Άρθρα

Ασφαλίσεις Αεροπορικών κινδύνων από την HDI-Gerling

Νέος κλάδος ασφάλισης για το ελληνικό υποκατάστημα της HDI-Gerling, προσφέρει λύσεις διαχείρισης και μεταφοράς του κινδύνου για όλο το φάσμα λειτουργιών του αεροπορικού κλάδου.

Η Εταιρεία διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στην κάλυψη αεροπορικών κινδύνων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, αποτελώντας αξιόπιστο συνεργάτη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Το ελληνικό υποκατάστημα ξεκίνησε από το 2013 να προσφέρει τις εξειδικευμένες αεροπορικές καλύψεις που παρέχει η Εταιρεία στην αγορά της Ελλάδας και στις χώρες δικαιοδοσίας του στα Νότια Βαλκάνια και τη ΝΑ. Μεσόγειο. 

Σύμφωνα με τη Διευθύντρια του Τομέα Ασφαλίσεων «Casualty/Specialty», κα Ελίνα Παπασπυροπούλου: «Οι αεροπορικές ασφαλίσεις αποτελούν ιδιαίτερα εξειδικευμένο ασφαλιστικό κλάδο με υψηλές απαιτήσεις, ο οποίος απαιτεί ειδική τεχνογνωσία. Ο αεροπορικός κλάδος διέπεται από αυστηρούς κανόνες ασφαλείας και απαιτεί τεχνικούς ελέγχους και προδιαγραφές, τόσο σε ό,τι αφορά τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους κατασκευαστές αεροπορικών προϊόντων και τις λοιπές εταιρείες παροχής υπηρεσιών του κλάδου. Η HDI-Gerling εδώ και δεκαετίες έχει αναλάβει την ασφάλιση μεγάλου αριθμού πελατών, τόσο στη γερμανική αγορά όσο και διεθνώς. Ενδεικτικά, ασφαλίζει ως ηγέτης ασφαλιστής ή συμμετέχει ως συνασφαλιστής σε περίπου 20 αεροδρόμια ανά τον κόσμο». 
Οι ασφαλιστικές καλύψεις της HDI-Gerling Hellas εκτείνονται στο σύνολο της γκάμας των κινδύνων που σχετίζονται με την αεροπορική βιομηχανία και συγκεκριμένα περιλαμβάνουν:

– Αστική ευθύνη διαχείρισης αερολιμένων.
– Αστική ευθύνη από υπηρεσίες εδάφους.
– Αστική ευθύνη αεροπορικών προϊόντων.
– Αστική ευθύνη αεροπορικών υπόστεγων (Hangar keeper’s liability).
– Ευθύνη από συντήρηση, επισκευή και επιθεώρηση (MRO).
– Γενικές αεροπορικές ασφαλίσεις:
 Ασφάλιση κήτους αεροσκαφών
 Αστική ευθύνη αεροσκαφών προς τρίτους και επιβαίνοντες.

Ενδεικτικά, ως καλυπτόμενοι κίνδυνοι από τις ανωτέρω καλύψεις, αναφέρονται: 

– Απαιτήσεις τρίτων έναντι των εταιρειών διαχείρισης αερολιμένων, για σωματικές βλάβες/υλικές ζημίες που προκύπτουν από τη λειτουργία τους, συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών εδάφους, χρήσης εγκαταστάσεων, συντήρησης, κ.λπ.
– Απαιτήσεις τρίτων έναντι των αεροπορικών εταιρειών, για σωματική βλάβη/υλική ζημία σε επιβάτες, εμπορεύματα, αποσκευές.
– Ευθύνη για ζημίες τρίτων από ελαττωματικά προϊόντα ή εξαρτήματα προϊόντων αεροσκαφών, κ.λπ. 
– Ευθύνη για απώλεια/ζημία σε αεροσκάφη, κατά τη διάρκεια φύλαξής τους σε αεροπορικά υπόστεγα. 
– Υλικές Ζημίες σε Αεροσκάφη. 
– Άλλοι αεροπορικοί κίνδυνοι.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ενώ η δραστηριότητα της «αεροπορικής βιομηχανίας» στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι συμβάλλει κατά 3,3 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας, η εγχώρια ασφαλιστική αγορά ελάχιστα συμμετέχει στην κάλυψη των σχετικών ασφαλιστικών κινδύνων, καθώς αυτοί, στην πλειονότητά τους, τοποθετούνται κατευθείαν στην αγορά του εξωτερικού, με αντίστοιχη εξαγωγή συναλλάγματος. Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, το 2012 η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς ανήλθε σε μόλις €1 εκατ. (€ 0,15 εκατ. στον κλάδο σωμάτων αεροσκαφών και 0,85 εκατ. στον κλάδο αστικής ευθύνης από αεροσκάφη). 

Οι κατηγορίες πελατών στις οποίες απευθύνονται τα συγκεκριμένα ασφαλιστικά προϊόντα του κλάδου αεροπορικών ασφαλίσεων περιλαμβάνουν: 

– Εταιρείες διαχείρισης αερολιμένων.
– Αεροπορικές εταιρείες.
– Ιδιοκτήτες ή διαχειριστές αεροσκαφών.
– Άλλες εταιρείες αεροπορικών μεταφορών.
– Εταιρείες παροχής υπηρεσιών εδάφους.
– Παραγωγούς και διανομείς αεροπορικών προϊόντων (συστήματα και συστατικά μέρη/ανταλλακτικά αεροσκαφών, κινητήρες, εξοπλισμό, αναλώσιμα, κλπ.).
– Εταιρείες συντήρησης, επισκευής και επιθεώρησης (MRO) αεροσκαφών.
– Διαχειριστές αεροπορικών υπόστεγων (Hangar keepers).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αεροπορική βιομηχανία δεν επηρεάστηκε από μεγάλες ζημιές το τελευταίο έτος, ενώ παρατηρείται συνεχής βελτίωση σε ό,τι αφορά τα θέματα ασφαλείας και τις τεχνολογικές εξελίξεις, σε έναν κλάδο που θεωρείται ιδιαίτερα δραστήριος παγκοσμίως. Κατόπιν αυτού, τα ασφάλιστρα διατηρούνται σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα, ενώ οι εκτιμήσεις των αναλυτών σχετικά με την ανάπτυξη της διεθνούς αγοράς αεροπορικών ασφαλίσεων για το 2013 είναι ιδιαίτερα θετικές.
«Είναι σαφές ότι, λόγω της φύσης του, ο αεροπορικός κλάδος απειλείται από ιδιαίτερα μεγάλου ύψους ζημίες και χαρακτηρίζεται από σύνθετες περιπτώσεις απαιτήσεων», αναφέρει ο Διευθυντής Ασφάλισης Μεταφορών και Ειδικών Κινδύνων, κ. Στέλιος Βασιλόπουλος. «Η ασφάλιση είναι κρίσιμη και σε ό,τι αφορά τη διαδικασία κατασκευής προϊόντων σχετιζόμενων με την αεροπορική δραστηριότητα, κατά την οποία γίνεται χρήση πλήθους διαφορετικών μερών. Δεδομένων των υψηλών απαιτήσεων ασφαλείας, η σύναψη συνεργασίας μεταξύ των κατασκευαστών γίνεται συνήθως βάσει της ύπαρξης ασφάλισης (proof of insurance), η οποία θεωρείται ουσιώδης. Ιδιαίτερα σημαντική παράμετρο αποτελεί η οικονομική ευρωστία και η αξιοπιστία του Ασφαλιστή». 
To ελληνικό υποκατάστημα της HDI-Gerling απολαμβάνει υψηλότατους δείκτες αξιολόγησης: η HDI-Gerling είναι διαβαθμισμένη με A+/stable από τη Standard & Poor’s και με A (excellent)/stable από την AM Best.

«Ευελπιστούμε ότι η έναρξη δραστηριοποίησης στις αεροπορικές ασφαλίσεις από το υποκατάστημα της HDI-Gerling στην Ελλάδα θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, καθώς αυξάνει την προστιθέμενη αξία που παρέχουμε στους πελάτες μας (τόσο τοπικά όσο και ευρύτερα στη ΝΑ. Μεσόγειο), ενώ διευρύνει και ολοκληρώνει την γκάμα των παρεχομένων υπηρεσιών προς την αγορά. Επιπλέον, θα συμβάλει στη συνολική ανάπτυξη της χώρας και της αγοράς, καθώς οι θετικές επιπτώσεις (οικονομικές και τεχνογνωσίας) από την προσδοκώμενη επίτευξη των στόχων μας δημιουργούνται και μένουν στη χώρα. Είμαστε αισιόδοξοι για το νέο εγχείρημα, που αποδεικνύει τη δέσμευση της HDI-Gerling στην Ελλάδα και την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους μας», ανέφερε σχετικά ο Γενικός Διευθυντής της HDI-Gerling Hellas, κ. Νότης Βαγιακάκος. 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας