Αλλαγές στην Εθνική Ασφαλιστική με Σύμμαχο το Δίκτυο

8

Πολύ καλοπροαίρετα αλλά και πολύ λακωνικά, θεωρώ υποχρέωσή μας να διατυπώσουμε κάποιες εντυπώσεις που μας δημιούργησε η εκδήλωση της ετήσιας βράβευσης των πωλήσεων της πρώτης ασφαλιστικής εταιρείας του τόπου μας, της Εθνικής Ασφαλιστικής.
«Πείτε μας τι πιστεύετε» είχε τον τίτλο έντυπο, το οποίο παρότρυνε το δίκτυο να βαθμολογήσει την εκδήλωση, αφού καταγράψει και το προσωπικό του επαγγελματικό προφίλ. Με αυτή την αφορμή κι εμείς, ευχαρίστως, γνωστού όντος του επαγγελματικού μας προφίλ, απαντάμε στη Διοίκηση της Εταιρείας αλλά και στην αγορά γενικότερα, για το τι πιστεύουμε.

– Πιστεύουμε, κατ’ αρχάς, ότι οι επιχειρηματίες στους οποίους η Εθνική Ασφαλιστική έχει εκχωρήσει τα δικαιώματα χρήσης του σταθμού πάρκινγκ και τους χώρους του Συνεδριακού Κέντρου αποδεικνύονται κατώτεροι των προσδοκιών της θυγατρικής της ΕΤΕ, Εθνικής Ασφαλιστικής. Πιστεύουμε, επίσης, ότι κάποιοι πρέπει να έχουν ευθύνη, διότι δεν υπήρξε φροντίδα του περιβάλλοντος χώρου της εκδήλωσης και της αιθούσης όπου πραγματοποιείτο, που και όλοι οι παριστάμενοι την αξίζουν αλλά και η αισθητική της Εθνικής Ασφαλιστικής την απαιτεί.

– Σημειώνουμε ως θετική την απουσία, σε μια τέτοια εκδήλωση, της συνδικαλιστικής τοποθέτησης, που άλλοτε ήταν απαραίτητη σε τέτοιες εκδηλώσεις.

– Ο ρόλος του Προέδρου της Εθνικής Ασφαλιστικής δικαιώθηκε, και από τα λεγόμενά του αλλά και από τη γλώσσα του σώματος, και έπεισε για τις προθέσεις της μητέρας Τράπεζας, ως προς τη θυγατρική της ασφαλιστική.

– Ο Δ/νων Σύμβουλος της Εταιρείας, χωρίς επάρσεις και χωρίς καμία διάθεση να εκμεταλλευτεί την υψηλή θέση του, με την ομιλία του έδωσε τους τόνους και πέρασε την αίσθηση ότι η μάχη για την Εθνική Ασφαλιστική δίδεται, κορυφώνεται και τίποτε δεν έχει κριθεί ακόμη, αν δεν ολοκληρωθούν συγκεκριμένοι στόχοι, συλλογικά τεθέντες.

– Εμφανώς ικανοποιημένος παρουσιάστηκε και ο Γεν. Δ/ντής –των αριθμών θα λέγαμε εμείς– κ. Στ. Κωνσταντάς. Στο μικρό χρονικό διάστημα (ούτε δύο χρόνια) που προσφέρει τις υπηρεσίες του, είχε και παρουσίασε αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα νοικοκυρέματος της εταιρείας.

– Η αρχαιοτέρα Διευθύντρια της Εταιρείας χρησιμοποίησε σπάνια κριτική γλώσσα και εμπιστεύτηκε στο Δίκτυο αλήθειες που έχει καταγράψει η Διοίκηση. Μπορεί να μην εξάντλησε την αυτοκριτική, έπεισε όμως ότι διέπει την Ηγεσία της Εταιρείας, αυτή τη στιγμή, τέτοια διάθεση.

– Ο Γενικός Διευθυντής-αρμόδιος για τον Κλάδο Αυτοκινήτων ήταν μέσα στο όλο κλίμα, παρά το γεγονός ότι οι αρμοδιότητές του έχουν αντικείμενο σύνθετα προβληματικό, για μια τόσο μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία.

