Τράπεζες VS Ασφαλιστές

728

Φθινοπωρινά ερωτήματα!

 

Άρθρο – “ανοιχτή επιστολή” μας απέστειλε ο κ. Δημήτρης Αναστασίου, με ερωτήματα τα οποία και θα θέσει δημοσίως στην εκδήλωση διαμαρτυρίας κατά των αθέμιτων πρακτικών που ακολουθούν οι τράπεζες, που διοργανώνει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 11/9/2016.

Αναφέρει ο κ. Αναστασίου:

 

Πολύς λόγος γίνεται για τους τρόπους  και τις πρακτικές που ακολουθούν τα τραπεζικά ιδρύματα, με στόχο την «προσέλκυση» πελατών σε ασφαλιστικά θέματα. Ξεκαθαρίζω την αντίθεσή μου στην ακολουθούμενη πολιτική τους και φυσικά καυτηριάζω την αδιάφορη στάση της πολιτείας, αλλά και της εποπτικής αρχής.

Πάνω στο θέμα, όλοι μας έχουμε κάποια άποψη, που φυσικά δεν είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί από τα λίγα γραφόμενά μου. Ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που δεν θα προσπαθήσω να πω/τεκμηριώσω την άποψή μου αλλά θα χρησιμοποιήσω ρητορικές ερωτήσεις που θα επιτρέψουν στον κάθε αναγνώστη να αναλογιστεί και τελικά να δημιουργήσει τη δική του γνώμη:

  • Εφαρμόζεται το έντυπο διερεύνησης ασφαλιστικών αναγκών από τους τραπεζοϋπαλλήλους ή απλώς πουλάνε το προϊόν που τους «υπέδειξαν»!!;
  • Γνωρίζει ο τραπεζοϋπάλληλος την αξία της ουσιαστικής διερεύνησης αναγκών του υποψήφιου πελάτη;
  • Πουλάει με βάση τις προτεραιότητες του πελάτη ή του ιδρύματος που τον μισθοδοτεί;
  • Μπορεί ένας πελάτης εντός του τραπεζικού καταστήματος που πάει συνήθως για να διεκπεραιώσει κάποια δουλειά στα γρήγορα, να μιλήσει «σοβαρά» για τις ασφαλιστικές του ανάγκες;
  • Πως προστατευόμαστε από το φαινόμενο του αθέμιτου ανταγωνισμού, δηλαδή όταν ο πελάτης μας πάει ανυποψίαστος να πληρώσει την ασφάλισή του και ο υπάλληλος   τον προσεγγίζει για να του κάνει «καλύτερη τιμή»;!!
    «Βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα»;!!
  • Πόσο «κανιβαλίζεται» η ασφαλιστική αγορά όταν αφαιρείται (χωρίς ιεράρχηση αναγκών) το όποιο διαθέσιμο εισόδημα ενός πελάτη για ένα επενδυτικό /αποταμιευτικό πρόγραμμα, ενώ η πρωταρχική του ανάγκη και της οικογένειάς του  είναι να καλύψει  περιπτώσεις θανάτου, αναπηρίας ,απώλειας εισοδήματος κλπ.
  • Η άψογη εξυπηρέτηση  του πελάτη μπορεί να ενταχθεί στο ωράριο της τράπεζας;
    Μετά τις 2-3 το μεσημέρι ο πελάτης από πού θα εξυπηρετηθεί;
    Αυτό δεν δημιουργεί εξυπηρέτηση 2 ταχυτήτων; α) «υπαλληλική» (ο υπάλληλος είναι διαθέσιμος ως το μεσημέρι, με βάση το ωράριό του) και  β)ελεύθερου επαγγελματία; (Ο ασφαλιστικός σύμβουλος εργάζεται όλη την ημέρα και αρκετοί συνάδελφοί μας αφήνουν τα κινητά τους ανοιχτά και τη νύχτα…!)
  • Μετά την «ανάθεση» (από 1-12-2010) της εποπτείας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην ΤΡΑΠΕΖΑ της ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε., η αγορά πήγε προς το καλύτερο;
  • Τελικά η διάθεση προϊόντων από τα τραπεζικά καταστήματα βοήθησε στην ανάπτυξη του θεσμού; Μήπως συνεχίζει να στέλνει «λανθασμένα» μηνύματα στον απείρως τραυματισμένο κλάδο, ειδικά τα τελευταία χρόνια;
  • Με την εμπλοκή των τραπεζών, αυξήθηκε ο τζίρος της ασφαλιστικής αγοράς ή μειώθηκε ο αριθμός των ασφαλιστικών συμβούλων;
  • Πόσο τελικά επηρέασε η εμπλοκή των τραπεζών στην αύξηση των ασφαλίστρων επί του ΑΕΠ;

Εδώ και 20 χρόνια βρισκόμαστε σταθερά στο 2-3%*!!

*Προσοχή: το ΑΕΠ της Ελλάδας στην κρίση μειώθηκε περίπου από τα 220 δις (2010) στα 160 (2015). Επίσης, το μερίδιο της ασφαλιστικής βιομηχανίας μειώθηκε από τα 5,2 δις το 2010 στο κάτω από 4 δις το 2016 !!!

Σκεφθείτε τώρα πόσο βοήθησε τον θεσμό ή τους ανθρώπους όλη αυτή η αναδιανομή του μικρού εκ των πραγμάτων μεριδίου αγοράς.

Αγαπητοί Συνάδελφοι, σας περιμένουμε όλους στη ΔΕΘ στη συνάντηση -διαμαρτυρία που θα πραγματοποιήσει για τον λόγο αυτό το επιμελητήριό μας στις 11/9/2016 (προσέλευση 11:30-12:00) στην αίθουσα Νικόλαος Γερμανός του περιπτέρου 8. Μόνο ενωμένοι μπορούμε να επηρεάσουμε τις εξελίξεις. Ας αφιερώσουμε λίγο από το χρόνο μας, δε φτάνει μόνο η μεταξύ μας διαμαρτυρία.

Καλό Φθινόπωρο

anastasiouDΜε εκτίμηση

Δημήτρης Αναστασίου, Συντονιστής Ασφ. Διαμεσολαβητών, Μέλος Δ.Σ. του Ε.Ε.Θ., Μέλος της επιτροπής παρακολούθησης της Ασφαλιστικής & Τραπεζικής Αγοράς,  [email protected]

 

 

 

Το πρόγραμμα της Εκδήλωσης
«Αθέμιτες τακτικές Τραπεζών σε βάρος των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών»

Το πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί έχει ως εξής:

12:00 – 12:15           Έναρξη Ημερίδας – Χαιρετισμός του κ. Μιχάλη Ζορπίδη, Προέδρου Ε.Ε.Θ.
12:15 – 12:30           Τοποθετήσεις των μελών της Επιτροπής Παρακολούθησης Ασφαλιστικής & Τραπεζικής Αγοράς του ΕΕΘ
12:30 – 12:45           Ομιλία του κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, Προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών
12:45 – 13:00           Ομιλία της κας Μ. Αντωνάκη, Γεν. Δ/ντριας της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος.
13:00 – 13:15           Ομιλία του κ. Κ. Γιαννιώτη, Αντιπροέδρου και Δ/ντος Συμβούλου  της Ασφαλιστικής Εταιρείας Ιντερσαλόνικα.
13:15 – 13:30           Ομιλία του κ. Δ. Γαβαλάκη, Προέδρου ΠΣΣΑΣ & Προέδρου ΕΑΔΕ
13:30 – 13:45           Φορολογικές Εξελίξεις Ασφαλιστών – Ομιλία του κ. Ι. Δόβελου, Φοροτεχνικού – Λογιστή Α’ Τάξης.
13:45 – 14:00           Ερωτήσεις – Συζήτηση
14:00 – 14:10           Συμπεράσματα – Λήξη Ημερίδας.

Την ημερίδα θα συντονίζει ο  κ. Κωνσταντίνος Λάσκος, Μέλος του ΔΣ Ε.Ε.Θ. –Πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης Ασφαλιστικής & Τραπεζικής Αγοράς.

 

  • Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Επιτροπή Ασφαλιστικών και Τραπεζικών Θεμάτων του ΕΕΘ δραστηριοποιείται έντονα το τελευταίο διάστημα, για να κάνει ευρύτερα γνωστές και να καταγγείλει τις πρακτικές των Τραπεζών.

Στις 29 Ιουνίου οι ασφαλιστές-μέλη του ΕΕΘ είχαν προβεί σε συμβολικό αποκλεισμό δύο υποκαταστημάτων Τραπεζών, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (φωτ.), «προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τις τακτικές του αθέμιτου ανταγωνισμού, των πιέσεων και των εκβιασμών, που αυτές ακολουθούν για την προώθηση των δικών τους ασφαλιστικών προϊόντων», όπωςυπογράμμιζαν στο σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν.
Στη διάρκεια της κινητοποίησης διανεμήθηκε ενημερωτικό υλικό στους πολίτες με συμβουλές για το πώς μπορούν να αντιδράσουν σε περίπτωση που πιεστούν από τραπεζικά στελέχη αλλά και για τα πλεονεκτήματα που έχει για τους ίδιους η συνεργασία με κάποιον Ασφαλιστικό Σύμβουλο ή Διαμεσολαβητή!
Η κινητοποίηση διοργανώθηκε από την Επιτροπή Ασφαλιστικών και Τραπεζικών Θεμάτων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, μετά από την υποβολή πολλών καταγγελιών και παραπόνων από πολίτες.
Όπως τόνισε ο πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Κώστας Λάσκος: «Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές, τραπεζικοί υπάλληλοι, συχνά χωρίς να έχουν την Πιστοποίηση που απαιτεί ο νόμος για την παροχή ασφαλιστικών συμβουλών και την πώληση ασφαλιστηρίων συμβολαίων, πιέζουν ή ακόμη και εκβιάζουν τους πελάτες τους προκειμένου να προτιμήσουν τα προϊόντα που προσφέρουν οι Τράπεζες. Οι πρακτικές αυτές είναι αντιδεοντολογικές, παράνομες και απαράδεκτες, καθώς στρέφονται εναντίον της δουλειάς, που παρέχουν, κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλιστές, τους οποίους ουσιαστικά απειλούν με οικονομικό αφανισμό».
Την ολόθερμη υποστήριξη του ΕΕΘ στα αιτήματά τους είχε εκφράσει ο Πρόεδρος του ΕΕΘ, κ. Μιχάλης Ζορπίδης, ενώ ο κ. Κώστας Λάσκος και τα μέλη της Επιτροπής Ματίνα Σιώχου, Δημ. Αναστασίου και Κυρ. Μερελής είχαν επισημάνει, μεταξύ άλλων, ότι οι Τράπεζες, που διασώθηκαν με χρήματα του Ελληνικού Λαού, εκμεταλλεύονται τη Δεσπόζουσα Θέση που έχουν στην καθημερινότητα του Έλληνα Πολίτη και προσπαθούν να γίνουν αποκλειστικοί πάροχοι χρηματοοικονομικών υπηρεσιών! Σύμφωνα με τα μέλη της Επιτροπής «δυστυχώς μεγάλη είναι και η ευθύνη της Τράπεζας της Ελλάδας, που περιορίζεται σε κάποιες συστάσεις και τυπικές εγκυκλίους. Αξιώνουμε περισσότερα προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, καθώς αυτός είναι ο φορέας ελέγχου της λειτουργίας των Τραπεζών». 
«Εμείς, ως εξειδικευμένοι Ασφαλιστικοί Σύμβουλοι και Διαμεσολαβητές τονίζουμε ότι το Ασφαλιστικό Προϊόν δεν είναι ένα απλό και τυποποιημένο προϊόν το οποίο μπορεί να το πουλά ο καθένας. Κανένας Τραπεζικός Υπάλληλος δεν μπορεί να αξιολογήσει τις πραγματικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες μίας υπόθεσης έτσι ώστε να προτείνει το κατάλληλο συμβόλαιο. Πολύ δε περισσότερο, όταν δεν είναι καν εξειδικευμένος ή διαπιστευμένος! Παράλληλα, κανείς Τραπεζικός Υπάλληλος δεν έχει γνώση της Ασφαλιστικής Αγοράς και το περιθώριο να επιλέξει το κατάλληλο προϊόν από όσα προσφέρει ο Ανταγωνισμός», τόνισαν τα μέλη της Επιτροπής.

 

Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία Generali και Progressive στον τομέα της Τηλεματικής
Επόμενο άρθροΠαραγωγή 6μήνου 2016