Κωνσταντίνος Αχής: «Στους λοιπούς κλάδους είναι το μέλλον»

87
Αχής Κωνσταντίνος

Τεράστια ευθύνη και τιμή νιώθει ο κ. Κων/νος Αχής, ηγούμενος του κλάδου Περιουσίας της Ορίζων, μιας και ο ίδιος, ως μέλος της τρίτης γενιάς, καλείται να συνεχίσει τη μακρόχρονη επιτυχημένη πορεία, αξιοποιώντας τη γνώση και την εμπειρία των πρεσβυτέρων και τη συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία της Εταιρείας. Το 2016 η Ορίζων είδε τη συνολική παραγωγή της να ανακάμπτει, με τα retail προϊόντα του κλάδου περιουσίας να έχουν πολύ μεγάλη απήχηση στους συνεργάτες της, οι οποίοι, όπως υπογραμμίζει ο κ. Αχής, «ενστερνίζονται την άποψή μας για την ανάγκη δημιουργίας ποιοτικών χαρτοφυλακίων». Με αυτή τη στόχευση η Εταιρεία προτρέπει τους συνεργάτες της ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να στραφούν στους λοιπούς κλάδους, γιατί σ’ αυτούς βρίσκεται «το μέλλον των εισοδημάτων τους». Αξιοσημείωτη είναι, παράλληλα, και η προτροπή του κ. Αχή προς το σύνολο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, να θέσουν στόχο τη «δημιουργία “φρέσκων” χαρτοφυλακίων σε κινδύνους που πολλοί αγνοούν μέχρι σήμερα», έτσι ώστε να καλλιεργηθεί μια διαφορετική ασφαλιστική κουλτούρα, που σήμερα είναι απούσα από τον μέσο συμπολίτη μας.

 

Συνέντευξη στη Σούλα Κορμά

Κύριε Αχή, δώστε μας, παρακαλώ, μια εικόνα για το πώς έκλεισε παραγωγικά η περασμένη χρονιά για την Εταιρεία σας. Ποια προϊόντα του κλάδου Περιουσίας που προΐστασθε “κινήθηκαν” περισσότερο και πού οφείλεται αυτό;
Κ.Α.: Το 2016 υπήρξε για την ΟΡΙΖΩΝ μια χρονιά που σηματοδότησε την ανάκαμψη της παραγωγής της, έστω και με μικρό ποσοστό (κοντά στο 4%), εν μέσω όλων των δύσκολων συνθηκών της αγοράς που όλοι αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια. Η παρατεταμένη ύφεση, ο άνευ λογικής ανταγωνισμός σε ορισμένες περιπτώσεις και η σταθερά χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση του  Έλληνα, που βλέπει την ασφάλιση σαν βαρίδι αντί ως την καλύτερη επένδυση, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες. Αναφορικά με τον κλάδο περιουσίας ακολούθησε σε ποσοστά τη συνολική παραγωγή μας (οριακά αυξημένος) και ήταν η χρονιά που τα retail προϊόντα μας είχαν πολύ μεγάλη απήχηση. Αξίζει να αναφερθούμε ιδιαιτέρως στα προγράμματα κατοικίας που λανσάραμε τον Ιούνιο του 2016 και βρήκαν ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση από τους συνεργάτες μας, καθώς σε διάστημα 7 μηνών λάβαμε πάνω από 2.500 αιτήσεις ασφάλισης. Η πληρότητα των καλύψεων, το ασυναγώνιστο κόστος αλλά, πάνω από όλα, η ποιότητα της εξυπηρέτησης, που προσπαθούμε να είναι σημείο αναφοράς για όποιον συνεργάζεται μαζί μας, αποτέλεσαν βασικά κριτήρια για να επιλέξει κανείς να συνεργάζεται με την ΟΡΙΖΩΝ.

Η Ορίζων είναι γνωστό ότι διαθέτει μακροχρόνια εξειδίκευση στις ασφαλίσεις Περιουσίας (κυρίως στους εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους). Το γεγονός αυτό και δεδομένου ότι ανήκετε στη νεότερη γενιά, σας κάνει να νιώθετε μεγαλύτερη ευθύνη ως υπεύθυνος του Κλάδου; Πώς αξιοποιείτε αυτό το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών της Εταιρείας;
Κ.Α.: Είναι γεγονός ότι, παραδοσιακά, ο κλάδος αιχμής της Εταιρείας είναι ο κλάδος περιουσίας, με ιδιαίτερη έμφαση στους μεγάλους εμπορικούς και βιομηχανικούς κινδύνους πάσης φύσεως, καθώς έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας. Η ποικιλία των κινδύνων που έχουμε κληθεί να διαχειριστούμε, τόσο σε επίπεδο underwriting όσο και σε επίπεδο ζημιών, έχει δημιουργήσει μια συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία, που μας κάνει να είμαστε ευέλικτοι, γρήγοροι και ανταγωνιστικοί, ανταποκρινόμενοι στα αιτήματα των συνεργατών και των πελατών μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το ανταγωνιστικό αυτό πλεονέκτημα που έχουμε δημιουργήσει προσπαθούμε καθημερινά να το κάνουμε απτό στους υφιστάμενους και νέους συνεργάτες μας, προσφέροντάς τους μοναδικές tailor made λύσεις για κάθε κίνδυνο που καλούνται να διαχειριστούν, και σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές ημερίδες που διοργανώνουμε προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα για την εμπεριστατωμένη διαχείριση κινδύνων περιουσίας.
Επίσης, το γεγονός ότι αποτελώ μέλος της 3ης γενιάς, που καλείται να συνεχίσει τη συνετή και επιτυχημένη πορεία της Εταιρείας, αποτελεί τεράστια ευθύνη και τιμή και πάντα με τη γνώση και εμπειρία των πρεσβυτέρων προσπαθούμε να εξελισσόμαστε και να βελτιωνόμαστε καθημερινά.

Στον νέο κανονισμό πωλήσεων για το 2017 περιλαμβάνονται ισχυρά κίνητρα για το δίκτυο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών – συνεργατών σας. Μεταξύ αυτών, το Bonus που δίνεται στους συνεργάτες που η διάρθρωση του χαρτοφυλακίου τους είναι 75% κλάδος περιουσίας και 25% λοιποί κλάδοι (εκτός αυτοκινήτου). Μέχρι στιγμής, είστε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των συνεργατών σας;
Κ.Α.: Πάντα οι κανονισμοί πωλήσεων της Εταιρείας προσπαθούν να στρέψουν τους συνεργάτες μας προς τους λοιπούς κλάδους, γιατί εκεί θεωρούμε ότι είναι το μέλλον των εισοδημάτων τους και όχι στον κλάδο αυτοκινήτου, που ανακυκλώνονται τα ίδια χαρτοφυλάκια εδώ και χρόνια! Στόχος για όλη την οικογένεια της ασφαλιστικής αγοράς πρέπει να είναι η δημιουργία “φρέσκων” χαρτοφυλακίων σε κινδύνους που πολλοί αγνοούν μέχρι σήμερα και χρόνο με τον χρόνο να ανεβάζουμε τόσο το ποσοστό των ασφαλίστρων επί του ΑΕΠ όσο και να καλλιεργούμε μια διαφορετική ασφαλιστική κουλτούρα, που σήμερα είναι απούσα από τον μέσο συμπολίτη μας. Αναφορικά με το μπόνους που αναφέρατε, είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με τη μέχρι στιγμής κινητοποίηση του δικτύου συνεργατών μας, γιατί δείχνουν να ενστερνίζονται την άποψή μας για την ανάγκη δημιουργίας ποιοτικών χαρτοφυλακίων.

Με ποιους άλλους τρόπους συνδράμετε τους συνεργάτες σας – ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές στο έργο τους;
Κ.Α.: Ο βασικότερος τρόπος που προσπαθούμε να ενισχύσουμε τους συνεργάτες μας είναι η εξειδικευμένη εκπαίδευση από τον Υπεύθυνο εκπαιδευτή μας, με πολυετή εμπειρία και γνώση στον χώρο, τον Κ. Τσακατούρα. Θεωρούμε ότι η πραγματική γνώση όσων προσπαθούμε να πείσουμε τους πελάτες μας να αγοράσουν, είναι ο μόνος τρόπος ώστε να γίνει εν συνεχεία μια σωστή και εμπεριστατωμένη ανάλυση αναγκών και πιθανή πώληση! Επιπλέον, η καθημερινή βελτίωση των πληροφοριακών μας συστημάτων, που θα οδηγεί σε απλοποίηση διαδικασιών, ελαχιστοποίηση σφαλμάτων και μείωση του χρόνου διαχείρισης, είναι απόλυτη προτεραιότητα για την ΟΡΙΖΩΝ.

Παρότι το 2016 έκλεισε με θετικό πρόσημο (+4,6%) για τη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΑΕΕ, οι περισσότεροι κλάδοι των ασφαλίσεων κατά ζημιών δεν ακολούθησαν αυτή την τάση. Πού το αποδίδετε και τι πιστεύετε ότι χρειάζεται να γίνει, για να επιτευχθούν θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης;
Κ.Α.: Νομίζω ότι η συγκεκριμένη ερώτηση έχει να κάνει περισσότερο με το κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον που ζούμε τα τελευταία χρόνια και λιγότερο με την ασφαλιστική αγορά καθεαυτή. Είναι γεγονός ότι, λόγω της κάκιστης κατάστασης τόσο του δημοσίου συστήματος υγείας όσο και της ανασφάλειας για το μέλλον των δημοσίων ταμείων, δημιουργείται μια ισχυρή τάση προς τις ασφαλίσεις ζωής και υγείας, δεδομένου ότι ο κόσμος, παρά τα στενά οικονομικά δεδομένα, ορθώς κρίνει ότι η εξασφάλιση της υγείας και της σύνταξής του είναι απόλυτες προτεραιότητες. Αντίθετα, οι γενικές ασφαλίσεις σε μια χώρα που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει ένα τεράστιο μέρος της επιχειρηματικής της δραστηριότητας είναι φυσιολογικό να διαμορφώνουν την εικόνα μιας ασφαλιστικής αγοράς που συρρικνώνεται. Επομένως, μόνο με την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την επιστροφή σε αναπτυξιακούς ρυθμούς θεωρώ ότι σε  βάθος χρόνου θα επανέλθει το θετικό πρόσημο στον ασφαλιστικό κλάδο των γενικών ασφαλίσεων.

Διαβάστε επίσης: Ποιοι είμαστε – Το νέο βίντεο εταιρικής παρουσίασης της ΟΡΙΖΩΝ Ασφαλιστικής