Μιχάλης Μπόχτης, General Manager My Insurance: «ΝΑΙ στην τεχνολογία σαν εργαλείο επικοινωνίας, όχι όμως απρόσωπα!»

1011

Στο γραφείο του Μιχάλη Μπόχτη, εκτός από τους εκλεκτούς συνεργάτες του και την εκπληκτική γραμματεία του, κυριαρχούν τρία πράγματα: ένας υπέροχος ζωγραφικός πίνακας με την υπογραφή του –αφού ο συνομιλητής μας εκτός όλων των άλλων ασχολείται με τη ζωγραφική και έργα του κοσμούν αρκετές μόνιμες συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό–, οι ηχητικές ειδοποιήσεις του pc για τις επισκέψεις στο site του –ο ίδιος χαρακτηρίζει τον εαυτό του “λάτρη της τεχνολογίας”–, τα πτυχία και οι βεβαιώσεις των σεμιναρίων που έχει παρακολουθήσει.

Ο 46χρονος ασφαλιστής από τη Χαλκίδα, επικεφαλής του ασφαλιστικού γραφείου My Insurance,www.myinsurance.com.gr, και δημιουργός της δικτυακής πύλης www.asfalises.gr, βρίσκεται στο επάγγελμα από το 1984, η επαφή του, όμως, με το χώρο πάει ακόμα πιο πίσω. 
Γιος του βετεράνου ασφαλιστή Χαράλαμπου Μπόχτη, αλλά και με διάδοχες καταστάσεις, μυήθηκε στον κόσμο της ασφαλιστικής αγοράς από τα εφηβικά του ακόμα χρόνια, βοηθώντας στο γραφείο του πατέρα του. Με πτυχίο Στατιστικής και Ασφαλιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιά, Master of Art στο Financial Planning από το Middlesex University of London και μεταπτυχιακά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο και το Ελληνοαμερικάνικο Κολλέγιο, αλλά και πληθώρα σεμιναρίων στο ενεργητικό του, θεωρεί εξίσου σημαντικές την εμπειρία και την κατάρτιση. Γι’ αυτό και εξακολουθεί να αξιοποιεί όλες τις ευκαιρίες εκπαίδευσης και εξειδίκευσης που του προσφέρονται, με πιο πρόσφατη αυτή του Generali Academy.

Αν και το ασφαλιστικό γραφείο, με τους 15 συνεργάτες του, ασχολείται με όλους τους κλάδους, η εξειδίκευση και η μεγάλη αγάπη, όπως διαπιστώνουμε, του Μιχάλη Μπόχτη είναι οι ασφαλίσεις υγείας, τις οποίες σε όλα τους τα στάδια τις αναλαμβάνει ο ίδιος προσωπικά. Το ότι προέρχεται από το agency, όπως εξηγεί, είναι ο ένας λόγος. ο άλλος είναι ότι πρόκειται για έναν κλάδο με παρόν αλλά και μέλλον, με δεδομένη τη συνεχή απαξίωση του δημόσιου συστήματος υγείας.
Στο πλαίσιο αυτό επιλέγει να συνεργάζεται τόσο με εταιρείες στη χώρα μας όσο και με εταιρείες του εξωτερικού. «Βεβαίως», επισημαίνει, «τα  προϊόντα που διαθέτουν οι εταιρείες του εξωτερικού δεν είναι ιδιαίτερα προσιτά και –ας μη γελιόμαστε–  ελάχιστοι άνθρωποι έχουν πλέον τη δυνατότητα να ανταποκριθούν. Ωστόσο, θεωρώ ότι οι παροχές των ασφαλιστήριων συμβολαίων υγείας που διαθέτουν οι μεγάλες ασφαλιστικές  εταιρείες της χώρας μας δεν υπολείπονται των ξένων. Πλέον διαθέτουμε προγράμματα με καλύψεις που δεν υπήρχαν στο παρελθόν».
Ο ίδιος πιστεύει ότι το καλύτερο ασφαλιστικό προϊόν είναι αυτό που εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες μας και συγχρόνως δεν αποτελεί οικονομικό βάρος. «Προσωπικά, δεν προσφέρω λύση μόνο για το σήμερα. Προσφέρω ασφαλιστικό προϊόν υγείας σήμερα, που ο πελάτης είναι 20 χρονών, και τον φαντάζομαι στα 80 του, έτσι ώστε το πρόγραμμά του να μπορεί να είναι ουσιαστικό και να τον ικανοποιεί». Άλλωστε, σ’ αυτό το σημείο ο κ. Μπόχτης είναι κάθετος: «Δεν μεταφέρω συμβόλαια από εταιρεία σε εταιρεία, ούτε καν ασφαλιστήρια αυτοκινήτου, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Είναι αρχή μου και έχει προηγηθεί μελέτη σε συνεργασία με τον πελάτη». 

Τι γίνεται, όμως, όταν ο πελάτης ζητάει κάτι πιο φθηνό; «Ο πελάτης ξέρει γιατί θα έρθει σε εμάς. Ξέρει ότι θα βρει ποιότητα και εξυπηρέτηση σε προσιτή τιμή. Βεβαίως, τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν για όλους, αλλά και οι ίδιες οι εταιρείες προσαρμόζονται, με αποτέλεσμα να υπάρχει η δυνατότητα εξεύρεσης ανταγωνιστικού ασφαλίστρου  στην εταιρεία που ήδη είσαι ασφαλισμένος. Μάλιστα, στο χώρο ασφάλισης αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται πλέον εταιρείες που προσφέρουν ασφάλιστρα ανταγωνιστικότερα ακόμη και από αυτά των direct πωλήσεων», επισημαίνει. 
«Επιπλέον», προσθέτει, «δεν δουλεύουμε με κριτήριο την τιμή. Το moto μας ως γραφείο είναι: “προσφέρουμε VIP υπηρεσίες και εξυπηρέτηση ”. Γι’ αυτό επιλέγουμε να συνεργαζόμαστε με αξιόπιστες  ασφαλιστικές εταιρείες, διασφαλίζοντας ότι δεν θα προδοθούμε εμείς ή ο πελάτης μας στη δύσκολη στιγμή. Μεταξύ αυτών των εταιρειών και των προϊόντων τους καλείται ο πελάτης να επιλέξει. άλλωστε, σε αυτή τη λογική κινείται και η συγκριτική τιμολόγηση που προσφέρουμε μέσω της διαδικτυακής μας πύλης www.asfalises.gr», τονίζει.

Αναφερόμενος στο asfalises.gr επισημαίνει: «Είναι ένα εξαιρετικό μέσο επικοινωνίας. Πέρα από το prestige που μας δίνει, μας επιτρέπει να επικοινωνήσουμε με περισσότερο κόσμο. Ο υποψήφιος πελάτης αξιοποιεί την τεχνολογία, προκειμένου να ενημερωθεί και να υποβάλει το αίτημά του για ασφάλιση. Όμως, από κει και πέρα, ακολουθεί η επικοινωνία μαζί του, τηλεφωνικά, μέσω e-mail, chat, skype ή με προσωπική συνάντηση, ώστε να τον ενημερώσουμε σε βάθος για τις επιλογές που έχει. Ειδικότερα, αν ενδιαφέρεται για τους κλάδους Ζωής ή Υγείας, ασχολούμαι προσωπικά. Επιπλέον, η εξυπηρέτηση δεν σταματά με την πώληση. είμαστε στη διάθεσή του όλο το 24ωρο, γιατί μπορεί το τηλεφωνικό μας κέντρο να έχει συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας, αλλά όλα τα μηνύματα έρχονται στο κινητό μου, το οποίο δεν κλείνει ποτέ. Με αυτή τη λογική, δεν είμαστε ένα ανώνυμο site και δεν κάνουμε απρόσωπη διαδικτυακή πώληση». Την ίδια στιγμή, δεν πρόκειται και για εύκολο εγχείρημα. «Πέρα από το γεγονός ότι οι περισσότεροι μέσω του internet αναζητούν το φθηνό χωρίς ποιοτικά κριτήρια, που δεν συνάδει με τη φιλοσοφία της εταιρείας μας, απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια από μέρους μας, προκειμένου να γνωρίσουμε στον πελάτη την αξία μας, ως επαγγελματίες, και ότι η απόσταση δεν θα λειτουργήσει εις βάρος της εξυπηρέτησής του».
 Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι ότι ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες δεν έχουν αντίστοιχα εξελιχθεί τεχνολογικά, με αποτέλεσμα να μη μπορούν όλες να υποστηρίξουν αυτή τη λογική. 

Λάτρης της τεχνολογίας αλλά και μαθηματικός με τετράγωνη λογική, ο κ. Μπόχτης θεωρεί ότι η αξιοποίηση της τεχνολογίας είναι προς όφελος της επικοινωνίας και εργαλείο της δουλειάς του. Είναι εκείνη που, μεταξύ άλλων, θα τον διαφοροποιήσει και θα του εξασφαλίσει τη διαφορετικότητα στο μέλλον. Βέβαια, η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί. «Εξίσου σημαντικό είναι ο διαμεσολαβητής να κάνει σοβαρή και αξιόπιστη δουλειά, να είναι τίμιος και συνεπής στις υποχρεώσεις του προς τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. Σημαντικό ρόλο παίζει, από την άλλη μεριά, η ποιότητα της συνεργασίας που προσφέρει μία ασφαλιστική εταιρεία και ο σεβασμός που δείχνει στο συνεργάτη της, μια συνεργασία που έχει τελικό αποδέκτη τον πελάτη». 
Υπό αυτό το πρίσμα και παρόλο που τον ίδιο η προμήθεια με τη στενή έννοια δεν τον ενδιαφέρει, θεωρεί ότι η δουλειά του διαμεσολαβητή δεν πληρώνεται, αν σκεφτεί κανείς την αξία της υπηρεσίας που προσφέρει στον καταναλωτή και με δεδομένο το χρόνο που διαθέτει για επαφές, οι οποίες, όπως είναι στατιστικά αποδεδειγμένο, δεν θα καταλήξουν στο σύνολό τους σε πώληση. «Δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί χαμένος χρόνος. Θεωρώ ότι όλα είναι κέρδος στη ζωή». Αυτή η θετική θεώρηση των πραγμάτων είναι που κάνει τον κ. Μπόχτη και τους συνεργάτες του να είναι αισιόδοξοι για το μέλλον. ένα μέλλον, το οποίο εκτιμά ότι θα είναι λαμπρό για τους σοβαρούς, εταιρείες και διαμεσολαβητές.  

 

Προηγούμενο άρθρο$160 δισ. οι συνολικές και $65 δισ. οι ασφαλισμένες απώλειες το 2012
Επόμενο άρθροΕΙΑΣ: Πρόγραμμα Εκπαίδευσης & Κατάρτισης για Νέους Πραγματογνώμονες