– “Κλέφτης” των εντυπώσεων της όλης εκδήλωσης υπήρξε ο κ. Μιχάλης Σωτηράκος. Ο Αναπλ. Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής σήκωσε στους ώμους του το βάρος της ζωντανής επικοινωνίας με το δύσκολο αλλά και τιμώμενο ακροατήριο, του έθεσε όρια, του έδωσε όραμα, προτεραιότητες, προδιαγραφές και ανέλαβε δεσμεύσεις, που είμαστε βέβαιοι ότι, αν και ξεφεύγουν των στενώς εννοουμένων αρμοδιοτήτων του, η παρουσία του σώματος της Διοίκησης της Εταιρείας προδικάζει ότι τελούσαν υπό την έγκρισή τους.

– Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στο συντονιστή της όλης εκδήλωσης, ο οποίος υπήρξε σχεδόν άριστος και ανταποκρίθηκε με πολύ διαφορετική από άλλες εποχές σοβαρότητα στο έργο του. Ο κ. Νίκος Στρατηγάκης κατέθεσε τη σοβαρότητά του και την ικανότητά του και εισέπραξε την ανταπόκριση και το σεβασμό και των παρουσιαζομένων και των ακροατών.

Η φετινή τελετή βράβευσης της Εθνικής Ασφαλιστικής απέδειξε ότι δεν χρειάζεται πάντοτε η υπερβολή της χλιδής, για να εκκολαφθούν όνειρα και προσδοκίες. Ελπίζουμε στην υλοποίηση και στην επαλήθευση.
Δημήτρης Ρουχωτάς


 

Πολλά είναι τα συμπεράσματα που μπορεί κανείς να εξάγει παρακολουθώντας τις μεγάλες εταιρικές εκδηλώσεις, όπως οι βραβεύσεις των δικτύων ασφαλιστικών εταιρειών. Ίσως αυτός είναι και ένας λόγος που κάποιες εταιρείες τις πραγματοποιούν “κεκλεισμένων των θυρών”, χωρίς προσκεκλημένους εκτός της εταιρείας και χωρίς δημοσιογράφους.  Όμως, αυτή δεν είναι η περίπτωση της Εθνικής Ασφαλιστικής. 
Η Εθνική Ασφαλιστική, σε μια μάλλον λιτή εκδήλωση, τίμησε τους ανθρώπους που, και στη δύσκολη για πολλούς χρονιά του 2011, κατάφεραν να ανταποκριθούν στις παραγωγικές απαιτήσεις που έθεσε η διοίκηση. 
Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης ήταν αφιερωμένο στις ομιλίες των στελεχών, Γενικών Διευθυντών και Αναπληρωτών, και έδωσε τα μηνύματα που η διοίκηση επιχειρεί να περάσει τους τελευταίους μήνες. Δεν γνωρίζουμε αν το σύνολο του ακροατηρίου καλύφθηκε από τα όσα άκουσε από τους διοικούντες. Σίγουρα, όμως, πολλές αναφορές κέρδισαν την προσοχή του. Φαίνεται και γνωρίζουμε όλοι πως τα παράπονα και οι προβληματισμοί είναι υπαρκτοί και από τις δύο πλευρές. Αναγνωρίζοντας, όμως, τα προβλήματα, μπορεί να γίνει και το πρώτο βήμα για την επίλυσή τους.
Στους απολογισμούς του 2011 αναφέρθηκαν τόσο οι επιλογές της εταιρείας να αποχωρήσει από ζημιογόνους κλάδους όσο και η ανησυχία για κλάδους που είναι σήμερα ζωτικής σημασίας αλλά εξακολουθούν να “ταλαιπωρούν” την εταιρεία στη διαχείρισή τους. Στα σχέδια της εταιρείας είναι, ωστόσο, και η σχεδίαση νέων προϊόντων, βασισμένων στις εξελίξεις που δρομολογούνται σε κοινωνικό επίπεδο. Η πελατειακή βάση της εταιρείας είναι ευρύτατη και, με τα κατάλληλα προϊόντα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί πιο αποτελεσματικά. 
Στη νέα εποχή, όπως την οραματίζεται για την Εθνική Ασφαλιστική η παρούσα διοίκηση, κάθε απόφαση θα λαμβάνεται με κριτήριο την κεφαλαιακή επάρκεια της εταιρείας και τη διατήρησή της. Η αύξηση της παραγωγής και των μεριδίων αγοράς δεν αποτελούν προτεραιότητα, η επίτευξη κερδοφορίας είναι ο βασικός στόχος για το 2012.
Σε ό,τι αφορά τον κλάδο αυτοκινήτου, η διοίκηση της εταιρείας αναγνώρισε πως η πολιτική των πακέτων επανάκτησης που χρησιμοποίησε δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για την εταιρεία, αλλά ζημιές. Επομένως, δεν θα συνεχιστεί. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και αύξηση του ποσοστού προμήθειας για το συγκεκριμένο κλάδο. 
Αρκετά φαίνεται πως είναι τα προβλήματα και στη διαχείριση του κλάδου τεχνικών ασφαλίσεων. Οι κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο για την εξυπηρέτηση ασφαλισμένων και συνεργατών καταγράφουν ανησυχητικά υψηλά επίπεδα και αποδεικνύουν την ύπαρξη διαδικαστικών προβλημάτων. Την καταγραφή του προβλήματος ακολουθεί ήδη η εξεύρεση συγκεκριμένων λύσεων για την αντιμετώπισή του. Η συνεισφορά των ασφαλιστών με τη συλλογή των σωστών και απαραίτητων πληροφοριών από τον πελάτη θα είναι απαραίτητη. 
Η Εθνική είναι μία από τις λίγες εταιρείες που αναφέρθηκε στον προβληματισμό που δημιουργεί η σημαντική υποχώρηση της θέσης των αντασφαλιστών στην ελληνική αγορά, κάτι που δεν συμμερίζονται πολλοί από τους ανταγωνιστές της. Για κάποιους ανταγωνιστές, ιδιαίτερα αλλοδαπές εταιρείες, η διοίκηση για πρώτη ίσως φορά μίλησε δημοσίως για εξωθεσμικές και ανορθόδοξες πρακτικές που ακολουθήθηκαν, προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις τους.
 Ένα από τα ουσιαστικότερα σχόλια, και με πολλούς αποδέκτες, ήταν η παραίνεση της κας Κοντοπάνου προς το δίκτυο: «Τους πελάτες σας τους γνωρίζετε. Προστατέψτε την εταιρεία», και δεν είναι φυσικά μόνο η Εθνική που αντιμετωπίζει αυτό τον …κίνδυνο. 
Προτεραιότητα, όπως τονίστηκε, θα είναι ο επανασχεδιασμός της εισπρακτικής πολιτικής αλλά και η βελτίωση λειτουργικών δομών που κρίθηκαν ως αναποτελεσματικοί. Στην εισπρακτική πολιτική, ειδικότερα, θα ακολουθηθεί συντεταγμένη πορεία αυστηρών κανόνων, χωρίς περιθώρια για “εξυπηρετήσεις” και συμβιβασμούς, ενώ και σε ό,τι αφορά τους χρόνους έκδοσης των προσφορών η εταιρεία έχει ξεκινήσει να λαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα, για να βελτιωθούν και να εξυπηρετούνται γρηγορότερα οι συνεργάτες.
Εφόσον υπάρχει διάθεση και κλίμα συνεργασίας, οι διαρθρωτικές αλλαγές θα είναι εφικτές και προς όφελος των ορθώς λειτουργούντων.
Αμαλία Ρουχωτά

Στο σχετικό με την εκδήλωση βραβεύσεων 2011 Δελτίο τύπου, η εταιρεία αναφέρει τα εξής:

Λειτουργική Κερδοφορία από την Εθνική Ασφαλιστική
Στην επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας της Εθνικής Ασφαλιστικής μέσα στο 2011 και στους στρατηγικούς στόχους του 2012, που είναι η κερδοφόρος ανάπτυξη της επιχείρησης, αναφέρθηκε ο Δ/νων Σύμβουλος, κ. Γιάννης Κατσουρίδης, στην «Ημέρα Βράβευσης» που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Εταιρείας για το εταιρικό δίκτυο (agency). Όπως επισημάνθηκε σχετικά, το παραπάνω αποτέλεσμα επιτεύχθηκε κυρίως λόγω της βελτίωσης των λειτουργικών αποτελεσμάτων όλων των κλάδων, του ελέγχου του κόστους ζημιών, ιδιαίτερα στους κλάδους ζωής και αυτοκινήτων, και της μείωσης των λειτουργικών εξόδων. Ο κ. Κατσουρίδης σημείωσε πως οι άξονες δράσης για το 2012 είναι η συγκράτηση του κόστους ζημιών, ιδιαίτερα στα νοσοκομειακά συμβόλαια, η περαιτέρω αναδιοργάνωση των εσωτερικών διαδικασιών, η θωράκιση της κεφαλαιακής επάρκειας και η εναρμόνιση με τη Solvency II.
Ο κ. Σταύρος Κωνσταντάς, Γεν. Δ/ντής της Εταιρείας, ανέλυσε τα οικονομικά αποτελέσματα, σημειώνοντας πως τα κέρδη προ φόρων και απομειώσεων, για το 9μηνο, διαμορφώνονται σε 73 εκατ. ευρώ, έναντι μηδενικών ή και οριακών ζημιών το 2010, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 25%. Προέβλεψε, μάλιστα, ότι στο τέλος του έτους, τα προ φόρων και απομειώσεων κέρδη μπορούν να ξεπεράσουν τα 85 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κωνσταντάς μίλησε επίσης για την αναθεώρηση της πιστωτικής και εισπρακτικής πολιτικής που επιτεύχθηκε μέσα στο 2011 και θα συνεχισθεί το 2012, όπως και για το νέο εποπτικό πλαίσιο και τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας της επιχείρησης.
Στις στρατηγικές κατευθύνσεις στον κλάδο Αυτοκινήτου και στον Κλάδο Ζωής αναφέρθηκαν, αντιστοίχως, στις ομιλίες τους ο Γεν. Δ/ντής, κ. Θανάσης Καλογεράς, και η Αναπλ. Γεν. Δ/ντρια, κα Εύη Κοντοπάνου.
Η επίτευξη της κερδοφορίας βοηθήθηκε ουσιαστικά από τη μείωση του δείκτη ζημιών στον κλάδο αυτοκινήτων κατά 15 ποσοστιαίες μονάδες, στο 52%, και στον κλάδο υγείας κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, στο 70%. Ο κλάδος αυτοκινήτων έχει περάσει στην κερδοφορία, ενώ ο κλάδος υγείας παραμένει ζημιογόνος, λόγω των παλιών συμβολαίων. Η Εταιρεία έχει προχωρήσει σε επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεών της με όλα τα νοσοκομεία και προτίθεται να εφαρμόσει  το σύστημα Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων στο δεύτερο εξάμηνο του 2012.
Στη λειτουργική στήριξη των συνεργατών αναφέρθηκε ο Αναπλ. Γεν. Δ/ντής της Εταιρείας, κ. Παναγιώτης Χιωτακάκος, ενώ ο κ. Μιχάλης  Σωτηράκος, Αναπλ. Γεν. Δ/ντής, υπεύθυνος για τις πωλήσεις και το Marketing της Εθνικής Ασφαλιστικής, αναφέρθηκε στα νέα προϊόντα και στην εμπορική πολιτική  της επιχείρησης. 
Τέλος, την εκδήλωση χαιρέτισε ο Αναπλ. Δ/νων Σύμβουλος της Ε.Τ.Ε. και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εθνικής Ασφαλιστικής, κ. Λεωνίδας Θεόκλητος, ο οποίος αναφέρθηκε στον ιστορικό ρόλο του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Τράπεζα και τις ενέργειες που προγραμματίζονται για την ενίσχυση της κεφαλαιακής της θέσης.