«Ασφαλιστική Εγγύηση» – Mαριλένα & Κων/νος Σουρίκας: «Δεν είμαστε πωλητές, είμαστε σύμβουλοι» (Μάιος 2010)
Όταν τα καλοκαίρια της παιδικής τους ηλικίας η Μαριλένα και ο Κωνσταντίνος ακολουθούσαν τον πατέρα τους Μιχάλη Σουρίκα στην ασφαλιστική εταιρεία όπου εργαζόταν για να “προσφέρουν κι αυτά τις υπηρεσίες τους” σε όποια μικροδουλειά τους ανέθεταν, ίσως ακόμη δεν φαντάζονταν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στον ασφαλιστικό χώρο. Σήμερα, η μεσιτική τους εταιρεία «Ασφαλιστική Εγγύηση» στη Μεταμόρφωση, που “μετρά” ήδη 20 χρόνια, μαρτυρά πως διέθεταν όχι μόνο την κλίση αλλά και την πραγματική επιθυμία για μια επιτυχημένη και δημιουργική πορεία στο χώρο της ασφάλισης.
«Ήμουν 19 χρονών όταν για πρώτη φορά πήγα σε ραντεβού με πελάτη μαζί με τον πατέρα μου», μας εκμυστηρεύεται η Μαριλένα, κάτι που μέχρι και σήμερα το θεωρεί μεγάλη τύχη, καθώς όπως μας είπε: «μπορεί να μην είχα τότε ενεργό ρόλο στη συνάντηση, όμως μπορούσα να καταλάβω τι συμβαίνει γύρω μου, να κατέβω από το θρόνο μου ή από το σύννεφο πάνω στο οποίο βρισκόμουν και να δω την πραγματικότητα. Σήμερα, τα παιδιά των επιχειρηματιών που γνώριζα τότε είναι υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και, όπως κι εγώ, συνεχίζουν το έργο των γονιών τους. Υπάρχει δηλαδή μία ιστορία και μια φυσική συνέχεια που μας βοηθά πολύ στη δουλειά μας».
Οι κυριότεροι κλάδοι στους οποίους δραστηριοποιείται η εταιρεία είναι ο κλάδος περιουσίας και ο κλάδος ζωής, ενώ έπεται ο κλάδος αστικής ευθύνης και αυτοκινήτου. Το μεγαλύτερο ποσοστό κατέχουν οι εταιρικές ασφαλίσεις, από τις οποίες όμως προκύπτουν και πολλά ασφαλιστήρια συμβόλαια ιδιωτών. Ως μεσιτικό, το γραφείο έχει την ευελιξία να συνεργάζεται με όλες τις εταιρείες, εφόσον μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των υφισταμένων πελατών σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο, παραδοσιακά προτιμώνται οι μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες που έχουν “δοκιμαστεί” σε περιπτώσεις αποζημιώσεων για μεγάλες ζημιές και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Βέβαια, «η τελική επιλογή ανήκει αποκλειστικά στον πελάτη», μας τονίζει ο Κωνσταντίνος, «αφού προηγουμένως έχει ενημερωθεί για όλες τις εναλλακτικές προτάσεις που υπάρχουν. Άλλωστε, η δουλειά μας δεν είναι η πώληση αλλά η ενημέρωση. Δεν πιστεύουμε ότι είμαστε πωλητές. Είμαστε συνεργάτες και σύμβουλοι των πελατών μας. Πρώτα ακούμε τις ανάγκες τους, στη συνέχεια προβαίνουμε στο αναγκαίο risk management, παραθέτουμε όλες τις δυνατές προτάσεις της αγοράς που έχουμε διεξοδικά μελετήσει και στο τελικό στάδιο τον αφήνουμε να επιλέξει εκείνος αυτό που εκτιμά ότι τον ωφελεί πραγματικά». Προϋπόθεση για όλα αυτά, ωστόσο, αποτελεί το ότι «οι πελάτες πρέπει να εκπαιδεύονται», όπως μας είπε η Μαριλένα, εξηγώντας: «Δεν πρέπει να έχουν ως μοναδικό γνώμονα για την απόφασή τους το κόστος του συμβολαίου. Η τιμή είναι ένας παράγοντας, αλλά δεν είναι ο καθοριστικός. Αυτό που πρέπει να κάνουμε ως διαμεσολαβητές είναι να τους ωθούμε να ενημερώνονται για τις εταιρείες της αγοράς, για τους όρους των συμβολαίων, ακόμα και για τους ισολογισμούς τους, προκειμένου να χτίζεται μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα και στα τρία εμπλεκόμενα μέρη (πελάτης, διαμεσολαβητής, εταιρεία)».
Στις μέρες μας, μάλιστα, που το όνομα του κλάδου “δοκιμάζεται” άσχημα από τις πρόσφατες ανακλήσεις αδειών μεγάλων εταιρειών, αυτού του είδους η ενημέρωση μοιάζει αναγκαία όσο ποτέ. Τόσο η Μαριλένα όσο και ο Κωνσταντίνος είναι απόλυτοι σ’ αυτό: «οι συγχωνεύσεις ή το κλείσιμο εταιρειών είναι σημάδια των καιρών και δεν είναι μόνο ελληνικό το φαινόμενο ούτε συμβαίνει μόνο στον ασφαλιστικό χώρο. Ωστόσο, εμείς, λόγω του ότι αναλαμβάνουμε μεγάλους κινδύνους, φροντίζουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις επιλογές μας, κρίνοντας τις εταιρείες από τα συμβόλαια που παρέχουν, τους χρόνους των αποζημιώσεων αλλά και την πορεία τους στο χρόνο. Γι’ αυτό και δεν έχουμε υποστεί κανένα πλήγμα μέχρι τώρα». Σ’ αυτό στο οποίο συμφωνούν ξεκάθαρα είναι η τάση για εξυγίανση της αγοράς μέσω της Εποπτικής Αρχής. «Υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη για εποπτεία και θα τη θέλαμε ακόμα πιο αυστηρή», μας είπαν χαρακτηριστικά. «Δεν πρέπει να επαναληφθούν τα ίδια λάθη. Οι εταιρείες θα πρέπει να εξασφαλίσουν την υγιή παραμονή τους στην αγορά, προκειμένου να μπορέσουν να αποζημιώσουν τον ασφαλισμένο σε βάθος χρόνου, ειδικά ως προς τα συνταξιοδοτικά και νοσοκομειακά του συμβόλαια, και να μην τον αφήσουν μετέωρο».
Στην εποχή που διανύουμε, όπου οι ευκαιρίες για ανάπτυξη έχουν συρρικνωθεί και οι συνθήκες για τους καταναλωτές όλο και δυσκολεύουν, η Μαριλένα και ο Κωνσταντίνος εκτιμούν ότι «η ανάγκη για ασφάλιση εξακολουθεί και θα εξακολουθήσει να υπάρχει» και το καίριο σημείο είναι ο χρόνος. «Χρόνος για να παρακολουθούμε τις συνεχείς εξελίξεις στην αγορά, χρόνος για να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο τη δουλειά μας, αλλά κυρίως χρόνος δίπλα στον πελάτη μας κάθε στιγμή που μας χρειάζεται».