Τάκης Φειδία: Νέα Βήματα ανάπτυξης για τη CNP Cyprus

86
Φειδία Τάκης CNP Κύπρος

Στον πιο μεγάλο «παίκτη» της ασφαλιστικής αγοράς της Κύπρου εξελίσσεται η CNP Cyprus Insurance Holdings, που είδε το 2016 τα ασφάλιστρά της να αυξάνονται κατά 5%.  Η  CNP Aσφαλιστική είναι ηγέτιδα του Γενικού Κλάδου, ενώ η CNP Cyprialife βρίσκεται στη δεύτερη θέση του κλάδου ζωής, σημειώνοντας την υψηλότερη νέα παραγωγή της αγοράς στον κλάδο της.
Στη συνέντευξή του στην «Ασφαλιστική Αγορά», ο κ. Τάκης Φειδία, Πρώτος Εκτελεστικός Διευθυντής της CNP Cyprus Insurance Holdings, αναφέρθηκε στις στρατηγικές ανάπτυξης του ομίλου σε Κύπρο και Ελλάδα, καθώς και στις προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει όταν το 2013 κατέρρευσε η Λαϊκή Τράπεζα. Επισήμανε δε πως δυνατοί είναι εκείνοι που αποζητούν τις προκλήσεις και τις αξιοποιούν για να γίνουν καλύτεροι.

Συνέντευξη στη Νατάσα Χριστοφόρου

Κύριε Φειδία, ποια είναι τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου CNP Cyprus Insurance Holdings για το 2016;
Τ.Φ.: Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016 επιβεβαιώνουν τη δυναμική ανάπτυξη του ομίλου και την πρωταγωνιστική του θέση στην κυπριακή ασφαλιστική αγορά. To 2016, σημειώσαμε νέα βήματα ανάπτυξης. Σε ομιλικό επίπεδο, οι πωλήσεις ανήλθαν στα €144,8 εκ., σε σύγκριση με €137,5 εκ. το 2015, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 5%. Η κερδοφορία του Ομίλου το 2016 έφτασε τα €12 εκ. παρά τις επιπτώσεις των διεθνών χρηματαγορών και των πολύ χαμηλών επιτοκίων των καταθέσεων, τις αυξημένες αποζημιώσεις στον κλάδο Υγείας και τον έντονο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει ο Γενικός Κλάδος.
Στο επίπεδο του διεθνούς ομίλου της CNP Assurances για το 2016, τα οικονομικά του αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την ισχυρή επιχειρηματική του θέση, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα €31,5 δις και καθαρά κέρδη ύψους €1,2 δις, αύξηση της τάξης του 6,2%.

Επενδύουμε στην εκπαίδευση

Ποια θέση κατέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες του Ομίλου, CNP Cyprialife και CNP Aσφαλιστική;  
Τ.Φ.: Η CNP Ασφαλιστική, με ποσοστό αγοράς 13,5%, βρίσκεται στην πρώτη θέση της ασφαλιστικής αγοράς Γενικού Κλάδου. H CNP Cyprialife, με 9,7 εκ. ευρώ, είχε την υψηλότερη νέα παραγωγή της αγοράς στον κλάδο ζωής. Παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό, και οι δύο Εταιρείες διατηρούν την ηγετική τους θέση στην ασφαλιστική αγορά της Κύπρου. Αυτό είναι αποτέλεσμα των εγγενών δυνάμεων των εταιρειών του ομίλου, της τεχνογνωσίας και του επαγγελματισμού του ανθρώπινου δυναμικού μας, της κάλυψης και ανταπόκρισης του δικτύου μας στις ανάγκες των πελατών και της διαρκούς προσπάθειας που καταβάλουμε να εξελίσσουμε τις υπηρεσίες μας. Οι ασφαλισμένοι μας αυτό το αναγνωρίζουν και μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την  ανάπτυξη του ομίλου;
Τ.Φ.: Οι ευρύτερες προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου συνδέονται με  την επάνοδο της κυπριακής οικονομίας σε ρυθμούς ανάπτυξης. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε περαιτέρω την ασφαλιστική συνείδηση του Κύπριου πολίτη, που επιλέγει την ασφάλιση ως ασπίδα προστασίας και σιγουριά στα απρόοπτα. Οι προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών του ομίλου CNP Cyprus, μέσα στο πλαίσιο αυτό, είναι θετικές. Υλοποιούμε τη στρατηγική ανάπτυξής μας που είναι βασισμένη σε τρεις κύριους πυλώνες. Πρώτος πυλώνας είναι οι άνθρωποί μας, η συνεχής επένδυση στις γνώσεις και ικανότητες του δικτύου πωλήσεων και η τεχνολογική υποστήριξή του. Δεύτερος πυλώνας είναι η συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησης, η συνολική εμπειρία του πελάτη σε κάθε σημείο επαφής και η εισαγωγή σύγχρονων καναλιών επικοινωνίας και ανταπόκρισης σε αιτήματα. Τρίτος πυλώνας είναι η τεχνολογική αναβάθμιση, που στοχεύει στην πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικασιών (digitalisation) για την καλύτερη εξυπηρέτηση του δικτύου πωλήσεων και των πελατών.
 
Ετοιμάζετε νέα προϊόντα για την κυπριακή αγορά;
Τ.Φ.: Σε μια εποχή μεγάλων προκλήσεων και αλλαγών αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας, για να προσφέρουμε σύγχρονα και ευέλικτα ασφαλιστικά προϊόντα, σχεδιασμένα να προσαρμόζονται σε όλες τις ανάγκες της κυπριακής οικογένειας και επιχείρησης. Στην κατεύθυνση αυτή η Εταιρεία έχει ανοίξει ένα νέο ψηφιακό παράθυρο στο μέλλον με άμεση ενημέρωση (24Χ7) και έγκυρη επικοινωνία με τους πελάτες και συνεργάτες της, μέσω της Διαδικτυακής της Πύλης INSUPASS. Παρέχει, επίσης, στους ασφαλισμένους της την πρωτοπόρο εφαρμογή  MobileApplication, που αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη λύση στη διαχείριση των ασφαλειών από το κινητό, 24 ώρες το 24ωρό, 365 μέρες τον χρόνο. Τόσο μέσα από το δίκτυό μας και τη στενή σχέση με τους πελάτες μας όσο και από τις συστηματικές έρευνες που πραγματοποιούμε, εξελίσσουμε τα προϊόντα μας και αναπτύσσουμε νέα.

Πόσο μεγάλο είναι το δίκτυο πωλήσεων και πόσο το πελατολόγιό σας;
Τ.Φ.: O αριθμός Ασφαλισμένων στη CNP Ασφαλιστική είναι 82.000 και στη CNP Cyprialife 80.000. Ταυτόχρονα, ο αριθμός Ασφαλιστικών αντιπροσώπων στη CNP Ασφαλιστική είναι 300 και στη CNP Cyprialife 275. Επενδύουμε στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του δικτύου μας, και βεβαίως στην ποιοτική εξυπηρέτηση που αναμένουν από εμάς οι πελάτες μας. Οι αριθμοί αυτό που δείχνουν είναι τη δύναμη των εταιρειών.  Η ουσία είναι η δύναμη αυτή να έχει ανθρώπινο πρόσωπο. Διότι μια δυνατή ασφαλιστική εταιρεία οφείλει να είναι και ανθρώπινη.

Έχει αλλάξει η ασφαλιστική συνείδηση των Κυπρίων μετά το 2013;
Τ.Φ.: Παρά την οικονομική κρίση, η σχέση παραγωγής ασφαλίστρων προς το ΑΕΠ έχει διατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στο 5%.  Μετά τα γεγονότα του 2013, τα κύρια χαρακτηριστικά της αξιοπιστίας των ασφαλιστικών εταιρειών συνδέονταν με την κεφαλαιακή επάρκεια και τη φερεγγυότητα. Σήμερα, χωρίς αυτά τα δύο χαρακτηριστικά να έχουν απωλέσει στο ελάχιστο τη σημαντικότητά τους, συμπληρώνονται και από εκείνα που σχετίζονται άμεσα με τη σχέση ασφαλισμένου – εταιρείας. Υπό αυτή την έννοια, μια ασφαλιστική εταιρεία, για να είναι αξιόπιστη, πρέπει να τηρεί εκείνα που περιλαμβάνονται στο συμβόλαιο ασφάλισης, χωρίς αρνητικές εκπλήξεις για τον πελάτη, να μην έχει “ψιλά γράμματα”, να είναι δίπλα στον ασφαλισμένο όταν τη χρειάζεται, με άμεση ανταπόκριση κι εξυπηρέτηση, και να ενημερώνει σωστά με τον ασφαλιστικό της σύμβουλο τους πελάτες της. Ο Κύπριος πολίτης, ειδικά μετά την κρίση και με δεδομένες τις προκλήσεις της ζωής που αντιμετωπίζει, είναι πιο απαιτητικός. Διαμορφώνει ισχυρή ασφαλιστική συνείδηση. Δεν θέλει δίπλα του έναν απλό ασφαλιστή. Χρειάζεται σύμβουλο που να μπορεί να τον εμπιστευθεί και να του δίνει λύσεις. Σε αυτή την πορεία διαμόρφωσης ασφαλιστικής συνείδησης οφείλουν να ανταποκριθούν και να προτάξουν την αξιοπιστία τους.

Προσεκτικά βήματα στην Ελλάδα

Ποια είναι η παρουσία του ομίλου σας στην Ελλάδα; Πόσο επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα;  
Τ.Φ.: Στην Ελλάδα ο Όμιλος δραστηριοποιείται στους Κλάδους Ζωής, Ατυχημάτων και Υγείας με την ασφαλιστική εταιρεία CNP Zωής και στις ασφάλειες Γενικού Κλάδου με το υποκατάστημα της CNP Ασφαλιστική.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε επικεντρωθεί στη διαμόρφωση ενός επιχειρηματικού μοντέλου για την Ελλάδα που βασίζεται σε ανάπτυξη πωλήσεων μέσω ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Αξιολογώντας το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας, προχωρούμε με προσεκτικά βήματα.

Ήσασταν, ίσως, ο ασφαλιστικός όμιλος που δέχθηκε το πιο μεγάλο πλήγμα το 2013, κυρίως λόγω της κατάρρευσης της Λαϊκής Τράπεζας με την οποία οι ασφαλιστικές σας θα είχαν συνεργασία μέχρι το 2028. Πώς καταφέρατε να ανακάμψετε;  
Τ.Φ.: Το τι συνέβη το 2013 και με τη Λαϊκή Τράπεζα είναι γνωστό. Ο Όμιλός μας είχε πάντα τις δικές του δυνάμεις. Και σε αυτές τις δυνάμεις στηρίχθηκε η στρατηγική μας για να αναπτυχθούμε σε ένα νέο περιβάλλον, με έμφαση στα δικά μας δίκτυα πωλήσεων, που άλλωστε είχαμε ήδη δημιουργήσει από πριν και επικεντρωθήκαμε στην ενδυνάμωσή τους από το 2011. Η στρατηγική αυτή αποδείχθηκε ορθή. Σήμερα, παρά το ότι λειτουργούμε χωρίς συνεργασία με οποιαδήποτε τράπεζα, οι εταιρείες μας έχουν τη μεγαλύτερη νέα παραγωγή, τόσο στον κλάδο ζωής όσο και στον γενικό κλάδο.
Γνωρίζουμε από τις έρευνες αγοράς που συστηματικά διεξάγουμε ότι η εικόνα μας βελτιώνεται χρόνο με τον χρόνο. Ξεχωρίζει ο επαγγελματισμός, η τεχνογνωσία και η εξειδίκευση των ανθρώπων και του δικτύου πωλήσεών μας. Έχουμε κατακτήσει την πρώτη θέση στο επίπεδο αξιοπιστίας, μεταξύ όλων των ασφαλιστικών εταιρειών. Οι πελάτες μας αναγνωρίζουν τη δύναμή μας. Δύναμη που έχει την οικονομική διάσταση αλλά και τον ανθρώπινο παράγοντα.

Είναι αλήθεια πως ψάχνετε στρατηγική συνεργασία με κάποια τράπεζα;  
Τ.Φ.: Αποτελεί γεγονός ότι διαθέτουμε μεγάλη εμπειρία στη διανομή μέσω τραπεζικών καναλιών και πιστεύουμε πως μια τέτοια συνεργασία θα βοηθούσε τόσο τους δικούς μας αναπτυξιακούς στόχους αλλά και την τράπεζα που θα συνεργαστεί μαζί μας. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στον τραπεζικό χώρο και όταν βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία και ο κατάλληλος συνεργάτης, είμαστε έτοιμοι για μια συνεργασία με αμοιβαίο όφελος.

Οι κρίνοντες κρίνονται

Ως όμιλος αντιδράσατε, όταν δεν επιλεγήκατε από τον Συνεργατισμό, θεωρώντας ότι η προσφορά σας ήταν πιο συμφέρουσα από τη Universal Life…?
Τ.Φ.: Ο Συνεργατισμός πήρε την απόφασή του. Έχουμε λόγους να πιστεύουμε ότι η δική μας προσφορά ήταν καλύτερη και υπερτερούσε του ανταγωνισμού στα σχετικά κριτήρια. Η επιτυχία της απόφασης θα κριθεί στην πράξη. Οι κρίνοντες κρίνονται.

H Φερεγγυότητα II καθώς και οι άλλες οδηγίες που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις ασφαλιστικές εταιρείες αποτελούν μεγάλη πρόκληση. Πώς έχει προχωρήσει ο Όμιλός σας σε σχέση με τις αλλαγές που προνοούνται; 
Τ.Φ.: Η κεφαλαιουχική επάρκεια των εταιρειών του Ομίλου βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, υπερκαλύπτοντας τους δείκτες της ευρωπαϊκής οδηγίας Solvency II.  Η CNP Cyprialife καλύπτει σχεδόν τέσσερις φορές το περιθώριο φερεγγυότητας που απαιτείται από τη νομοθεσία για σκοπούς Solvency II. Ο δείκτης φερεγγυότητας της CNP Ασφαλιστική, στις 31 Δεκεμβρίου 2016, ήταν 161%. Αυτό, στην πράξη, μεταφράζεται για τους πελάτες μας σε αξιοπιστία και  εμπιστοσύνη.

Ποιες προοπτικές διαβλέπετε για την ασφαλιστική αγορά στην Κύπρο, με δεδομένη την εφαρμογή του μονοασφαλιστικού Γενικού Συστήματος Υγείας (ΓεΣΥ); Η εφαρμογή του ΓεΣΥ θα αλλάξει τον «χάρτη» των ασφαλιστικών Ζωής;  
Τ.Φ.: Ένα Γενικό Σχέδιο Υγείας είναι απαραίτητο για κάθε χώρα. Ο Ασφαλιστικός τομέας έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει στον σχεδιασμό και λειτουργία του ΓεΣΥ. Η επαγγελματική δραστηριότητα των εταιρειών Ασφαλειών Ζωής στις ασφαλίσεις υγείας αποδεικνύει πως ο κόσμος εμπιστεύεται τις Ασφαλιστικές Εταιρείες Ζωής ως αξιόπιστους και αποτελεσματικούς παρόχους σχεδίων υγείας. Πιστεύουμε στη διαβούλευση και στον ειλικρινή διάλογο όλων των εμπλεκομένων. Η ουσία είναι να αποκτήσουμε στην Κύπρο ένα σύγχρονο  ΓεΣΥ, ευέλικτο και ολοκληρωμένο, που να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας στον Κύπριο πολίτη.