Οδική ασφάλεια: Η ΕΕ κατέγραψε το 2012 το χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα

575

Σημαντικά μειωμένος (κατά 9%) ήταν το 2012 ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με νέα αριθμητικά στοιχεία που δημοσίευσε στις 19 Μαρτίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2012 ήταν το έτος με το χαμηλότερο αριθμό ατόμων που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στις χώρες της ΕΕ, από τότε που ξεκίνησε η συλλογή των πρώτων σχετικών στοιχείων. 

Ο Αντιπρόεδρος κ. Siim Kallas, Επίτροπος αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε: «Το 2012 ήταν έτος σταθμός για την ευρωπαϊκή οδική ασφάλεια, με το χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκε ποτέ. Το ποσοστό μείωσης 9% σημαίνει ότι σώθηκαν 3.000 ζωές το προηγούμενο έτος. Είναι πολύ ενθαρρυντικό να διαπιστώνει κανείς τέτοια αποτελέσματα. Ωστόσο, 75 άτομα χάνουν τη ζωή τους καθημερινά στους δρόμους της Ευρώπης και, ως εκ τούτου, δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού. Φιλοδοξούμε να μειώσουμε στο ήμισυ τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ έως το 2020 και πρέπει να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική για την επίτευξη του στόχου αυτού. »Οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Σε κάθε θάνατο στους δρόμους της Ευρώπης αντιστοιχούν 10 σοβαροί τραυματισμοί, όπως βλάβη στον εγκέφαλο ή στη σπονδυλική στήλη. Χρειαζόμαστε μια στρατηγική για τη μείωση του αριθμού των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα σε όλη την ΕΕ.».

Ωστόσο, οι στατιστικές ανά χώρα δείχνουν ότι ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα εξακολουθεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό σε όλη την ΕΕ. Οι χώρες με το χαμηλότερο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθούν να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, οι Κάτω Χώρες και η Δανία, όπου σημειώνονται περίπου 30 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Σε σύγκριση με τα απογοητευτικά αριθμητικά στοιχεία του 2011, έτος κατά το οποίο η πρόοδος στη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων έπεσε στο 2%, η μείωση σε ποσοστό 9% για το 2012 δείχνει ότι τα κράτη μέλη επανήλθαν σε ορθή πορεία ως προς την επίτευξη του στόχου της μείωσης των θανάτων κατά το ήμισυ μεταξύ 2010 και 2020. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, χρειάζεται μείωση της τάξης του 7% περίπου. 

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πιο ανησυχητικό χαρακτηριστικό όσον αφορά τις στατιστικές οδικής ασφάλειας το 2011 ήταν η μεγάλη αύξηση του αριθμού των θανάτων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ηλικιωμένοι –παρά τη γενική μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Με βάση τα προσωρινά δεδομένα για το 2012, ο αριθμός των θανάτων ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου μειώθηκε επίσης σημαντικά το 2012.

Πρόγραμμα δράσης της ΕΕ για την οδική ασφάλεια 2011-2020 
Υπενθυμίζεται ότι το «Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δράσης για την οδική ασφάλεια 2011-2020» προβλέπει φιλόδοξα σχέδια μείωσης του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ευρώπης κατά το ήμισυ τα επόμενα 10 χρόνια. Οι προτάσεις που περιλαμβάνει εστιάζουν στην πραγματοποίηση βελτιώσεων στα οχήματα, τις υποδομές και τη συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου. Για παράδειγμα, σημαντικές πρόσφατες πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν:

• Νέα άδεια οδήγησης ΕΕ, από τον Ιανουάριο του 2013, με αυστηρότερους κανόνες για την πρόσβαση των νέων σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού•
• Σχέδια επιβολής του νόμου που υποβλήθηκαν από τα κράτη μέλη, τα οποία παρέχουν πλούσια πηγή βέλτιστων πρακτικών•
• Διασυνοριακή επιβολή κανόνων για την καταστολή των τροχαίων παραβάσεων που διαπράττονται στο εξωτερικό (οδήγηση σε κατάσταση μέθης, υπέρβαση ορίου ταχύτητας κλπ.), η οποία ισχύει από τον Νοέμβριο του 2012•
• Εργασίες για την ανάπτυξη στρατηγικής για την αποφυγή των τραυματισμών.

 

 

Προηγούμενο άρθροInsurance Europe: Οι θέσεις της για την Οδηγία Anti-money Laundering
Επόμενο άρθροGenerali: Νέος Διευθυντής Πωλήσεων o κ. Μιχάλης Σωτηράκος