Αλλαγές στο Solvency II εξετάζουν οι Βρετανοί, μετά το Brexit
Η Εξεταστική Επιτροπή του βρετανικού Υπουργείου Οικονομικών έχει ξεκινήσει μια έρευνα για το Solvency II, μετά την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να αποχωρήσει από την ΕΕ.
Οι Βουλευτές ανησυχούν ότι η Οδηγία θα μπορούσε να “επιβάλει σημαντικό κόστος” στον κλάδο. Επιπλέον, η Επιτροπή έχει υπόψη της στοιχεία που δείχνουν ότι το Brexit «παρέχει τη δυνατότητα» να ξεφορτωθούν τους κανόνες και ότι «κάτι τέτοιο θα βοηθήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες».
Πριν από την εφαρμογή του Solvency II, η Ένωση Βρετανών Ασφαλιστών, η οποία καλύπτει το 90% της αγοράς του Ηνωμένου Βασιλείου, είχε δηλώσει ότι η ασφαλιστική βιομηχανία έχει επενδύσει £ 3 δις στην Οδηγία.
Ο κ. Andrew Tyrie, Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, δήλωσε ότι «το Brexit δίνει την ευκαιρία στο Ηνωμένο Βασίλειο να αναλάβει μεγαλύτερο έλεγχο των ασφαλιστικών κανονιστικών ρυθμίσεων. Η οδηγία Solvency II τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο, και μόνο μετά από ένα πλήθος ανησυχιών που είχαν εκφραστεί σχετικά με αυτή. Μεταξύ των πρόδηλων ελλείψεών της ήταν η αποτυχία της να εξασφαλίσει value for money κατά την εφαρμογή της».
Σύμφωνα με την αναφορά της Επιτροπής, που δημοσιεύτηκε στις 13 Σεπτεμβρίου, οι βουλευτές θέλουν να εξετάσουν το εύρος των επιλογών που δημιουργήθηκαν για τον κλάδο της ασφάλισης στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την απόφαση να αποχωρήσει από την ΕΕ.
Θα εξετάσουν, επίσης, τον αντίκτυπο της Οδηγίας στον ανταγωνισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο και πώς η ασφάλιση ικανοποιεί τις ανάγκες των Βρετανών πελατών και της ευρύτερης επιχειρηματικής οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Tyrie: «Η επιτροπή του Υπουργείου Οικονομικών θα εξετάσει τι κληροδοτεί το Brexit στην ασφάλιση, για να δούμε τι βελτιώσεις μπορούν να γίνουν προς το συμφέρον του καταναλωτή».
Κορυφαίοι επόπτες της Προληπτικής Ρυθμιστικής Αρχής της Τράπεζα της Αγγλίας αμφισβητούν το μέχρι σε ποιο επίπεδο οι κανόνες του Solvency II δημιουργούν ισότιμους όρους, ενώ μεγιστάνες της ασφαλιστικής βιομηχανίας έχουν υποστηρίξει ότι οι κανόνες τούς θέτουν σε μειονεκτική ανταγωνιστική θέση, όταν επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν σε αγορές εκτός ΕΕ.
Ιδανικά, πάντως, οι περισσότερες χρηματοοικονομικές επιχειρήσεις θα ήθελαν να διατηρήσουν τη δυνατότητα να πωλούν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες πέραν των συνόρων της ΕΕ μέσω του λεγόμενου “δικαιώματος διαβατηρίου” –για παράδειγμα, με το να είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, όπως η Νορβηγία (δείτε σχετικό δημοσίευμά μας εδώ). Αυτό, ωστόσο, θα σήμαινε αποδοχή των κανόνων των Βρυξελλών, χωρίς όμως οποιαδήποτε επιρροή πάνω στη διαμόρφωσή τους.
Στο ερωτηματολόγιο που δημοσίευσε η Επιτροπή ερωτά, μεταξύ άλλων, και αυτό, αν δηλαδή, το Solvency II “αξίζει το τίμημα για τη διατήρηση του δικαιώματος διαβατηρίου”.
Να σημειωθεί ότι όταν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για αποχώρηση από την ΕΕ επιβεβαιώθηκε στις 24 Ιουνίου, οι ειδικοί πίστευαν ότι τυχόν αλλαγές στην Οδηγία θα ήταν απίθανες.
Η προθεσμία για υποβολή γραπτών προτάσεων είναι η 11η Νοεμβρίου.