν, ασφάλιστρα –ας είναι καλά η ρευστότητα που δίνει ο κλάδος, όπως σχολιάζουν χαρακτηριστικά. 

Η επιλογή σοβαρών και αξιόπιστων εταιρειών είναι πρώτη τους προτεραιότητα, καθώς οι άσχημες αναμνήσεις από τις ανακλήσεις αδειών ασφαλιστικών εταιρειών στο πρόσφατο και απώτερο παρελθόν παραμένουν ζωντανές και κάποιους, που είχαν την ατυχία να συνεργαστούν μαζί τους, τους στοιχειώνουν ακόμα.

Πιο έντονος διαπιστώνουν ότι γίνεται ο ανταγωνισμός από τις τράπεζες και δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην ασφάλιση ενυπόθηκων δανείων, αλλά επεκτείνεται τόσο στις ασφαλίσεις αυτοκινήτου όσο και στις ασφαλίσεις ζωής και υγείας. Παρόλα αυτά, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές νιώθουν ότι έχουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πιο άμεσης, προσωπικής επαφής με τον πελάτη, το ότι βρίσκονται στη διάθεσή του όποια ώρα της ημέρας ή/και της νύχτας, για να διευθετήσουν τη ζημιά του ή την αποζημίωσή του και για να τον κατευθύνουν, αν του προκύψει κάποιο πρόβλημα υγείας. Στην κατεύθυνση αυτή επιλέγουν την ολοήμερη λειτουργία των γραφείων τους και αξιοποιούν την τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. 

Ο κλάδος υγείας είναι ένας κλάδος που φαίνεται να αναπτύσσεται, παρόλη την οικονομική δυστοκία. Άλλωστε, η απαξίωση του δημόσιου τομέα υγείας και η συνεχής μείωση των παροχών των ασφαλιστικών ταμείων στρέφει τον κόσμο στο να αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους κάλυψης των αναγκών υγείας του και οι ασφαλιστές βρίσκουν πρόσφορο έδαφος. Παρόλο που τα εκπτωτικά πακέτα υγείας έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στην κοινωνία της Χαλκίδας, πολύ γρήγορα οι καταναλωτές καταλαβαίνουν, ειδικά μετά από μία συζήτηση με τον ασφαλιστή τους, ότι τις ανάγκες υγείας αυτού του είδους μπορούν να τις καλύψουν μέσω ενός ασφαλιστικού προϊόντος με τα ίδια σχεδόν χρήματα και με επιπλέον παροχές.   

Η οικονομική δυστοκία σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου απόδοσης των ασφαλίστρων, τους έχουν κάνει πιο αυστηρούς και ήδη οι περισσότεροι έχουν προχωρήσει σε ξεκαθάρισμα του χαρτοφυλακίου τους ή δεν αναλαμβάνουν πλέον οι ίδιοι την είσπραξη των ασφαλίστρων. 

Εκείνο που πλέον γίνεται σαφές είναι ότι, υπό τις παρούσες συνθήκες, κανένας δεν μπορεί να αφήνει τη λειτουργία του γραφείου του στον …αυτόματο και να επαναπαύεται. Η πιο συχνή επαφή με το ήδη υπάρχον πελατολόγιο, η καθημερινή αναζήτηση νέων πελατών επιβάλλεται περισσότερο από ποτέ. 

Η ανάγκη συλλογικής και οργανωμένης δράσης και αντίδρασης, επίσης, έχει τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ των διαμεσολαβητών της Χαλκίδας και, όπως μας πληροφόρησαν, ένας τοπικός Σύλλογος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών βρίσκεται ήδη στα σκαριά και σύντομα θα δραστηριοποιηθεί και επίσημα.

Καθώς αρκετοί από αυτούς έχουν ήδη δημιουργήσει διάδοχες καταστάσεις, με τα παιδιά τους να ασχολούνται ήδη με το επάγγελμα ή να προσανατολίζονται προς τα εκεί, έχουν έναν ακόμα λόγο να μη θέλουν να το βάλουν κάτω.
Αλλά ακόμα κι αν δεν υπάρχει ο παραπάνω λόγος, οι ασφαλιστές –και αυτοί της Χαλκίδας δεν αποτελούν εξαίρεση– είναι από τη φύση τους αισιόδοξοι άνθρωποι και το αποδεικνύουν με κάθε τρόπο. Χτυπημένοι, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, από την κρίση, περισσότερο ή λιγότερο αισιόδοξοι, δεν παύουν, ωστόσο, να πιστεύουν σε αυτό που κάνουν, να αγωνίζονται, να αναζητούν διεξόδους, να επαναπροσδιορίζουν τους στόχους τους και τις προϊοντικές επιλογές τους, να πέφτουν, αλλά να σηκώνονται ξανά και να προχωράνε. 
Εμάς μας ικανοποιεί ότι αντλούν δύναμη, ιδέες και ενημέρωση από τον κλαδικό τύπο. 

Προηγούμενο άρθροΦορολόγηση Ασφαλίσματος Ομαδικών ασφαλίσεων
Επόμενο άρθροEEA: Δεν εφησυχάζει για το θέμα του επιδόματος ανεργίας στους αυτοαπασχολούμενους