Συνεντεύξεις

Η ελευθερία κινήσεων από τη Fairfax είναι ευθύνη και εμπιστοσύνη

Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Δ/νων Σύμβουλος Eurolife ERB

Σε μια αγορά που σχεδόν όλα τα σχήματα είναι προς πώληση και ταυτόχρονα πολλοί, ίσως αδιανόητα πολλοί, ισχυρίζονται ότι αγοράζουν, θα περίμενε κανείς να έχουμε ιδιαίτερη δραστηριότητα ως προς τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις. Κι όμως, οι εξελίξεις αργούν, ενώ η φημολογία κυριαρχεί. Είναι, λοιπόν, μια πολύ θετική καταρχάς εξέλιξη η επισημοποίηση της επένδυσης της καναδικής Fairfax στη θυγατρική ασφαλιστική της Eurobank, Eurolife ERB Ασφαλιστική.

Είναι ικανή αυτή η θετική εξέλιξη να συμπαρασύρει την ασφαλιστική αγορά ή έστω να διαμορφώσει ένα πιο αισιόδοξο κλίμα; Εμείς θεωρούμε πως ναι, γι’ αυτό και κρίνουμε ως απολύτως κατάλληλη τη χρονική συγκυρία, προκειμένου να δώσουμε το βήμα του περιοδικού στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, κ. Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου, για να μιλήσει για τις λεπτομέρειες και τις προοπτικές αυτής της σπουδαίας επένδυσης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Είναι η στρατηγική και η δουλειά χρόνων που έκαναν τη Eurolife ελκυστικό στόχο για τους ξένους επενδυτές, ισχυρίζεται ο ίδιος και τον επιβεβαιώνουν και η τελική συμφωνία μεταξύ της Τράπεζας και του ανθρώπου που ίδρυσε και διοικεί τη Fairfax τα τελευταία 30 χρόνια, κ. Prem Watsa.

Ωστόσο, ο κ. Σαρρηγεωργίου δυσκολεύεται να μιλήσει χωρίς να διαφαίνεται πίσω από τα λεγόμενά του και η ιδιότητα που τον συνοδεύει τα τελευταία χρόνια, του Προέδρου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, και αυτό είναι ένα επιπλέον bonus για τους αναγνώστες της συνέντευξης αυτής.

Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά

Κύριε Σαρρηγεωργίου, ποιος είναι ο νέος μέτοχος της Eurolife και τι σημαίνουν οι πρόσφατες εξελίξεις για την εταιρεία, τους συνεργάτες και τους πελάτες της;
Α.Σ.: Η Fairfax είναι μια μεγάλη, διεθνής επενδυτική εταιρεία με ασφαλιστικό χαρακτήρα, που ήδη είναι γνωστή στο ελληνικό κοινό, κυρίως γιατί, σε μια περίοδο κρίσης και ύφεσης, αποφάσισε να εμπιστευθεί την Ελλάδα και τις προοπτικές της. Η πρώτη εντύπωσή μου από τις επαφές μου με τον ιδρυτή της, που παραμένει ο ιθύνων νους της, τον Prem Watsa, επιβεβαιώθηκε πολλές φορές έως σήμερα και είναι ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με παγιωμένη φιλοσοφία ζωής, την οποία έχει διοχετεύσει με εξαιρετική επιτυχία και στη Fairfax. Ο κ. Watsa δεν είναι ένας τυχαίος επενδυτής. Είναι ένας άνθρωπος πολύ άμεσος, μιλάμε τακτικά, χαίρουμε της εμπιστοσύνης του όλη η ομάδα και όλοι οι CEOs των εταιρειών όπου έχει επενδύσει η Failrfax. Ποτέ στην καριέρα μου δεν είχα τέτοια ελευθερία. Είμαι ελεύθερος αλλά και υπεύθυνος, είναι εξίσου μεγάλη και η ευθύνη.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η Fairfax είναι ένα επενδυτικό fund που επενδύει σε ασφαλιστικές εταιρείες και περιφερειακά κάνει κι άλλες επενδύσεις. Τις ασφαλιστικές, όμως, δεν τις πουλάει ποτέ. Στα 30 της χρόνια δεν έχει πουλήσει ποτέ καμία ασφαλιστική.  

Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ότι η εταιρεία επενδύει και δεν πρόκειται να πάψει να επενδύει στην εντιμότητα και την ακεραιότητα των σχέσεων με όλους τους συνεργάτες της. Από εκεί και μετά, η Fairfax είναι προσανατολισμένη στην παραγωγή αποτελεσμάτων από τις θυγατρικές της, κι όχι στον τρόπο διοίκησής τους. Επίσης, είναι προσηλωμένη στο ομαδικό πνεύμα. «Είμαστε ομάδα», χωρίς εγωισμούς και συγκρούσεις: αυτή είναι η Αρχή λειτουργίας της εταιρείας.

Για τον Όμιλο Eurolife ERB, η στρατηγική συμπόρευση με τη Fairfax σημαίνει ότι κεφαλαιοποιούμε την ως τώρα πετυχημένη πορεία μας και αποκτούμε ένα στήριγμα για τις επόμενες στρατηγικές μας κινήσεις. Αυτές θα ξεδιπλωθούν τόσο με αφορμή τις αναδιατάξεις στον χώρο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και ευρύτερα στην περιοχή της Ευρώπης, όσο και με την περαιτέρω συνεχή βελτίωση των προϊόντων μας, της ποικιλότροπης στήριξης των συνεργατών μας και υποβοήθησης της δουλειάς τους, αλλά και του τρόπου αποτελεσματικής κάλυψης των πελατών μας.

Η κατάληξη της συμφωνίας με τη Fairfax αφορά μια συνεργασία εδραιωμένη σε προοπτική ανάπτυξης της εταιρείας στην Ελλάδα ή πρωτίστως αποτέλεσε μια απάντηση στις ανάγκες της Τράπεζας;
Α.Σ.: Η συμφωνία πώλησης του 80% των μετοχών του Ομίλου Eurolife από την τράπεζα στον νέο μας κύριο μέτοχο, υπάκουσε κατά κύριο λόγο στους νόμους της αγοράς. H Fairfax διαπίστωσε τις προοπτικές της Eurolife κι αποφάσισε να επενδύσει σε αυτές. Στο σχέδιο αναδιάρθρωσης της τράπεζας περιέχεται, όπως γνωρίζετε, η υποχρέωση απαλλαγής από μη τραπεζικές δραστηριότητες, η οποία όμως προέρχεται από τις Βρυξέλλες κι έχει πανευρωπαϊκή ισχύ. Μιλούμε, λοιπόν, για μια εξέλιξη που υπαγορεύτηκε από τις επιδόσεις μας κι από το ενδιαφέρον που προκαλέσαμε σε διεθνή επενδυτικά funds.  

Ποιο θα είναι το πλαίσιο συνεργασίας της Eurolife με την Τράπεζα σε βάθος χρόνου;
Α.Σ.: Η Eurolife έχει καταγράψει μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία τα τελευταία 15 χρόνια, η οποία στηρίχτηκε κατ’ αρχήν στη Eurobank. Μαζί καταφέραμε να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε το καλύτερο σύστημα τραπεζοασφαλειών (bancassurance) όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά θα έλεγα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Παράλληλα, μας επέτρεψε να αναπτύξουμε κι άλλα, παραδοσιακά δίκτυα πωλήσεων, που σήμερα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παραγωγής μας κι αλληλοσυμπληρώνονται με το τραπεζικό δίκτυο. Αυτό είναι κάτι που το αναγνωρίζει η αγορά, κι εσείς το γνωρίζετε καλά, αφού κινείστε μέσα σε αυτήν. Πρόκειται για μια “win-win” κατάσταση, δηλαδή που έχει μόνο νικητές, μόνο ωφελούμενους.

Αυτό που ίσως δεν γνωρίζει πολύς κόσμος, είναι ότι αυτή η συμπόρευση δημιούργησε μια αξεπέραστη ψυχική σχέση ανάμεσα στους δυο οργανισμούς. Τα στελέχη της τράπεζας και τα δικά μας στελέχη δεν συζητούν ως απλοί συνεργαζόμενοι, αλλά ως άνθρωποι που γνωρίζουν ότι έχουν κοινούς επαγγελματικούς στόχους. Η δέσμευση σε έναν κοινό σκοπό, που ξεπερνά την επαγγελματική συνεργασία, είναι το μεγάλο κέρδος όλων μας από την οικοδόμηση του bancassurance όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό το πεδίο θα συνεχίσει, όπως καταλαβαίνετε, να αποτελεί προνομιακό χώρο στενής συνεργασίας, αμοιβαία επωφελούς. Με μια φράση, Eurolife και Eurobank έχουν συγκεκριμένο πεδίο κοινής δράσης και στο μέλλον, κυρίως όμως είναι εταιρείες με κοινό DNA. Κι αυτό ίσως είναι το πιο σημαντικό από όλα. Για να έρθω όμως και στο πιο πρακτικό κομμάτι της απάντησης, έχουμε μια πολυετή συμφωνία με την τράπεζα για το bancassurance. Η συμφωνία αυτή είναι αποκλειστική από την πλευρά της τράπεζας προς εμάς, ενώ παραμένει σήμερα και μέτοχος στη Eurolife με ποσοστό 20%.

Ποια είναι η  εμπειρία του μετόχου από σχήματα συνεργασίας τράπεζας με ασφαλιστική (bancassurance); Ποια είναι τα δίκτυα πωλήσεων στα οποία έχει επενδύσει και ποια θα προκρίνετε στην Ελλάδα;
Α.Σ.: Η Eurolife έχει να κερδίσει πολλά από την παρουσία της Fairfax στη μετοχική της σύνθεση, ωστόσο, έχει και να προσφέρει πολλά ως εμπειρία με απτά αποτελέσματα. Θεωρώ ότι το bancassurance που οικοδομήσαμε επί περίπου 15 χρόνια αποτελεί πρότυπο όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά.

Και άλλες τράπεζες έχουν δραστηριοποιηθεί στο bancassurance, όχι όμως με τον τρόπο που το κάναμε εμείς. Δεν θα ακούσετε αρνητικά σχόλια για εμάς στην αγορά και έχουμε κι εμείς ευθύνη γι’ αυτό. Φυσικά δεν υποστηρίζω ότι δεν γίνονται και λάθη στον τρόπο που πουλάμε, όπως συμβαίνει και με κάθε ασφαλιστή. Θα πω, όμως, ότι εργαζόμαστε έτσι ώστε να παίρνουμε το μερίδιο αγοράς που μπορεί να πάρει μια τράπεζα. Πιστεύω ότι, πρώτον, κάθε δίκτυο έχει κανόνες μέσα στους οποίους πρέπει να κινείται και, δεύτερον, θα πάρει το κομμάτι της αγοράς που του αναλογεί, που του ταιριάζει. Δεν μπορείς να πουλήσεις ένα ιδιαίτερο νοσοκομειακό πρόγραμμα μέσα από το internet ή μέσα από την τράπεζα. Επίσης ο ασφαλιστής –και σε αυτό επιμένω– δεν είναι παραγγελιοδόχος για να πουλάει αυτοκίνητο. Γιατί περί αυτού πρόκειται, όταν η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική.

Αυτό μπορεί να το κάνει το internet πολύ ικανοποιητικά. Ο επαγγελματίας ασφαλιστής πρέπει να είναι διαβασμένος. Εάν ο ασφαλιστής έχει να προσφέρει κάποια επιπλέον πληροφορία ή καθοδήγηση στον πελάτη του, τότε και ο πελάτης σε εκείνον θα απευθυνθεί όταν έρθει η ώρα να ασφαλίσει και το αυτοκίνητό του. δεν θα πάει στο internet, για να γλυτώσει λίγα ευρώ. Οι ασφαλιστές που κυνηγάνε να ασφαλίσουν απλά ένα ακόμη αυτοκίνητο τελείωσαν και δεν το έχουν καταλάβει. Στη Eurolife αγαπάμε και τους agents και το έχουμε αποδείξει. Μέσα σε διάστημα 15 χρόνων το δίκτυο των agents έφτασε να αντιπροσωπεύει το 40% της παραγωγής μας. Μας ενδιαφέρουν πάντοτε οι σοβαρές συνεργασίες με μακροπρόθεσμη προοπτική και σε αυτές επενδύουμε.

Η επιτυχία μας, λοιπόν, στον τομέα του Bancassurance σε συνδυασμό με την ανάπτυξη άλλων ασφαλιστικών δικτύων πέραν της τράπεζας, τα οποία επίσης αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας μας, αξιολογήθηκαν θετικά από τη Fairfax.

Με δεδομένο το μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας της Fairfax, που βασίζεται στην αποκέντρωση, θα συνεχίσουμε την πετυχημένη συνταγή που ακολουθούμε όλα αυτά τα χρόνια, με συνεχή μελέτη και προσαρμογή της δουλειάς μας στα νέα δεδομένα που κάθε φορά εμφανίζονται.

Πώς θα αντιμετωπίσει η εταιρεία την ελληνική “μόδα” των υποτιμολογημένων ασφαλίστρων;
Α.Σ.: Είναι καίρια η ερώτησή σας. Μου δίνετε την ευκαιρία να θυμίσω το αυτονόητο, ότι η φερεγγυότητα μιας ασφαλιστικής εταιρείας εδράζεται κυρίως στην κεφαλαιακή της επάρκεια. Είμαστε αξιόπιστοι έναντι των πελατών μας, γιατί είμαστε παρόντες κι αποτελεσματικοί, όταν μας χρειάζονται. Ο Όμιλος Eurolife σήμερα υπερκαλύπτει κατά 3 φορές και παραπάνω τις ελάχιστες απαιτήσεις του ευρωπαϊκού πλαισίου Solvency II, πράγμα που σημαίνει ότι κάνουμε σωστά τη δουλειά μας κι έχουμε εξασφαλίσει και με το παραπάνω τα απαιτούμενα κεφάλαια, για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Εάν η πολιτική που ακολουθήσαμε είναι προφανώς επιτυχημένη, δεν βλέπω τον λόγο να την αλλάξουμε. Προσωπικά δεν είμαι της άποψης ότι για να κερδίσουμε ένα συμβόλαιο πρέπει να κάνουμε… μειοδοτικό διαγωνισμό. Φθηνό ασφάλιστρο την εποχή της κρίσης και της ανέχειας, ναι, αλλά όχι τόσο φθηνό, ώστε να πλήττει τα αποτελέσματα, την κεφαλαιακή επάρκεια και άρα την αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρείας.

Η εμπειρία της Fairfax θα σας δώσει πρόσβαση σε καινοτόμα για την ελληνική αγορά προϊόντα και υπηρεσίες; Θα λέγατε ότι αυτό που χρειάζεται η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι περισσότερο καινοτόμα προϊόντα ή καινοτόμα προσέγγιση των μεθόδων πωλήσεων υπαρχόντων προϊόντων;
Α.Σ.: Κυρία Ρουχωτά, η εμπειρία του νέου μας βασικού μετόχου θα είναι πολύτιμη για εμάς σε πολλά επίπεδα, ασφαλώς και σε αυτό που περιέχεται στην ερώτησή σας. Από εκεί και πέρα, ειλικρινά δεν πιστεύω ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά πάσχει από έλλειψη προϊόντων. Εκεί που υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, είναι η συμπόρευση με τις διαρκώς και ραγδαία μεταβαλλόμενες ανάγκες του σημερινού Έλληνα πολίτη. Στο δεύτερο σκέλος του ερωτήματος, συμφωνώ ότι μπορεί να υπάρχουν περιθώρια για καινοτόμες μεθόδους πωλήσεων, αρκεί να μη μας διαφεύγουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός πωλητή.

Εκεί που υπάρχουν πραγματικά πολλά περιθώρια, είναι η συνεργατική προσπάθεια δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για αύξηση της ασφαλιστικής συνείδησης των πολιτών. Δεν θα κουραστώ να λέω, για παράδειγμα, ότι είναι πράξη σωφροσύνης ένας εργαζόμενος να μεριμνά, μέσω της ιδιωτικής ασφάλισης, για τη σύνταξή του. Σήμερα πια αυτό δεν είναι πολυτέλεια. Είναι στοιχειώδης μέριμνα για τους κόπους του και για τους ανθρώπους που στηρίζονται σε αυτόν, δηλαδή την οικογένειά του.

Αυτό, όντως, είναι ζήτημα ασφαλιστικής συνείδησης. Κι εδώ, έχει χρέος και η Πολιτεία να συνδράμει την προσπάθεια αυτή, πολλώ δε μάλλον στις μέρες μας, που δεν έχει πια την πολυτέλεια να δίνει υψηλές συντάξεις ή πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη στους πάντες. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες, η ιδιωτική ασφάλιση είναι αρωγός και συμπλήρωμα της κοινωνικής. Εδώ, ακόμα πασχίζουμε για να κάνουμε κοινό κτήμα όλων τα αυτονόητα…

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Fairfax περιλαμβάνει προβλέψεις για τη διαμόρφωση της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς την επόμενη πενταετία;
Α.Σ.: Σκεφτείτε ότι και μόνη η πρωτοβουλία της Fairfax να επενδύσει στις επιδόσεις και στις προοπτικές του Ομίλου Eurolife ERB φανερώνει τις θετικές της προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας. Άλλωστε, όπως σας είπα, η Fairfax έχει εφαρμόσει ένα αποκεντρωμένο μοντέλο εποπτείας των θυγατρικών της. Εμπλέκεται προφανώς στη στοχοθεσία, αλλά αφήνει το management στις διοικήσεις που εμπιστεύεται και οι οποίες γνωρίζουν καλύτερα τις ειδικές συνθήκες της αγοράς, μέσα στην οποία δραστηριοποιούνται. Τα σχέδια, όμως, που εκπονούνται για τις γειτονικές και όχι μόνο αγορές θα έχουν ως όχημα τη Eurolife.

Θα σας πω ενδεικτικά ότι αυτή τη στιγμή είμαστε η 7η σε κατάταξη εταιρεία στον κλάδο Ζωής στη Ρουμανία. Στις γενικές ασφαλίσεις, επειδή δεν γράφουμε αυτοκίνητο, είμαστε και στη Ρουμανία μικροί. Καταλαβαίνετε, επομένως, ότι αυτή η χώρα μάς ενδιαφέρει και προφανώς θέλουμε να αναπτύξουμε τη δραστηριότητά μας κι άλλο. Φυσικά μας ενδιαφέρουν επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα, αλλά και εκτός Ελλάδος. Αυτή, άλλωστε, είναι η φιλοσοφία του μετόχου και ο μέτοχος μας δίνει ανεξαρτησία να διερευνήσουμε τις πιθανότητες.

Είστε δηλαδή αισιόδοξος ως προς την πορεία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς στο άμεσο μέλλον; Πώς εξηγείτε το ότι παρά τη διολίσθηση των κοινωνικών παροχών στο κομμάτι της υγείας και των συντάξεων, η ασφαλιστική αγορά ακόμη δεν κατορθώνει να πείσει τους πολίτες να την επιλέξουν ως εναλλακτική;
Α.Σ.: Έχω πει και στο παρελθόν ότι τη χρονιά που πέρασε η αγορά μας μίκρυνε αλλά οι ευκαιρίες μεγάλωσαν. Είναι καταφανής θεωρώ η προοπτική τού να μεγαλώσει η αγορά. Όμως έχουμε ένα αρνητικό κλίμα σε πολιτικό επίπεδο και η οικονομική συγκυρία είναι κακή, ο κόσμος δεν έχει χρήματα.

Αυτά είναι τα δύο πολύ αρνητικά πάνω στο τραπέζι. Σε αυτά τα δεδομένα έρχεται να προστεθεί ότι υπάρχουν πολλοί ασφαλιστικοί όμιλοι στην Ελλάδα και το solvency II πιέζει την αγορά προς την κατεύθυνση των ενοποιήσεων. Άρα, και με δεδομένο ότι διανύουμε τους τελευταίους μήνες που έχει πια κανείς περιθώριο για να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται από το νέο πλαίσιο φερεγγυότητας, αισθάνομαι ότι θα υπάρξει σημαντική δραστηριότητα ως προς τις συγχωνεύσεις και τις εξαγορές ακόμα και μέσα σε αυτή τη χρονιά. Αυτό δεν αφορά απαραίτητα εταιρείες. μπορεί να αφορά και χαρτοφυλάκια.

Τώρα, ως προς το γιατί ο κόσμος δεν έχει ακόμα στραφεί στην ιδιωτική ασφάλιση, πιστεύω ότι η απάντηση είναι ότι η τσέπη είναι άδεια. Όταν επανέλθουμε σε ανάπτυξη –και αυτό κάποια στιγμή θα γίνει, διότι εγώ δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα θα βουλιάξει–, τότε και ο καταναλωτής θα στραφεί και στην ιδιωτική ασφάλιση. Σήμερα, όμως, η τσέπη είναι άδεια και ως αγορά μάς πλήττει ακόμα το θέμα της Ασπίδας.

Εμείς γνωρίζουμε τι σημαίνει νέο πλαίσιο φερεγγυότητας και τι σημαίνει εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδος. Όχι όμως και ο πολύς κόσμος. Σε έρευνες που κάνουμε και λέμε ότι μας εποπτεύει η ΤτΕ, βλέπουμε ότι για τον πολύ κόσμο είναι μια ακόμα τράπεζα, όπως η Eurobank ή η Alpha Bank. Λένε, σας εποπτεύουν οι τράπεζες; Και γνωρίζουμε ότι σήμερα δεν έχουν καλή εικόνα για τις τράπεζες. Θα πάρει καιρό να διορθώσουμε κάποια πράγματα. Πρέπει, όμως, να πω ότι ως  Ένωση βρισκόμαστε στα τελευταία στάδια για να φτιάξουμε ένα πολυετές συγκεκριμένο πρόγραμμα, με χρηματοδότηση πέραν του ετήσιου budget μας, για την εξωστρέφεια του κλάδου. Πρέπει να βγούμε να πούμε στον κόσμο τι κάνουμε. Αυτό δεν γίνεται μόνο με την Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης και με το budget που έχει η Επιτροπή Δημοσίων Σχέσεων. Αυτό θα είναι δέσμευση του Δ.Σ. για πολλά χρόνια και θα περιλαμβάνει δράσεις με συνέχεια, συνέπεια και στρατηγική.

Θα επενδύσετε στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τον νέο μέτοχο της εταιρείας; Θα δρομολογήσετε αλλαγές στην ονομασία της;
Α.Σ.: Όλα αυτά είναι ζητήματα που εξετάζουμε με ταχείς ρυθμούς αυτή την περίοδο. Μην ξεχνάτε ότι η μεταβολή στη μετοχική μας σύνθεση επήλθε μόλις προ δύο μηνών κι ακόμα δεν έχουμε την τυπική επικύρωση από τις αρμόδιες Εποπτικές Αρχές. Ωστόσο, αυτά που ρωτάτε μας απασχολούν, κι εργαζόμαστε συστηματικά πάνω σε αυτά, χωρίς ακόμα να είμαστε έτοιμοι για τελικές αποφάσεις κι ανακοινώσεις. Συγκεκριμένα, το πώς θα προχωρήσουμε με την ονομασία της εταιρείας θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και οι επόμενες στρατηγικές κινήσεις που θα κάνουμε στο μέλλον.

Τι έχετε εισπράξει από τις αντιδράσεις των συναγωνιστών-ανταγωνιστών σας με την ολοκλήρωση του deal με τη Fairfax;
Α.Σ.: Κοιτάξτε, η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι μια ευαίσθητη αγορά. Αφουγκράζεται τα μηνύματα και σε μεγάλο βαθμό ξέρει να τα αποκωδικοποιεί. Η προσωπική μου αίσθηση είναι ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά αντελήφθη στα πραγματικά της μεγέθη την επίδραση που θα ασκήσει τόσο στη δική μας εταιρεία, όσο κυρίως στο σύνολο της ιδιωτικής ασφάλισης η ολοκλήρωση της αλλαγής της μετοχικής μας σύνθεσης. Κι αυτό μας επιφορτίζει με ακόμα περισσότερες ευθύνες.

Θα ήθελα να κλείσουμε τη συζήτησή μας με μια τοποθέτησή σας ως προς τις προθέσεις της εταιρείας σας για τον επίσημο εκπαιδευτικό φορέα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, το ΕΙΑΣ.
Α.Σ.: Μας ενδιαφέρει πολύ το ΕΙΑΣ και το παρακολουθούμε. Στην εταιρεία έχουμε διαπιστώσει σημαντική βελτίωση στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του. Έχουμε κι εμείς δικό μας εκπαιδευτικό κέντρο και αυτό είναι ένα θέμα, διότι σε μεγάλες εταιρείες που έχουν μεγάλα προγράμματα εκπαίδευσης, σε έναν βαθμό μπορεί να λειτουργούν ανταγωνιστικά. Παρόλα αυτά με ενθαρρύνει η βελτίωση του ΕΙΑΣ και η πρόθεσή μας είναι να το στηρίξουμε παραπάνω.

Ο κ. Γιάννης Παπακωνσταντίνου υπό την ηγεσία του Μιλτιάδη Νεκτάριου έχει προσπαθήσει πολύ. Στο ΕΙΑΣ υπάρχουν δύο ζητήματα. Το ένα είναι η προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και το άλλο είναι η προσπάθεια που γίνεται για να αναμορφωθούν τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Δεν επιτρέπεται το ΕΙΑΣ να μην αποτελεί αξιόλογη και ελκυστική επιλογή για ανθρώπους με δυνατότητες που εργάζονται στις ασφαλιστικές εταιρείες και θέλουν να επενδύσουν στην εκπαίδευση και την επιμόρφωσή τους.

Αν το επίπεδο βελτιωθεί περαιτέρω και μιλάμε για ένα επιτυχημένο μοντέλο, οι εταιρείες θα στέλνουν περισσότερους συνεργάτες τους και θα είναι πιο θετικές ως προς την οικονομική του ενίσχυση. Δυστυχώς, διανύουμε περίοδο κρίσης, όπου πολλές εταιρείες είναι ήδη πιεσμένες από διάφορες υποχρεώσεις και δυσκολεύονται να αναλάβουν κι άλλες οικονομικές επιβαρύνσεις. Για εμένα το πρώτο βήμα ήταν η δουλειά που κάνει ο κ. Παπακωνσταντίνου, που βελτίωσε ήδη σημαντικά το επίπεδο. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συνεχίσει το ΕΙΑΣ και όχι δίνοντας έμφαση μόνο στο fundraising αυτή την περίοδο.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας