Γρηγόρης Αυδής: «Όχι ένα σήμα στο παρμπρίζ αλλά πραγματική ασφάλεια» (Ιούλιος-Αύγουστος 2009)
Στο χώρο της ασφαλιστικής αγοράς είναι πραγματικά όμορφο να συναντά κανείς πρακτορεία που συνεχίζουν μια πορεία ετών και μια παράδοση που περνά από τον πατέρα στους γιους και τις κόρες, καθιστώντας έτσι το όνομά τους διαχρονική αξία στο πέρασμα του χρόνου. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και το ασφαλιστικό πρακτορείο «Γρηγόρης Ι. Αυδής ΕΠΕ» στην οδό Ακαδημίας 63, στο κέντρο της Αθήνας. Παράλληλα με τον κ. Γρηγόρη Αυδή, οι γιοι του Μάριος, Μιχάλης και Δημήτρης εργάζονται καθημερινά τόσο ώστε να διατηρήσουν το καλό όνομα του γραφείου που με τόσο κόπο έχει “χτιστεί” όπως και τις άριστες σχέσεις των σταθερών πελατών, όσο και να διευρύνουν τις δραστηριότητες, τις υπηρεσίες και το πελατολόγιό τους μέσα στο νέο απαιτητικό πλαίσιο της εποχής που διανύουμε.
Η ενασχόληση του κ. Αυδή με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ξεκίνησε πριν από 40 σχεδόν χρόνια, το 1970, όταν ιδρύθηκε και το συγκεκριμένο ασφαλιστικό πρακτορείο. Σήμερα η πείρα των 40 ετών δένεται άρρηκτα με τις νέες ιδέες και γνώσεις των παιδιών του, και η συνεργασία που προκύπτει είναι κάτι παραπάνω από επωφελής. Το χαρτοφυλάκιο του πρακτορείου καλύπτει σχεδόν όλους τους κλάδους ασφάλισης, από τις πιο συνηθισμένες μέχρι και εξειδικευμένες ασφαλίσεις, με έμφαση, από την ίδρυσή του, στον Κλάδο Πυρός. Το γραφείο συνεργάζεται σχεδόν αποκλειστικά με την Εθνική Ασφαλιστική, καλύπτοντας περίπου το 90% του όγκου παραγωγής. Ωστόσο, δεν λείπει και η συνεργασία με άλλες ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς όπως μας είπε ο κ. Αυδής, «η συνεργασία μας και με άλλες εταιρείες σε μεγάλους κινδύνους οφείλεται στο γεγονός ότι η Εθνική δεν επιθυμεί να τους αναλάβει κατά 100%, έχοντας ως κριτήριο πάντα την αξιοπιστία τους».
Μετά από τόσα πολλά χρόνια στο χώρο, ο κ. Αυδής δεν παραγνωρίζει τις δυσκολίες του επαγγέλματος του ασφαλιστή ούτε και το κακό περιβάλλον μέσα στο οποίο ασκείται στη χώρα μας. Χαρακτηριστικά μας είπε: «Το ασφαλιστικό προϊόν, επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει δυστυχώς ακόμα αναπτυγμένη ασφαλιστική συνείδηση, είναι πράγματι δύσκολο στην πώληση. Επιπλέον, ο πλημμελής έλεγχος του Κράτους προς ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες καθώς και η παρουσία κάποιων προσώπων που ασχολούνται περιστασιακά με τη διαμεσολάβηση έχοντας ελλιπείς ή ελάχιστες γνώσεις του αντικειμένου επιτείνουν το πρόβλημα, δημιουργώντας «κακό όνομα» για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς. Μόνη απάντηση σ’ αυτά τα προβλήματα είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και γενικότερα το καλό service σε όλες τις φάσεις, από την πρώτη συνάντηση μαζί του μέχρι την αποζημίωση, η οποία είναι άλλωστε και η στιγμή που ο πελάτης χρειάζεται περισσότερο τον ασφαλιστή του. Έτσι, χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης και με τους πελάτες και δημιουργείται το καλό όνομα στην αγορά. Αυτό ακριβώς είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί κάποιος να έχει στο δύσκολο κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης. Και νομίζω ότι αυτό το γραφείο μας το έχει πετύχει. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν απαιτείται καθημερινή επιβεβαίωση».
Είναι γεγονός ότι η εικόνα που παρουσιάζει η ασφαλιστική αγορά σήμερα επιδέχεται πολλές βελτιώσεις, καθώς οι σκιές είναι πολλές και το φόντο θολό. Συγκεκριμένα «πολλές εταιρείες, κυρίως όσες έχουν μεγάλο ποσοστό της παραγωγής τους στον Κλάδο Αυτοκινήτων, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα χωρίς να είναι οι ίδιες άμοιρες ευθυνών», μας εκμυστηρεύεται ο κ. Αυδής. Και προβληματισμένος για το μέλλον του κλάδου και τη σημερινή πραγματικότητα μας λέει: «Η αύξηση των ορίων κάλυψης της Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτου θα δημιουργήσει μεγαλύτερες δυσκολίες ακριβώς στις εταιρείες οι οποίες έχουν μεγάλο χαρτοφυλάκιο και χαμηλό ασφάλιστρο στο συγκεκριμένο Κλάδο με αποτέλεσμα πολύ χαμηλά αποθεματικά. Εδώ βρίσκεται η ευθύνη του Κράτους να προστατεύσει το καταναλωτικό κοινό με συστηματικούς ελέγχους και επιβολή κυρώσεων. Πρέπει όμως και οι ασφαλιζόμενοι, με τη βοήθεια και σωστή καθοδήγηση των διαμεσολαβούντων, να καταλάβουν ότι δεν αρκεί απλά «να έχω ένα σήμα στο παρμπρίζ» αλλά το σήμα αυτό να αντιπροσωπεύει πραγματική ασφάλεια από μία αξιόπιστη εταιρεία».
Όσο για την οικονομική κρίση που αδιακρίτως χτύπησε όχι μόνο τις ασφάλειες αλλά όλους τους τομείς της οικονομικής μας ζωής, ο κ. Αυδής αποφαίνεται μάλλον με επιφύλαξη παρά με αισιοδοξία: «Η οικονομική κρίση που πλήττει την οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως είναι φυσικό να έχει επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Πολύ περισσότερο στη χώρα μας όπου δεν υπάρχει ασφαλιστική συνείδηση. Όταν όμως αρχίσει η οικονομική ανάκαμψη, υπάρχουν για εκείνη πολύ καλές προοπτικές ειδικά στους Κλάδους Ζωής-Περίθαλψης και Αστικής Ευθύνης που θα έχει στο άμεσο μέλλον μεγάλη ανάπτυξη. Προϋπόθεση είναι ο έλεγχος των εταιρειών που θα οδηγήσει σε εξυγίανση την αγορά και η σωστή πληροφόρηση-κατεύθυνση του πελάτη από τον ασφαλιστή προς τις αξιόπιστες εταιρείες».
Σε μια εποχή που η δυσπιστία και η καχυποψία έχουν “σκεπάσει” τις σχέσεις των ανθρώπων, μία φωνή με ήθος και συνέπεια, όπως αυτή του κ. Αυδή, μας κάνει να σκεφτόμαστε πιο αισιόδοξα. Τουλάχιστον από ασφαλιστικής πλευράς, δεν έχουμε λόγο να ανησυχούμε. Είμαστε “ασφαλείς”.