Συνεντεύξεις

Ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος για την Credit Agricole Insurance ΑΕΓΑ

ΚΕΡΔΗ και ΑΠΟΨΗ με λίγα και απλά λόγια.

H Credit Agricole Insurance ΑΕΓΑ συμπλήρωσε το 2012 τον πέμπτο χρόνο λειτουργίας της στην Ελλάδα, όσα ακριβώς τα …πέτρινα χρόνια της ελληνικής οικονομίας!
Η ασφαλιστική αυτή εταιρεία, της οποίας ηγείται ο κ. Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, παρά την ύφεση και τα μνημόνια στην πατρίδα μας, διπλασιάζει κάθε χρόνο τα κέρδη της και αρμοδίως δηλώνεται ότι δεν ανήκει στην πλειάδα των ασφαλιστικών εταιρειών που υπέστησαν απώλειες από το PSI, διότι είχε επενδύσει ορθολογικά μέσα στην τρέχουσα συγκυρία.
Σημειώνοντας μόνο τα δύο αυτά δεδομένα, “αναζητήσαμε” τον κ. Κωνσταντίνο Παπαμιχαλόπουλο, για τις εξηγήσεις και τις ερμηνείες…

«Η πρόσκτηση των εργασιών μας αφορά σε ατομικά ή ομαδικά ασφαλιστήρια που προκύπτουν από τα 302 υποκαταστήματα της Εμπορικής Τράπεζας», μας διευκρινίζει ο κ. Παπαμιχαλόπουλος, και σημειώνει σχετικά: «Τα ασφαλιστήρια που εκδίδουμε απευθύνονται σε πελάτες ενυπόθηκων δανείων και σε καταθέτες της Τράπεζας, αφορούν στους κλάδους Πυρός, Προσωπικών Ατυχημάτων και στον κλάδο Χρηματοοικονομικών Απωλειών. Η όλη διαδικασία μας είναι υπερ-αυτοματοποιημένη, εξασφαλίζοντας ελάχιστο λειτουργικό κόστος που, με την επιμέλεια δέκα ανθρώπων εν συνόλω, επιτυγχάνει άριστο ποιοτικό αποτέλεσμα.
»Όλα τα στοιχεία, που αφορούν την ασφάλιση πελατών έναντι των ανωτέρω κινδύνων, εισάγονται ηλεκτρονικά στο σύστημα της Τράπεζας από τα Υποκαταστήματα και αυτό με τη σειρά του τροφοδοτεί την ασφαλιστική εταιρεία. Η έκδοση των συμβολαίων είναι αυτόματη, η δε εκτύπωσή τους γίνεται από outsourcing εταιρεία, η οποία τα παραδίδει στην κεντρική διεκπεραίωση της Τράπεζας προς διανομή στα Υποκαταστήματα και στους πελάτες. Η απλότητα των πακέτων ασφάλισης που παρέχει η εταιρεία εξασφαλίζει την αποφυγή κάθε ασάφειας και δεν περιέχουν περιττές πολυπλοκότητες, που δημιουργούν σύγχυση και επιβαρύνουν το κόστος για τον πελάτη.
»Μεγάλη ήταν η επιτυχία των προγραμμάτων ασφάλισης δόσεων δανείων (PPI) καθώς και διαφόρων ατυχηματικών καλύψεων και ιατρικών υπηρεσιών, που συνδέονται με διαφόρους τύπους καταθετικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών. Οι καλύψεις αυτές συνετέλεσαν στη θεαματική αύξηση της παραγωγής της εταιρείας κατά τα τελευταία χρόνια, κατά τα οποία η αύξηση των ενυπόθηκων δανείων έχει περιορισθεί σημαντικά».

Στο ερώτημά μας για την ακολουθητέα διαδικασία σε περίπτωση εκδήλωσης κάποια ζημιάς, μας απάντησε ως εξής: «Σε περίπτωση ζημιάς ο πελάτης την αναγγέλλει στο Υποκατάστημα της Τράπεζας εγγράφως. Αμέσως επιλαμβάνεται πραγματογνώμων ή ζητούνται τα απαραίτητα δικαιολογητικά, ώστε, εντός ελαχίστου χρονικού διαστήματος, να καταβληθεί η αποζημίωση. Επιδίωξη της εταιρείας είναι η τάχιστη αποζημίωση του πελάτη, γεγονός το οποίον αποδεικνύεται από το ελάχιστο ποσό εκκρεμών αποζημιώσεων που εμφανίζεται στους ισολογισμούς της.
»Πρόσφατα, αναπτύχθηκε και η on-line έκδοση συμβολαίων στα υποκαταστήματα της Τράπεζας, για να διατίθενται ασφαλιστήρια που δεν απευθύνονται σε ενυπόθηκα δάνεια, με τις καλύψεις εκείνες που ο ασφαλιζόμενος επιθυμεί».

Το όλο σύστημα που μας περιγράφει ο κ. Παπαμιχαλόπουλος έχει συσσωρεύσει και αξιοποιήσει την προσωπική του εμπειρία, που άρχεται το 1995, όταν ξεκίνησε το bancassurance στην Generali –τότε σε συνεργασία με την Τράπεζα Πίστεως–, και μεγιστοποιήθηκε με τη Eurolife και την Eurobank, με τα τότε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ακολούθησε η περίοδος του Φοίνικα με την Εμπορική, όπου παρέλαβε 130 εκατομμύρια ζημιές και εντός δύο χρόνων παρέδωσε 6 εκατομμύρια κέρδη!
Έτσι έφτασε στην ανάληψη της ηγεσίας της Credit Agricole Insurance ΑΕΓΑ το 2007.
Αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι ότι, σε όλη του την καριέρα από το 1992 μέχρι σήμερα, είτε αναλάμβανε ασφαλιστικές εταιρείες με έντονα οικονομικά προβλήματα και τις καθιστούσε ταχύτατα κερδοφόρες, είτε ξεκινούσε ασφαλιστικές εταιρείες από την αρχή, οι οποίες χαρακτηρίζονταν από υψηλότατη κερδοφορία.

Ρωτήσαμε τον κ. Παπαμιχαλόπουλο γιατί δεν έχει ασχοληθεί η Εταιρεία με τον κλάδο αυτοκινήτων. Η απάντησή του είναι απόλυτη:
«Ποτέ δεν ήταν ώριμες οι συνθήκες στην αγορά του αυτοκινήτου, για να μπορείς να αντιμετωπίσεις με ίσους όρους τους ανταγωνιστές σου. Ο μέτοχος ασφαλώς θα το ήθελε. Άλλωστε, εκτός Ελλάδος, και ιδιαίτερα στη Γαλλία, ασκείται και λειτουργεί με θετικά αποτελέσματα το bancassurance στον κλάδο αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ιδιομορφία των εμπλεκομένων παραγόντων στην αποζημίωση καθιστούσε αποτρεπτική την επικερδή άσκηση του κλάδου τα προηγούμενα χρόνια. Για την κερδοφορία, λοιπόν, της Εταιρείας, απείχαμε από τον Κλάδο. Ωστόσο, επειδή παρατηρούμε τάσεις βελτίωσης των πραγμάτων, δεν αποκλείω την …εμπλοκή μας πλέον, δεδομένου ότι διαθέτουμε την τεράστια τεχνογνωσία του ομίλου μας στη Γαλλία».

Η συμμετοχή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ενώσεως Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος μας επιτρέπει να ζητήσουμε την άποψή του αλλά και την εκτίμησή του για το έργο που επιτελεί η  Ένωση. Στο ερώτημά μας ο κ. Παπαμιχαλόπουλος απαντά λακωνικά:
«Η Ένωση, μέσα στην τρέχουσα συγκυρία, προσπαθεί να συγκεράσει απόψεις μελών, εποπτικών και φορολογικών αρχών, με ποικίλες επιδόσεις.
Εξαντλείται πάντοτε η όποια καλή προσπάθεια για τα συμφέροντα των μελών της και προβληματίζεται για τις καλύτερες επιλογές».

Τέλος, ρωτήσαμε το Δ/ντα Σύμβουλο της Credit Agricole Insurance ΑΕΓΑ για τις πρόσφατες φορολογικές ρυθμίσεις, σε ό,τι αφορά στην έκπτωση των ασφαλίστρων. Η απάντησή του είναι σαφής και σύντομη:
«Η κατάργηση των φορολογικών απαλλαγών των ασφαλίστρων δεν βοηθάει σε βάθος χρόνου την Οικονομία, διότι οι εταιρείες μέσω της αύξησης των εργασιών τους δημιουργούν αποθέματα και χρηματοδοτούν την Οικονομία. Ήδη, έχουμε πτώση ασφαλίστρων και στη Ζωή και στις Γενικές. Είναι προφανές ότι αυτό έχει αντίκτυπο και στη χρηματοδότηση της οικονομίας μέσω των επενδύσεων των αποθεμάτων, την απασχόληση, κ.λπ.».

Είναι γνωστό ότι η Alpha Bank εξαγόρασε από την Credit Agricole SA, μέσα στο 2012, την Εμπορική Τράπεζα. Στην ανακοίνωση της Alpha Bank της 1ης Οκτωβρίου 2012 δεν γίνεται καμία αναφορά στις δύο ασφαλιστικές εταιρείες του Ομίλου της Credit Agricole Assurances, καθώς επίσης δεν έχει ανακοινωθεί από τις δύο ασφαλιστικές εταιρείες τι μέλλει γενέσθαι.
Ωστόσο, ο όμιλος της Credit Agricole Assurances εξετάζει διάφορα ενδεχόμενα για τις εταιρείες του στην Ελλάδα.  

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας