Η Τριμερής συμφωνία ανοίγει το δρόμο για την εφαρμογή του Solvency II το 2016
Στις 14 Νοεμβρίου 2013 επιτεύχθηκε συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου και της Επιτροπής σχετικά με την οδηγία Omnibus II και πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς το Solvency II, το νέο ρυθμιστικό καθεστώς για τους Ευρωπαίους Ασφαλιστές που βασίζεται στον κίνδυνο.
«Η InsuranceEurope επαινεί τα θεσμικά όργανα της ΕΕ για την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με Omnibus II», δήλωσε ο πρόεδρός της , Sergio Balbinot . «Ήταν σημαντικό να οριστικοποιηθεί σήμερα η Omnibus II –η οποία ενημερώνει την οδηγία Solvency II του 2009–, καθώς εκκρεμούν ακόμη μεγάλο μέρος των εργασιών που πρέπει να εκτελέσουν οι ασφαλιστές και οι εποπτικές αρχές ως προς τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου καθεστώτος, ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή του στην αρχή του 2016».
Οι ασφαλιστές θα έχουν πολύ λίγο χρόνο ανάμεσα στην οριστικοποίηση των κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων και των τεχνικών προδιαγραφών, οι οποίες παρέχουν σημαντικές λεπτομέρειες για τεχνικά ζητήματα στο πλαίσιο του Solvency II, και την προτεινόμενη ημερομηνία εφαρμογής, την 1η Ιανουαρίου 2016. Παρ’ όλα αυτά, η Insurance Europe παραμένει προσηλωμένη στην τρέχουσα διαδικασία για την οριστικοποίηση του νέου καθεστώτος. Οι Ευρωπαίοι Ασφαλιστές θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθούν στο φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα.
«Αν και ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε μεταξύ των θεσμικών οργάνων για την Omnibus II δεν είναι η ιδανική λύση που θα επιθυμούσε ο ασφαλιστικός κλάδος σε ότι αφορά την πιστή αντανάκλαση της μακροπρόθεσμης φύσης των ασφαλιστικών εργασιών και της χαμηλής τους έκθεσης στη μεταβλητότητα της αγοράς, πιστεύουμε ότι είναι, ωστόσο, μια λειτουργική βάση πάνω στην οποία μπορούν να αναπτυχθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες του νέου ρυθμιστικού καθεστώτος», δήλωσε ο Balbinot.
Από την αρχή, η ευρωπαϊκή ασφαλιστική βιομηχανία υποστήριξε τους στόχους του Solvency II.
«Το Solvency II θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και των ασφαλισμένων στον ευρωπαϊκό ασφαλιστικό κλάδο, ο οποίος είναι ο μεγαλύτερό στον κόσμο, κατέχοντας το 33 % των συνολικών ασφαλίστρων », υπογράμμισε ο Balbinot.