Συνεντεύξεις

Ειρήνη Λατσούδη: «Οι διαμεσολαβητές πάντοτε στο στόχαστρο…» (Δεκέμβριος 2009)

Περπατώντας στο κέντρο του Πειραιά ένα ηλιόλουστο πρωινό σκεφτήκαμε πως, αν μη τι άλλο, όσοι εργάζονται εδώ έχουν σύμμαχο τον ήλιο και τη θάλασσα. Και δεν πέσαμε έξω. Στο ίδιο κλίμα η Ειρήνη Λατσούδη μας υποδέχτηκε στο ασφαλιστικό της πρακτορείο στην οδό Φίλωνος 33 και μια ολόκληρη κουβέντα ξεκίνησε για το επάγγελμα του ασφαλιστή που τόσο αγαπά αλλά και για την ελληνική πραγματικότητα που το περιβάλλει.

«Το γραφείο ξεκίνησε το 1967 από τον πατέρα μου που ήταν και η κινητήριος δύναμη για να ενταχθώ κι εγώ εκεί», μας είπε. Για εκείνη η πιστοποίηση από το ΕΙΑΣ, μετά το σχολείο, και οι εξετάσεις στο Υπουργείο Εμπορίου για την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος ήταν ένα φυσικό επακόλουθο.

Ωστόσο, η συνύπαρξη με το Φώτη Λατσούδη, έμπειρο ασφαλιστικό πράκτορα και πατέρα της, δεν ήταν και η πιο εύκολη. «Έκανα μεγάλο αγώνα για να μπορέσω να κερδίσω την εμπιστοσύνη των πελατών και του πατέρα μου. Σε κάθε μου καινοτομία έβρισκα τη λογική του αντίρρηση, λόγω των δοκιμασμένων στερεοτύπων. Ακόμη κι όταν μπορούσα πλέον να σταθώ στα πόδια μου, η έγκριση του πατέρα μου ήταν αυτή που έδινε τη σιγουριά στον πελάτη να προχωρήσει στην έκδοση του συμβολαίου», μας εκμυστηρεύεται.

Εδώ και πέντε χρόνια βρίσκεται μόνη στο πηδάλιο του γραφείου το οποίο συνεργάζεται με τη Victoria, την Ατλαντική Ένωση, την Αγροτική Ασφαλιστική και με ένα μικρό ποσοστό και με την Commercial Value. Πώς επιλέγει όμως ένα γραφείο τις εταιρείες με τις οποίες θα συνεργαστεί; «Κάνουμε μία δουλειά που έχει κοινωνικό χαρακτήρα και προσπαθούμε να έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας απέναντι στον πελάτη. Όλα αυτά τα χρόνια επιδιώκουμε να έχουμε μέσα από την εποπτεία ένα φως για τη φερεγγυότητα των εταιρειών. Όμως, αυτό δεν μας το έδωσε ποτέ», είναι η απάντησή της. 

Η πρόσφατη ανάκληση της “Ασπίδας” έχει διχάσει τους επαγγελματίες. Βρήκαμε την Ειρήνη Λατσούδη θετική ως προς το γεγονός: «Όσο και αν ταρακουνήθηκε η αγορά, είμαι υπέρ της στάσης που κράτησε η ΕΠΕΙΑ. Είναι αλήθεια ότι φάνηκε σκληρή, προφανώς όμως επειδή τίποτε άλλο δεν λειτουργεί στη χώρα μας, και αυτό μας έκανε εντύπωση. Χρειάζεται όμως τα πράγματα να είναι ξεκάθαρα, με σαφείς ημερομηνίες, απαντήσεις στα ερωτήματα, συνεπείς αποζημιώσεις». 

Για το θέμα αυτό μιλά όμως και από μία άλλη θέση. Αυτή του μέλους του Δ.Σ. της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών: «Τα γράμματα & τα τηλεφωνήματα στην Ένωση δεν σταματούν να έρχονται  από τη μέρα που ανακοινώθηκε η ανάκληση της άδειας της εταιρείας. Ο πανικός αφορά κυρίως όσους έχουν σε εκκρεμότητα ασφαλιστήρια ζωής αλλά και διαμεσολαβητές από όλες τις βαθμίδες που ένιωσαν ότι καταστρέφονται, ψάχνοντας απελπισμένα ενημέρωση για το θέμα που τους απασχολεί. Είχαμε προσπαθήσει να ενημερωθούμε σχετικά πριν συμβεί το γεγονός, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τώρα συμμεριζόμαστε εκείνους τους ασφαλιστικούς πράκτορες που προσπαθώντας με εντιμότητα να προστατεύσουν τους πελάτες τους, πληρώνουν μόνοι τους ασφάλιστρα ή βρίσκονται εν αναμονή μιας απάντησης από μία εταιρεία της οποίας η εκκαθάριση εκκρεμεί και θα εκκρεμεί για καιρό. Όμως πάνω από όλα είναι ο πελάτης και αυτόν θα πρέπει να διασφαλίσουμε πρώτα». 

Συνέπεια όλων αυτών ήταν να κλονιστεί και πάλι το όνομα του κλάδου. Για την Ειρήνη Λατσούδη, όμως, αυτό δεν είναι το μόνο πλήγμα: «Η αγορά δεν πάει καλά και συνήθως η ευθύνη καταλογίζεται στους διαμεσολαβητές. Φταίνε όμως μόνο αυτοί για το κατρακύλημα της αγοράς; Σίγουρα υπάρχουν καλοί & κακοί επαγγελματίες στο χώρο των διαμεσολαβητών, αλλά και ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες δεν τηρούν την πρέπουσα στάση. Γιατί όταν κλείνει μία εταιρεία, παίρνουν υπό την προστασία τους τους ίδιους ανθρώπους και μάλιστα με πολύ ευνοϊκούς όρους; Έχουμε δει ασφαλιστές να “γυρίζουν” το χαρτοφυλάκιό τους σε όλη την αγορά και να εξασφαλίζουν ακόμη και διπλάσιες προμήθειες από άλλους που τηρούν μια συνεπή και μακροχρόνια σχέση με μία εταιρεία». 

Καθώς η κουβέντα μας πλησίαζε στο τέλος της, μας είπε εν είδει απολογισμού: «Δεν υπάρχει μόνο η δουλειά στη ζωή. Την αγαπώ πολύ, όπως και τους ανθρώπους, αλλά ποτέ δεν μπόρεσα να κλειστώ σε ένα κοστούμι και σε ό,τι άλλο μας επιβαλλόταν από τη μέρα που ξεκίνησα. Εκτός από επαγγελματίας είμαι και άνθρωπος, φίλος, και πολλά άλλα. Και αλίμονο αν όλα αυτά γίνονταν πράξη με περισσότερα χρήματα. Δουλεύω για να ζω καλά και να προσφέρω ασφαλείς υπηρεσίες στους πελάτες μου».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας