Καθόλου ευχαριστημένοι οι καταναλωτές από ασφαλιστές και διαμεσολαβητές

275

Απουσία ή ακόμα και παραπλανητική δημοσιοποίηση πληροφοριών και κακές συμβουλές αποδίδουν οι καταναλωτές στις ασφαλιστικές εταιρείες και τους διαμεσολαβητές. Αυτό προκύπτει από την Έκθεση που εκπόνησε η EIOPA, στην οποία καταγράφονται οι Τάσεις των Καταναλωτών της ΕΕ (Report on Consumer Trends), και δημοσιεύτηκε στις 4 Δεκεμβρίου. Από την ίδια έκθεση προκύπτει ότι οι καταναλωτές επικεντρώνονται περισσότερο στην τιμή παρά στην προστασία που παρέχεται από το προϊόν, ενώ αναφέρονται και κάποιες κακές πρακτικές που ακολουθούνται από ασφαλιστικές εταιρείες ή διαμεσολαβητές, όπως οι μονομερείς αλλαγές στους όρους των συμβολαίων.

Η δημοσιοποίηση πληροφοριών, οι νέοι δίαυλοι για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ των προϊόντων και των υπηρεσιών, ιδίως μέσω του Διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δικτύων για διαφήμιση, είναι θέματα που θίγουν πολλά κράτη μέλη.

Στον τομέα της χρηματοπιστωτικής καινοτομίας, τα κράτη μέλη έχουν εντοπίσει μια αύξηση στην εγκατάσταση των λεγόμενων “μαύρων κουτιών”, για να παρακολουθούν τη συμπεριφορά οδήγησης. Αύξηση καταγράφηκε, επίσης, και στην υιοθέτηση από πλευράς επιχειρήσεων νέων καναλιών για πωλήσεις και μάρκετινγκ, κυρίως διαδικτυακών, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δικτύων.

Τέλος, η Έκθεση αναφέρει τη σημασία της χρηστής διακυβέρνησης στο πλαίσιο της ανάπτυξης των προϊόντων.

Ο κ. Gabriel Bernardino, Πρόεδρος της EIOPA, επεσήμανε σχετικά: «Η παρούσα έκθεση αποτελεί σαφώς μια εξέλιξη, αλλά η συλλογή δεδομένων σχετικά με τις τάσεις των καταναλωτών πρέπει να βελτιωθεί, τόσο σε κεντρικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Η EIOPA θα εξετάσει τις τάσεις και τους τομείς που επισημαίνονται στην έκθεση και, αναλόγως, θα αναπτύξει την πολιτική στόχευση και τις προτάσεις εποπτείας, προκειμένου να ενισχυθεί η προστασία των καταναλωτών στην ΕΕ».

Αντιδράσεις από την Insurance Europe

Αμφισβήτηση των ευρημάτων της Έκθεσης της EIOPA υπήρξε από την πλευρά της Insurance Europe, η οποία, στο δελτίο τύπου που εξέδωσε, αναφέρει τα εξής:

«Η έκθεση για τις Τάσεις των Καταναλωτών που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) φαίνεται να βασίζεται σε ανεπίσημα στοιχεία και αόριστη μεθοδολογία, γεγονός που καθιστά αδύνατο να εξαχθούν ακριβή και ουσιώδη συμπεράσματα σχετικά με την πώληση και την αγορά των ασφαλιστικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως αναγνωρίζει και η EIOPA, δεδομένου ότι αυτή είναι η πρώτη χρονιά συλλογής ποσοτικών πληροφοριών από τις εθνικές εποπτικές αρχές, “δεν είναι δυνατό να προσδιοριστεί ένα τεκμηριωμένο μοντέλο” ή να υπάρξει μία “πλήρης εικόνα”».

 

Προηγούμενο άρθροΣτα €146 εκατ. οι Αποζημιώσεις του κλάδου Περιουσίας 2012
Επόμενο άρθροΚαταγγελίες Πελατών: Οι Κατευθυντήριες Γραμμές της EIOPA για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές