Συνεντεύξεις

Απαντήσεις… direct από την… Hellas Direct

Η Hellas Direct ξεκίνησε τη λειτουργία της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά το 2010, στον κλάδο της υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων, επιθυμώντας να παρέχει μια επιλογή διαφορετική, από τις έως τότε υπάρχουσες, στον  Έλληνα καταναλωτή. Η Εταιρεία διεκδικεί μερίδιο αγοράς στον τομέα των direct μέσω internet πωλήσεων, ξεκίνησε ως ΕΠΥ, σήμερα όμως ως υποκατάστημα κυπριακής εταιρείας είναι μέλος της ΕΑΕΕ.

Αφορμή για τη διατύπωση των ερωτημάτων που ακολουθούν ήταν οι εύλογες αντιδράσεις του κλάδου των διαμεσολαβούντων σε διαφημιστικό μήνυμα της Hellas Direct, όπου η εταιρεία μιλούσε για «ασφάλιση χωρίς μεσάζοντες και κρυφές χρεώσεις». Όπως ήταν αναμενόμενο, οι επαγγελματίες ασφαλιστές εισέπραξαν το εν λόγω μήνυμα ως μειωτικό του ρόλου και της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. Το λιγότερο που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί σχετικά είναι ότι η έννοια μεσάζοντες, όπως αυτή χρησιμοποιήθηκε από την Hellas Direct, αδικεί τους ασφαλιστές.

Ομαδοποιούνται οι κακοί επαγγελματίες με όλους εκείνους που καθημερινά εξυπηρετούν τους πελάτες τους με προσωπική επαφή, εκπροσωπούν τα συμφέροντά τους έναντι των ασφαλιστικών εταιρειών με συνέπεια, εκπαιδεύουν τον καταναλωτή στη σωστή χρήση των ασφαλιστικών καλύψεων, επανεκπαιδεύονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι ίδιοι, ελέγχονται διεξοδικά από την εποπτική αρχή και λογοδοτούν για την επαγγελματική τους ευθύνη, την οποία και ασφαλίζουν υποχρεωτικά.  

Ζητήσαμε από τους επικεφαλής της Hellas Direct, κ.κ. Αλέξη Πανταζή (δεξιά στη φωτ.) και Αιμίλιο Μάρκου (αριστερά στη φωτ.), να τοποθετηθούν σχετικά με το ζήτημα αυτό, που απασχόλησε μεμονωμένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές αλλά και τα συλλογικά τους όργανα, και με την ευκαιρία αυτή να μας πουν δυο λόγια και για την παρουσία και τις επιδόσεις της Εταιρείας. Παρότι προφορικά ο κ. Πανταζής μας διαβεβαίωσε ότι η πρόθεση της εταιρείας δεν ήταν σε καμία περίπτωση να θίξει τους ασφαλιστές, αντιθέτως, μας είπε πως οι σοβαροί επαγγελματίες του κλάδου θα αποτελούσαν μελλοντικά και πιθανούς συνεργάτες της Hellas Direct, δεν θέλησαν ωστόσο να τοποθετηθούν και γραπτώς, όπως στα υπόλοιπα ερωτήματά μας.

Όλες οι νέες προσπάθειες και επενδύσεις θα έπρεπε όχι μόνο να είναι ευπρόσδεκτες στον κλάδο αλλά και να επιδιώκονται, εφόσον φυσικά οι εμπνευστές και οι διαχειριστές τους έχουν ονοματεπώνυμα και σέβονται τους ίσους όρους ανταγωνισμού, που σέβονται όλοι οι σοβαροί επαγγελματίες της αγοράς. Η παρουσία και η δραστηριότητα όλων των παικτών στο μικρό αυτό γήπεδο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς κρίνονται από την ίδια την αγορά και βεβαίως τον καταναλωτή.

Αμαλία Ρουχωτά

 

Πρόσφατα ανακοινώθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην εταιρεία σας. Ποιοι είναι σήμερα οι μέτοχοι της Hellas Direct; Ποιο είναι το καθεστώς υπό το οποίο εργάζεται σήμερα η εταιρεία στην Ελλάδα;
Hellas Direct: Η Hellas Direct είναι κυπριακή εταιρεία, η οποία λειτουργεί στην Ελλάδα μέσω υποκαταστήματος. Βασικότεροι μέτοχοί της είναι διεθνείς επενδυτές και γνωστοί επιχειρηματίες, όπως ο Jon Moulton, ο Jim O’Neil και η οικογένεια Λεβέντη/Δαυίδ, καθώς και θεσμικοί επενδυτές, όπως η Third Point (η οποία επένδυσε πρόσφατα μέσω του Third Point Hellenic Recovery Fund) και το Endeavor Catalyst. Επιπλέον, έχουμε μια στρατηγική συνεργασία με τη Munich Re, τη μεγαλύτερη αντασφαλιστική στον κόσμο, στην οποία η Munich Re αναλαμβάνει το 50% του ρίσκου μας (quota share).

Ποιο είναι σήμερα το μέγεθος του στόλου ασφαλιζομένων οχημάτων στην Hellas Direct και τι ποσοστό από τα συμβόλαια αυτά περιλαμβάνουν και λοιπές καλύψεις, πέραν της εκ του νόμου υποχρεωτικής αστικής ευθύνης;
Hellas Direct: Η Hellas Direct έχει ένα στόλο γύρω στις 25.000 αυτοκίνητα, αριθμός που αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς κάθε μήνα. Όλα μας τα συμβόλαια περιλαμβάνουν καλύψεις πέραν της υποχρεωτικής αστικής ευθύνης. Το πρώτο μας πρόγραμμα (το “Essential”) αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αρχικά προγράμματα της αγοράς.  Όλα μας τα προγράμματα περιλαμβάνουν τις καλύψεις Οδικής Βοήθειας, Θραύσης Κρυστάλλων και Νομικής Προστασίας. Θεωρούμε ότι αυτές οι τρεις καλύψεις είναι πολύ σημαντικές και αναγκαίες για όλους τους οδηγούς. Τέλος, έχουμε και μια υπηρεσία, το Timeline, η οποία επιτρέπει στους πελάτες μας να επιλέξουν τη διάρκεια της ασφάλισής τους με την ακρίβεια ημερών (από 30 έως 365 ημέρες).

Σε τι επίπεδα κυμάνθηκε η παραγωγή των ασφαλίστρων της Hellas Direct για το 2014; Ποια είναι η μεταβολή της συγκριτικά με το 2013;
Hellas Direct: Το 2013 ήταν στην πραγματικότητα το πρώτο ολοκληρωμένο έτος λειτουργίας μας και ήταν εξαιρετικά ικανοποιητικό, μιας και ξεπεράσαμε τις αρχικές προβλέψεις. Το 2014 ήταν καθοριστικό για εμάς και καταφέραμε να εξαπλασιάσουμε τον τζίρο μας.

Ήταν κερδοφόρο το αποτέλεσμα του 2014 για την Εταιρεία;
Hellas Direct: Παρά το γεγονός ότι κάνουμε ακόμη τα πρώτα μας βήματα, υπολογίζουμε ότι θα έχουμε τα πρώτα κερδοφόρα αποτελέσματα μέσα στο 2015. Βάσει μίας πρόσφατης μελέτης της Munich Re, είναι πολύ σπάνιο και δύσκολο μία εταιρεία να είναι κερδοφόρα στα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας της. Εργαστήκαμε όλοι πολύ σκληρά, για να πετύχουμε αυτό το αποτέλεσμα.
Όπως προαναφέραμε, τα αποτελέσματά μας το 2014 ήταν πάρα πολύ ικανοποιητικά και μας επέτρεψαν να αναπτύξουμε και να βελτιώσουμε τόσο τις υπηρεσίες που παρέχουμε όσο και τις διαδικασίες που ακολουθούμε.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, κ. Α. Σαρρηγεωργίου, αναφέρθηκε στις εταιρείες ΕΠΥ λέγοντας συγκεκριμένα: «Η ισχύουσα νομοθεσία απαιτεί τον προσωρινό και περιστασιακό χαρακτήρα της λειτουργίας των εταιρειών παροχής υπηρεσιών». Τι απαντά η Hellas Direct σε αυτό;
Hellas Direct: Συμφωνούμε απόλυτα με τον κ. Σαρρηγεωργίου, εξ ου και με την πρώτη ευκαιρία μετατραπήκαμε σε υποκατάστημα. Το πρόβλημα με τις ΕΠΥ, όμως, δεν είναι τόσο το εάν είναι προσωρινές ή όχι αλλά το κατά πόσο ακολουθούν και υπακούν τους νόμους της αγοράς στην οποία λειτουργούν. Ήμασταν η πρώτη εταιρεία που συνδέθηκε αυτόματα και ηλεκτρονικά με το Κέντρο Πληροφοριών, ακολουθούμε τη νομοθεσία κατά γράμμα και λειτουργούσαμε εξ αρχής σαν να εποπτευόμασταν και από την Τράπεζα της Ελλάδος (και όχι μόνο από την  Έφορο Ασφαλίσεων Κύπρου).
Για την ακρίβεια, επιλέξαμε να ιδρύσουμε την εταιρεία μας στην Κύπρο λόγω γραφειοκρατικής παράλυσης του ελληνικού συστήματος. Το 2010 καταθέσαμε την αίτησή μας στην ελληνική Εποπτική Αρχή, η οποία τότε υπαγόταν στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Λίγες εβδομάδες μετά, η εποπτική αρχή μεταφέρθηκε στην Τράπεζα της Ελλάδος και για μήνες κανείς δεν γνώριζε τίποτα. Μείναμε με δύο επιλογές: ή να περιμένουμε το ελληνικό σύστημα να ξαναπάρει μπρος και να διακινδυνεύσουμε να χάσουμε τους επενδυτές και το αρχικό κεφάλαιό μας ή να ιδρύσουμε την εταιρεία σε άλλη χώρα. Επιλέξαμε προφανώς τη δεύτερη λύση και, επειδή είμαστε και οι δύο από την Κύπρο, η επιλογή ήταν αρκετά εύκολη.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας