Ποιες είναι οι ευθύνες της μητρικής Lufthansa στο αεροπορικό δυστύχημα της GermanWings;
Ποιος ενημερώθηκε για το ιατρικό ιστορικό του συγκυβερνήτη
Η γερμανική αρχή πολιτικής αεροπορίας δήλωσε στο Reuters, την Κυριακή, ότι δεν ήξερε για το ιατρικό ιστορικό του συγκυβερνήτη Andreas Lubitz πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings, που στοίχισε τη ζωή 150 ανθρώπων, αυξάνοντας τα ερωτήματα για την ιατρική επίβλεψη των πιλότων.
Ο Lubitz, ο οποίος πιστεύεται ότι έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο σε βουνό στις γαλλικές Άλπεις, διέκοψε την εκπαίδευση πιλότων για αρκετούς μήνες το 2009 και όταν την ξανάρχισε ενημέρωσε την σχολή εκπαίδευσης πιλότων της Lufthansa, μέσω e-mail, ότι είχε ξεπεράσει μια περίοδο σοβαρής κατάθλιψης.
Η Lufthansa, μητρική εταιρεία της Germanwings, έχει πει ότι ο Lubitz πέρασε όλες τις ιατρικές εξετάσεις και τις εξετάσεις καταλληλότητας κατά την επανεκκίνηση της κατάρτισής του.
Η Luftfahrtbundesamt (LBA), η γερμανική αρχή που εκδίδει τις άδειες των πιλότων με βάση τα ετήσια fit-to-fly πιστοποιητικά από γιατρούς και η οποία έχει τη δυνατότητα να επιβάλει περιορισμούς στους πιλότους, είπε ότι δεν είχε “καμία απολύτως πληροφορία” πριν από τη συντριβή, για αυτή την περίοδο κατάθλιψης του Lubitz.
Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι γιατροί θα πρέπει να παραπέμπουν τους πιλότους με ψυχιατρικές καταστάσεις στην αρχή αδειοδότησης. Οι κανονισμοί δεν διευκρινίζουν αν αυτό ισχύει και για τους πιλότους που έχουν υποφέρει από ψυχιατρικές καταστάσεις στο παρελθόν.
«Η Lufthansa συμμορφώνεται με την υποχρέωσή της να παράσχει πληροφορίες στην LBA», δήλωσε την Κυριακή η εταιρεία. Αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω το θέμα του Lubitz, επικαλούμενη την εν εξελίξει έρευνα.
Η Lufthansa αρνήθηκε, επίσης, να πει σε ποιον είχε στείλει ο Lubitz το e- mail το 2009, ενημερώνοντας την σχολή πιλότων για την κατάθλιψη.
Η δήλωση από την LBA έρχεται μια ημέρα αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι η European Aviation Safety Agency ( EASA), είχε εντοπίσει ορισμένα “θέματα” στην αεροπορική αρχή της Γερμανίας, σε μια τακτική επανεξέταση της εφαρμογής αεροπορικής ασφάλειας από τον κρατικό φορέα.
Στη δήλωση της Ε.Ε. δεν αναφέρεται πότε έγινε η εξέταση. Αλλά η Wall Street Journal ανέφερε ότι η Επιτροπή είχε πει στο Βερολίνο τον Νοέμβριο “να αντιμετωπίσει τα μακροχρόνια προβλήματά του” – μήνες πριν από τη συντριβή της Germanwings στις 24 Μαρτίου.
Αξιωματούχοι της ΕΕ διαπίστωσαν ότι η LBA είχε έλλειψη προσωπικού, κάτι που θα μπορούσε να περιορίσει την ικανότητά της να διενεργεί ελέγχους στα αεροπλάνα και το πλήρωμα, συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών ελέγχων, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα η οποία, ωστόσο, λέει ότι δεν ήταν σαφές εάν οι ελλείψεις που εντοπίστηκαν στην LBA ήταν παράγοντες που συνέβαλαν στη συντριβή.
Μια εκπρόσωπος της LBA δήλωσε ότι οι έλεγχοι της EASA στις εθνικές αρχές πολιτικής αεροπορίας λαμβάνουν χώρα αρκετές φορές τον χρόνο. Είπε επίσης ότι η LBA είχε απαντήσει σε έναν μονοψήφιο αριθμό επικρίσεων που της έγιναν κατά τη διάρκεια των ελέγχων και οι απαντήσεις της αξιολογούνται τώρα από την EASA.
Οι Γερμανοί εισαγγελείς έχουν πει ότι σε υπολογιστή που βρέθηκε στο σπίτι Lubitz εντοπίστηκαν αναζητήσεις σχετικά με το πώς να αυτοκτονήσει, καθώς και πληροφορίες για τις πόρτες του πιλοτηρίου και τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας που σχετίζονται με αυτές.
Την Κυριακή η γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag έγραψε, χωρίς να κατονομάζει τις πηγές της, ότι οι ερευνητές είχαν βρει ότι ο Lubitz χρησιμοποίησε το ψευδώνυμο “Skydevil” για να συνδεθεί με τον υπολογιστή και είχε κάνει πρόσφατα αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για «διπολικότητα», «μανιακή κατάθλιψη» καθώς και για «ημικρανίες», «διαταραχές της όρασης» και «ακουστικό τραύμα”.
Το γραφείο του εισαγγελέα στο Ντίσελντορφ δεν ήταν διαθέσιμο για σχόλιο στις επαφές που έκανε το Reuters.
Η Γαλλική αρχή για τα αεροπορικά ατυχήματα, BEA, έχει πει ότι στην έρευνά της για το δυστύχημα της Germanwings θα μελετήσει τις “συστημικές αδυναμίες” που μπορεί να οδήγησαν στην καταστροφή, συμπεριλαμβανομένων των ψυχολογικών προφίλ.
Πηγή: Insurance Journal