Ο Ευ. Δρόσος μιλά για τη συμμετοχή του στην Αιγαίον

250

Ήταν στα τέλη του περασμένου Φεβρουαρίου, όταν μας ανέφερε την επικείμενη συνεργασία του με την ΑΙΓΑΙΟΝ Ασφαλιστική, γεγονός που μας δημιούργησε την περιέργεια να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτή του την επαγγελματική απόφαση. 

Ο ίδιος ανταποκρίθηκε θετικά και λίγες ημέρες αργότερα είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε εκτενώς. Απάντησε με αμεσότητα και χωρίς υπεκφυγές στα ερωτήματά μας και αυτό που ήταν πρόδηλο, σε όλη τη διάρκεια της συζήτησής μας, ήταν η αισιοδοξία που τον διακατείχε για το νέο του ξεκίνημα στην ΑΙΓΑΙΟΝ, το οποίο το αντιμετωπίζει σαν μια «αναζωογονητική πρόκληση».

Όπως είναι γνωστό, ο κ. Δρόσος έχει διανύσει μια μακρόχρονη επαγγελματική πορεία στην AIG, από την οποία αποχώρησε λίγους μήνες νωρίτερα (το Νοέμβριο του 2012), «με συναινετικό διαζύγιο», όπως μας είπε χαριτολογώντας.
Το πρώτο ερώτημα που του θέσαμε είχε να κάνει με την απόφασή του να ενταχθεί στην ομάδα της ΑΙΓΑΙΟΝ, μιας σχετικά μικρής ελληνικής ασφαλιστικής εταιρείας, με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από εκείνα της πολυεθνικής AIG. Πώς αποφάσισε να κάνει αυτό το βήμα; τον ρωτήσαμε.

«Ομολογώ ότι δεν ήταν μια εύκολη απόφαση για μένα, που σχεδόν όλη η σταδιοδρομία μου ήταν ταυτισμένη με τον ίδιο όμιλο. Θεωρώ, όμως, ότι έκλεισε ένας κύκλος (αρκετά μεγάλος βέβαια, σχεδόν 30 χρόνια) και αισθάνομαι πολύ έτοιμος για κάτι καινούργιο. Η συμμετοχή μου σε μια μικρή ελληνική εταιρεία θεωρώ ότι αποτελεί μια αναζωογονητική πρόκληση».

Τι ήταν αυτό που τον οδήγησε συγκεκριμένα στην ΑΙΓΑΙΟΝ, ήταν το επόμενο ερώτημά μας.
Ο κ. Δρόσος παραδέχτηκε ότι γνώριζε πολύ λίγα πράγματα για την εταιρεία και ότι ανταποκρίθηκε «με ανάμικτα συναισθήματα στην πρόσκληση του κυρίου Βελλιάδη, ιδιοκτήτη της εταιρείας». Ωστόσο, τελικά τον κέρδισε η προσωπικότητα και το όραμα του κ. Βελλιάδη: «Σας ομολογώ ότι ο άνθρωπος με κέρδισε από την πρώτη στιγμή, με τη σεμνότητα, την ειλικρίνεια και το όραμά του να αναπτύξει την εταιρεία του σε ένα επόμενο επίπεδο, τόσο από άποψη ποιότητας όσο και ανάπτυξης.
» Μου θύμισε εποχές που μαζί με πολύ αγαπημένους ανθρώπους οικοδομούσαμε βήμα-βήμα μία από τις καλύτερες σήμερα ασφαλιστικές εταιρείες στην αγορά μας. Νομίζω ότι βρήκα το κίνητρο που χρειαζόμουν για το επόμενο βήμα μου».
Στο ερώτημά μας αν είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από πιο κοντά την εταιρεία, πριν αποφασίσει να ενταχθεί σ’ αυτήν, ο κ. Δρόσος μας απάντησε ως εξής:
«Είναι ένα από τα πράγματα που με “σκλάβωσαν” από την αρχή. Πριν ακόμα συμφωνήσουμε τυπικά, μου προσφέρθηκε η δυνατότητα, χωρίς κανέναν ενδοιασμό ή περιορισμό, όλον αυτόν το μήνα και σε καθημερινή βάση, να ζήσω και να γνωρίσω από μέσα την εταιρεία και τους ανθρώπους της. Είχα πολλές, σε βάθος συνομιλίες με τον πρόεδρο κ. Βελλιάδη και με πολλά στελέχη της εταιρείας, έζησα από κοντά την ομάδα των πωλήσεων, συνάντησα αρκετούς νέους αλλά και παλαιούς γνώριμους συνεργάτες και απεκόμισα μια καλή πρώτη εικόνα για την εταιρεία, τους ανθρώπους της και τις προκλήσεις που θα συναντήσω».

Θελήσαμε να μάθουμε σε τι συνίστατο αυτή η πρώτη καλή εικόνα που αποκόμισε για την εταιρεία
«Γνώρισα μια εταιρεία μικρή μεν αλλά με σταθερό υπόβαθρο και υγιείς βάσεις, παρά το σχετικά νεαρό της ηλικίας της (ιδρύθηκε το 1995), σωστή και συνεπή στις υποχρεώσεις της (παρά κάποιες ανυπόστατες φήμες τελευταία), αξιοπρεπή και νοικοκυρεμένη και πολύ αγαπητή στους καλούς συνεργάτες της.
» Γνώρισα έναν πρόεδρο υπερβολικά σεμνό, δουλευτάρη, επίμονο στους στόχους του και αποφασισμένο να καταξιώσει την εταιρεία του στη θέση που της αξίζει στην αγορά μας.
» Επίσης, προσωπικά κρίνω θετικό, κάνοντας τη σύγκριση με τις εμπειρίες μου των τελευταίων ετών, τον ευέλικτο, γρήγορο, ανεξάρτητο και αποφασιστικό τρόπο διοίκησης και λειτουργίας της εταιρείας, σε σχέση με τις πολύπλοκες εσωτερικές εξαρτήσεις και διαδικασίες ενός υποκαταστήματος μιας πολυεθνικής».

Τον ρωτήσαμε, στη συνέχεια, αν εντόπισε τυχόν αδυναμίες ή προβλήματα και το σχόλιό του επ’ αυτού ήταν ότι «δεν υπάρχει ζωντανός οργανισμός χωρίς αδυναμίες ή προβλήματα. Νομίζω ότι η πρόσκληση που μου έγινε ήταν ακριβώς για να συμβάλω στην αντιμετώπισή τους. Υπάρχουν σίγουρα αρκετές προκλήσεις, αλλά –και αυτό είναι για μένα το πιο σημαντικό– υπάρχουν επίσης οι πόροι (resources), η θέληση και το κέφι για να αντιμετωπισθούν».

Ποιες θα είναι, λοιπόν, οι προτεραιότητες του κ. Δρόσου ως Εμπορικού Δ/ντή στην ΑΙΓΑΙΟΝ Ασφαλιστική; Μας τις περιέγραψε ως εξής:
«Από τη θέση του εμπορικού διευθυντή θα έχω την ευθύνη της ανάπτυξης των πωλήσεων μέσω των δικτύων συνεργατών, του marketing και της εταιρικής επικοινωνίας. Αυτά θα αποτελέσουν και τις προτεραιότητές μου. Εννοείται, βέβαια, ότι θα συμβάλλω και σε οποιονδήποτε άλλο τομέα χρειασθεί.
» Πάντως, η αναβάθμιση της πωλησιακής πολιτικής της εταιρείας, η προσαρμογή της στις αυξημένες απαιτήσεις της αγοράς και η επεξεργασία μιας καθαρής εμπορικής πρότασης προς τους συνεργάτες της αποτελούν τους πρωταρχικούς μου στόχους.
» Για την επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της εταιρείας θα ενδυναμωθούν, επίσης, οι λειτουργίες του marketing και της εταιρικής επικοινωνίας, για την αποτελεσματικότερη προβολή των προϊόντων, υπηρεσιών και των άλλων ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της, θα υποστηριχθεί δυναμικά το εταιρικό brand και θα καλλιεργηθεί γενικότερα μια μεγαλύτερη εξωστρέφεια».

Ολοκληρώνοντας τη συνομιλία μας θελήσαμε να εστιάσουμε και σε ένα θέμα που ποτέ δεν είναι ευχάριστο, ούτε για όποιον το θέτει ούτε για όποιον καλείται να τοποθετηθεί. Εννοούμε τις διάφορες αρνητικές φήμες για την ΑΙΓΑΙΟΝ, τις οποίες ο κ. Δρόσος χαρακτήρισε μεν προηγουμένως «ανυπόστατες», ωστόσο κρίναμε χρήσιμο έναν πιο εκτενή από μέρους του σχολιασμό επί του θέματος:
«Δεν έχω απολύτως καμία δυσκολία να το σχολιάσω», μας απάντησε. «Να σας θυμίσω ότι προέρχομαι από μια εταιρεία που πέρασε τη μεγαλύτερη υπαρξιακή περιπέτεια στην παγκόσμια επιχειρηματική ιστορία του κλάδου μας και έχω αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις. Επίσης, καταλαβαίνετε βέβαια ότι, πριν αποδεχτώ την πρόταση που μου έγινε, έκανα την έρευνά μου για την εταιρεία.
» Οι φήμες για το κλείσιμο της μιας ή της άλλης εταιρείας αποτελούν χρόνια τώρα μόνιμο τροπάρι στην αγορά μας –δυστυχώς, όχι αναίτια. το τονίζω αυτό! Είναι αναμενόμενο, ύστερα από όσα άσχημα έχουν συμβεί σ’ αυτήν τη δύσμοιρη αγορά μας. Αυτό που θεωρώ, όμως, πυροβολισμό στα ίδια μας τα πόδια σαν αγορά, είναι όταν επιπλέον καλλιεργούνται τέτοιες φήμες, ενώ είναι ανυπόστατες. Και είναι ιδιαίτερα λυπηρό, όταν καλλιεργούνται εκ του πονηρού, στο πλαίσιο ενός λανθάνοντα ανταγωνισμού.
» Από το πάνελ κάποιου συνεδρίου είχα προτείνει δημόσια να αντικαταστήσουμε μεταξύ μας τη λέξη ανταγωνισμός με τη λέξη συναγωνισμός, που τη θεωρώ πολύ πιο δόκιμη και χρήσιμη για μια αγορά με την πενιχρή διεισδυτικότητα στο καταναλωτικό κοινό που έχει η δική μας αγορά. Είναι μια κάπως ρομαντική θέση, βέβαια, αλλά την προτιμώ από τη μέθοδο της αυτοκαταστροφικής λασπολογίας.
» Ας επανέλθω, όμως, πιο συγκεκριμένα στην ερώτησή σας: η ΑΙΓΑΙΟΝ, πρώτον, δεν έχει απολύτως καμία εκκρεμότητα με την Εποπτεία. δεύτερον, έχει υπερκαλυμμένες τις υποχρεώσεις της και είναι σταθερά κερδοφόρος. τρίτον, έχει ήδη απορροφήσει τις ζημίες από το PSI+, διατηρεί επαρκέστατη ρευστότητα, πληρώνει άψογα τις ζημίες και τις υποχρεώσεις της και, τέλος, επενδύει σε έμψυχο υλικό, οργάνωση και συστήματα.
» Σύντομα, στο πλαίσιο και της αναβάθμισης της εταιρικής επικοινωνίας, θα επικοινωνούνται πιο συστηματικά, δημόσια, όλα τα απαραίτητα στοιχεία, που θα φρενάρουν κάθε κακόβουλη ή μη φημολογία».

Αφήσαμε τον επίλογο της συζήτησής μας να τον “γράψει” ο κ. Δρόσος, χωρίς να του θέσουμε κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα. Επέλεξε να “κλείσει” ως εξής τη σύντομη συνομιλία μας: «Είχα την τύχη να θητεύσω για πάρα πολλά χρόνια σε ένα μοναδικό σχολείο, με ιδιαίτερα χαρισματικούς καθηγητές! Σκοπεύω να αξιοποιήσω τις αξίες, τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισα όλο αυτό το διάστημα και στο νέο μου σπίτι. Αυτό θα είναι και το “ευχαριστώ” μου προς όλες τις κατευθύνσεις».

Αμαλία Ρουχωτά

 

Προηγούμενο άρθροΗ Τράπεζα της Ελλάδος απαιτεί παροχή στοιχείων
Επόμενο άρθροΕυρωκλινική Αθηνών: 4ο Σεμινάριο Ρομποτικής Γυναικολογικής Χειρουργικής