Άρθρα

Αναγκαστικά Κλινικές & Διαγνωστικά Κέντρα είναι Σύμμαχοι του Ασφαλιστή

Μας προκαλεί ο τίτλος έρευνας-ρεπορτάζ στην εφημερίδα Τα Νέα, της 25-26 Μαΐου 2013, που υπογράφει ο κ. Χ. Καρανίκας:
«Το κόλπο γκρόσο φαρμακοποιών – κλινικών. Είχαν στήσει μηχανισμό για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την πώληση φαρμάκων σε ασθενείς εις βάρος των Ταμείων». Στο πλούσιο σε αριθμούς, που στοιχειοθετούν την καταγγελία, κείμενο, “κατηγορούμενοι” είναι οι Ιδιωτικές Κλινικές.

του Δημήτρη Ρουχωτά

 

Οι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ και τα ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ στα καθ’ ημάς, την ασφαλιστική αγορά δηλαδή, είναι αυτοί που ωφελούνται, σε απόλυτο αριθμό, με δεκαπλάσια ποσά σε εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με τα ποσά που αναφέρονται στο παρατιθέμενο ρεπορτάζ, αφού η συνολική δραστηριότητα των κλάδων υγείας των ασφαλιστικών εταιρειών διοχετεύεται σχεδόν αποκλειστικά προς αυτούς.
Ως εκ τούτου, ο πειρασμός οδηγεί τη σκέψη μας στην υποψία ότι στα 100.000.000 ευρώ ετησίως, υποτιθέσθω, των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στις ιδιωτικές κλινικές και στα διαγνωστικά κέντρα, για λογαριασμό των ασφαλισμένων τους, ένα διψήφιο, τουλάχιστον, ποσοστό επί τοις εκατό το εισπράττουν τα ευαγή αυτά ιδρύματα και όχι οι χρήστες των υπηρεσιών Υγείας!
Η αναγωγή των απωλειών ανά ασφαλισμένο, θεωρητικά πάντοτε, θα μείωνε εντυπωσιακά το κόστος στα ασφάλιστρα, εκατομμυρίων ασφαλισμένων, και, ασφαλώς, θα αύξανε σε σημαντικό βαθμό τους χρήστες της ιδιωτικής ασφάλισης Υγείας.
Το ερώτημά μας είναι και εύλογη απορία.
Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν προβληματίζονται;
Γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες, αν και ο αριθμός τους, τα τελευταία χρόνια, έχει περιορισθεί σε σημαντικό βαθμό, δεν συνασπίζονται, για να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο και να μετακυλήσουν το όφελος, μειώνοντας τα ασφάλιστρα, και έτσι να αυξήσουν τη διείσδυσή τους στην αγορά;
Αντ’ αυτού, βλέπουμε κάθε εταιρεία μονομερώς να συνάπτει συμβάσεις με ιδιωτικές κλινικές και διαγνωστικά κέντρα.
Ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια εκπτωτικές προσφορές και, εσχάτως, προσφορές δωρεάν υπηρεσιών, που υποστηρίζουν τον κλάδο αυτοκινήτων!
Άρα, υπάρχουν περιθώρια. Προς ποια, όμως, κατεύθυνση χρησιμοποιούνται;
Ο κλάδος της Υγείας, όπως και εκείνος των Συντάξεων, είναι στις προτιμήσεις των καταναλωτών κορυφαία επιλογή.
Η επιλογή αυτή, αν συμβεί να καταστεί και στρατηγική επιλογή της ασφαλιστικής βιομηχανίας, θα συμβάλει αποφασιστικά στην πολυπόθητη εδραίωση και καταξίωση στη συνείδηση του καταναλωτή της ιδέας της Ασφάλισης.
Άραγε, είναι καθοριστικότερο για μία ασφαλιστική εταιρεία να προβληματίζεται για την αύξηση του μεριδίου της στην αγορά της υποχρεωτικής ασφάλισης των αυτοκινήτων, από το να ανοίξει την ελεύθερη αγορά των υπηρεσιών υγείας, που τόσο έχει ανάγκη ο κόσμος;

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας