“ΟΜΙΚΡΟΝ”-Μεσίτες Ασφαλίσεων – Κωνσταντίνος Καραμπέτσος και Έλσα Θωμαδάκη (Δεκέμβριος 2010)
Κ. Καραμπέτσος: «Στη συνείδηση του ασφαλισμένου θέλουμε να είμαστε ψηλά» Σαράντα χρόνια ιστορία, δεύτερη γενιά ασφαλιστών και προσεχώς και τρίτη. Αυτή είναι η «Όμικρον-Μεσίτες Ασφαλίσεων», η εταιρεία που καταφέρνει μέσα στη δύσκολη οικονομικά συγκυρία να βρίσκεται ψηλά στην κατάταξη των μεσιτών όσον αφορά τα κέρδη της, γνωρίζοντας καθημερινά την εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων. Το κλειδί για να εισχωρήσουμε στα “ενδότερα” της επαγγελματικής τους “στέγης” μας έδωσαν από κοινού ο Κωνσταντίνος Καραμπέτσος με τη σύζυγό του Έλσα Θωμαδάκη. Άλλωστε, όπως μας είπαν, ό,τι έχουν καταφέρει, το έχουν καταφέρει μαζί.
Οραματιστής και ιδρυτής της εταιρείας ο κ. Ορέστης Θωμαδάκης, αποφάσισε εδώ και λίγα χρόνια να αποσυρθεί, δίνοντας τη σκυτάλη στην κόρη του και το γαμπρό του για να συνεχίσουν το έργο του. Σήμερα η εταιρεία ασχολείται με όλους τους κλάδους ασφάλισης, δίνοντας έμφαση στον κλάδο τεχνικών ασφαλίσεων, δεδομένου ότι το γραφείο έχει αναλάβει να ασφαλίσει μερικά από τα μεγαλύτερα έργα της χώρας μας. Αρχή τους αποτελεί η συνεργασία με τα «καλά brand names» της αγοράς, όπως χαρακτηριστικά μας είπε ο κ. Καραμπέτσος, διότι αυτά είναι που έχουν παγιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή και μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες του. Έτσι, οι συνεργαζόμενες εταιρείες είναι η Εθνική, η ΑΤΕ Ασφαλιστική, η ΑΧΑ, η Groupama-Φοίνιξ, η Interamerican, η Ευρωπαϊκή Πίστη, η Victoria, η Allianz, η Chartis, η Euler Hermes για τον κλάδο πιστώσεων-εγγυήσεων και η HDI-Gerling για τους μεγάλους κινδύνους. Σε διεθνές επίπεδο συνεργάζονται με το ευρωπαϊκό δίκτυο brokers AESIS.
«Η συγκυρία είναι δύσκολη», μας προλαβαίνει πριν ξεκινήσουμε την κουβέντα μας ο κ. Καραμπέτσος, αναφερόμενος στα δύο “κακά” που “ταλαιπωρούν” σήμερα την ασφαλιστική αγορά: «Οι άνθρωποι βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση και αυτό πλήττει κάθε μορφή παραγωγής. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός και να κάνουμε ότι δεν συμβαίνει. Επιχειρήσεις κλείνουν, άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους αλλά και όσοι είναι υγιείς, τρομοκρατημένοι από το “βομβαρδισμό” των ΜΜΕ, κρατούν στάση άμυνας. Την ίδια στιγμή, ο θεσμός πλήττεται και από την έλλειψη εμπιστοσύνης του καταναλωτικού κοινού. Η κρίση συνέπεσε με το κλείσιμο μεγάλων εταιρειών της αγοράς, που έδωσε στους ασφαλισμένους άλλη μια αφορμή για να αμφιβάλλουν. Κι έτσι, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες προσφέρουν μεγαλύτερες αποζημιώσεις και καλύτερο service, και εμείς έχουμε γίνει καλύτεροι στη δουλειά μας, ο κόσμος συνεχίζει να εκφράζει παράπονα».
Τι μπορεί, λοιπόν, να κάνει ένας μεσίτης ασφαλίσεων σήμερα, για να αντισταθμίσει αυτό το φαινόμενο; «Η δουλειά μας έχει σώσει χιλιάδες ασφαλισμένους τη δύσκολη στιγμή. Επομένως, θεωρώ ότι με την τεχνογνωσία που πλέον έχουμε, θα πρέπει να συνεχίσουμε το έργο μας, έχοντας ως όπλο τώρα, περισσότερο από ποτέ, την όλο και μεγαλύτερη και έγκαιρη ενημέρωση του πελάτη. Οι κίνδυνοι έχουν διαφοροποιηθεί. Μπορούμε να μιλήσουμε στον πελάτη μας για προϊόντα που ενδεχομένως δεν είχε καν φανταστεί ότι υπάρχουν, ωστόσο, εξυπηρετούν τις ανάγκες του με τον καλύτερο τρόπο».
Όσο για τις ασφαλιστικές εταιρείες, το βασικό “συνεργάτη” στη δουλειά τους, τόσο ο κ. Καραμπέτσος όσο και η κα Θωμαδάκη θεωρούν ότι θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν ακόμη περισσότερο και αυτό όχι σε βάρος των διαμεσολαβητών. «Οι εταιρείες τελευταία φαίνεται να προσπαθούν να συρρικνώσουν τον τομέα των διαμεσολαβούντων», τόνισε ο κ. Καραμπέτσος. «Θεωρώ ότι η μείωση των προμηθειών που επιδιώκεται είναι μια εσφαλμένη κίνηση. Θα πρέπει να εστιάσουν στα γενικά τους έξοδα και να μελετήσουν ζητήματα πέρα από τον τομέα των πωλήσεων, που ενδεχομένως επηρεάζουν την κερδοφορία τους. Οι διαμεσολαβητές θα έχουν πάντα τον πρώτο ρόλο, το ρόλο που τους αρμόζει».
Όταν ρωτήσαμε τον κ. Καραμπέτσο, εάν το χαμηλό ασφάλιστρο είναι ένα δέλεαρ για τον πελάτη τις δύσκολες μέρες που διανύουμε, ήταν κατηγορηματικός: «Το ζητούμενο είναι μόνο η αξιοπιστία της εταιρείας. Ο πελάτης θα το καταλάβει, αν “προπονηθεί” σ’ αυτό».
Οι εποχές είναι κρίσιμες αλλά η θετική ματιά είναι στόχος για την “Όμικρον”. Ήδη, το γραφείο βλέπει μία νέα προοπτική στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συγκεκριμένα τα φωτοβολταϊκά, που κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στη συνείδηση του καταναλωτή. Και αυτός είναι ένας μόνο από τους στόχους. Ο βασικότερος για τους επικεφαλής της “Όμικρον” είναι «να είμαστε “υγιείς”, έτοιμοι μπροστά στις ανάγκες της νέας εποχής αλλά κυρίως στη συνείδηση του κόσμου να είμαστε πολύ ψηλά».